Morgan Plus 8 GTR va fi produs în doar 9 exemplare, cu motor V8 de 4,8 litri de la BMW

Se poate spune că noua serie limitată Morgan Plus 8 GTR a devenit posibilă din pură întâmplare. Morgan a cumpărat înapoi câteva șasiuri de Plus 8 de la un terț care le achiziționase pentru un proiect ce apoi a fost abandonat. Drept urmare, Morgan va folosi aceste șasiuri pe care le-a contruit ănainte de 2018 pentru a crea 9 exemplare Plus 8 GTR inspirate de modelele sale de competiții.

Desigur, șasiurile vor primi actualizări tehnice și componente alese special pentru acest proiect. Iar fiecare client va fi invitat alături de echipa de design Morgan pentru a-și personaliza propriului exemplar Plus 8 GTR într-un mod unic.

Modelele Morgan Plus 8 GTR vor avea detalii deosebite față de modelul Plus 8 a cărei poducție a luat sfârșit în 2018. Exemplarele au hard top, iar o serie de modificări aduse caroseriei sunt inspirate de modelul Plus 8 de competiții, care a concurat în cursele de GT în anii 1990. Acel automobil de competiții poreclit Big Blue a fost modelul cu care Morgan a testat și dezvoltat primul său șasiu făcut din elemente de aluminiu lipite. Pe baza acelui tip de șasiu aveau să fie construite modelele Aero 8, precum șiu modelele Plus 8 cu șasiu Aero.

Fiecare exemplar din noua serie Morgan Plus 8 GTR va fi construit manual, folosindu-se metode clasice folosite de carosieri. Pentru prima oară după mai bine de 100 de ani, Morgan nu va construi mașinile la fabrica sa tradițională din Pickersleigh Road. Aceste modele Plus 8 GTR vor fi manufacturate la centrul de design și proiectare Morgan, aflat lângă fabrica legendară.

Morgan Plus 8 GTR va beneficia de V8-ul N62 de 4,8 litri al mărcii BMW, la fel cum dispuneau și toate modelele Morgan Plus 8 construite pe șasiu Aero. Morgan precizează în comunicatul de presă că este vorba despre propulsorul care producea în serie 362 bhp (adică 367 CP). Deci este motorul care a fost folosit de generațiile BMW 650i E63, 550i E60 sau 750i E65. De asemenea, motorul N6248 fusese folosit și de BMW X5 4.8i E70 în variantă cu putere mai mică.

Însă, Morgan spune că încă nu a stabilit puterea maximă pe care o va livra V8-ul bavarez în cazul lui Plus 8 GTR. Oricum, constructorul britanic anunță că va oferi clienților posibilitatea de a alege între o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și o transmisie automată ZF, tot cu 6 trepte.

Pentru moment, Morgan ne oferă doar niște schițe care prefigurează estetica celor 9 exemplare Plus 8 GTR. Dar subliniază că acesta nu va fi singurul proiect special pe care îl are în plan pentru 2021.

BMW Motorrad

Comentarii

©2022 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account