Noul Audi S8 plus: Declarație de forță
Noul Audi S8 își face apariția într-un moment în care ai crede că cererea pentru astfel de mașini este redusă la minimum. Cu toate acestea, nimeni nu i-a oprit pe cei de la Audi să lanseze o limuzină premium de 605 cai-putere și 750 Nm.
Conform comunicatului oficial, noul Audi S8 plus este cel mai puternic sedan din segmentul premium. Ar fi frumos să fie așa, doar că nu-i chiar adevărat și tind să cred că cineva de la Audi a uitat că există și Mercedes-Benz S65 AMG care, cu al sau V12 bi-turbo de 6,0 litri dezvoltă 630 CP și 1.000 Nm. Așadar, noul Audi S8 plus este cel de-al doilea cel mai puternic sedan din clasa premium. Nu mai sună la fel de bine și nici nu mai are același impact, dar noul Audi S8 plus mai are câteva atuuri.
Unul dintre ele este sprintul 0-100 km/h, un sprint ce durează numai 3,8 secunde. Mai departe, viteza maximă este de 305 km/h. Prin comparație, Mercedes S65 AMG este cu jumătate de secundă mai lent în cazul sprintului 0-100 km/h, iar viteza maximă a AMG-ului este limitată electronic la 250 km/h. Deci, Audi S8 plus este cel mai rapid sedan din segemntul premium. Ca să vă dați seama cât de rapid e noul Audi S8 plus e suficient să vă spunem că cel mai rapid BMW, M5 Jahre Edition (600 CP și 700 Nm) face 0-100 km/h în 3,9 secunde. Pe de altă parte, nici S65 AMG și nici M5 Jahre Edition nu se bucură de avantajele tracțiunii spate în cazul plecării de pe loc. Dacă ne raportăm la noul BMW Seria 7, putem menționa că cea mai potentă versiune care ne-a fost prezentată până acum – 750i xDrive – accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde. Asta înseamnă că un eventual/posibil/potențial Seria 7 760i sau un BMW Seria 7 trecut prin mâinile celor de la Aplina s-ar putea apropia de performanțele noului Audi S8 plus.
Nu-i așa că te întrebi cum de reușește noul Audi S8 plus să fie cu jumătate de secundă mai rapid decât cea mai puternică limuzină premium disponibilă pe piață? Ei bine, primul secret este greutate. Caroseria este construită aproape integral din aluminiu, designul are la bază platforma Audi Space Frame, aceasta cântărind doar 231 de kilograme. Pe lângă asta, V8-ul de 4,0 litri a fost „puțintel” ajustat astfel încât să producă 605 CP și 700 Nm, pentru ca în modul „overboost” cuplul să ajungă la 750 Nm. Audi, împreună cu divizia Quattro GmbH, a reușit acest lucru prin modificarea geometriei turbinei pentru a reduce forțele inerțiale și au îmbunătățit supapele sistemului de evacuare pentru a permite o presiune mai mare, dar și o viteză mai mare a gazelor arse să treacă prin turbină. Noul Audi S8 plus are o transmisie automată cu opt trepte care distribuie forța sistemului de tracțiune quattro, acesta din urmă bucurându-se de existența unui diferențial „sport”. Printre modificările aduse șasiului, includem un sistem de suspensie pneumatică adaptivă și un sistem „dinamic” al direcției, ambele „reglate” special pentru noul Audi S8 plus.
Viteza maximă de 305 km/h este atinsă prin echiparea cu pachetul „Dynamic”, acesta fiind oferit în standard pentru piața din Germania. Alături de acestă abilitate de a trece de 300 km/h, acest pachet oferă și discuri de frâne ceramice ranforsate cu fibră de carbon, un sistem de evacuare sport – dezvoltat de quattro GmbH -, dar și câteva logo-uri suplimentare. Noul Audi S8 plus va intra în vânzare în luna noiembrie a acestui an și va avea, în Germania, un preț de listă de 145.200 de euro.