Noul MINI One First – O nouă motorizare pentru varianta în 5 uși
Noul MINI One First 5 Door va beneficia de o nouă motorizare de bază, pe benzină, menită să ofere atât un preț de achiziție mai mic, dar și costuri de întreținere și de rulare mai mici. Noul propulsor în trei cilindri, are o capacitate 1,2 litri și se bucură de supra-alimentare, de injecție directă, dar și de timpi variabili de deschidere și închidere a supapelor, atât în procesul de admisie, cât și în cel de evacuare.
Desigur, un propulsor de 1,2 litri, în trei cilindri, nu este cel mai reprezentativ pentru ceea ce înseamnă MINI, însă, pe de altă parte, nici un hatchback cu cinci uși nu se potrivește chiar la fix pe linia tradiției mărcii britanice. Cu toate acestea, nevoia de extindere a gamei și de a include în oferta comercială o serie cât mai bogată de modele și motorizări este necesară. Și, dacă stau să mă gândesc mai bine, în cazul unei deplasări preoponderent în mediul urban, un motor de 1,2 litri îți poate asigura un consum cât mai redus, dar și o flexibilitate ridicată.
Noul MINI One First 5 Door are o putere maximă de 75 de cai-putere și un moment motor de 150 Nm, disponibil încă de la 1.200 rpm. Așa cum probabil te și aștepți, sprintul 0-100 km/h durează aproape o veșnicie, adică fix 13,2 secunde. Partea bună e că o Dacia Sandero 1.2 75 CP accelerează de la 0 la 100 km/h în 14,5 secunde, așa că nu te vei face chiar de râs la volanul noului MINI One First.
Transmisia noului MINI One First este și e complet nouă și are șase rapoarte care vor transmite toată puterea „uriașă” a micului motor către puntea față în cel mai eficient mod cu putință. Consumul mediu pentru noul MINI One First este 5,2 l/100 km, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 121 g/km. Pentru cei care nu mai pot de nerăbdare și vor cei 75 CP ai noului MINI One First, mașinuța va fi disponibilă din primăvara acestui an. Introducerea noii motorizări în gama noului MINI ridică numărul total al propulsoarelor disponibile pentru versiunea în cinci uși a hatch-ul britanic la șapte, dintre care patru sunt pe benzină și trei diesel.
Noul MINI, în versiunea cu cinci uși, are un ampatament mai lung cu 72 mm în comparație cu versiunea în trei uși, iar volumul portbagajului este de 278 de litri, dar poate fi extins, prin plierea banchetei spate, până la 941 de litri. Da, noul MINI 5 Door a câștigat la capitolul caracter practic și are toate șansele să atragă un nou tip de client, care până acum „fugea” de MINI din raționamente legate tocmai de caracterul practic.