Oficial: Conceptul i Vision Dynamics va fi produs în serie sub numele BMW i4!
Este oficial, gran coupe-ul BMW i4 va completa gama de modele electrificate BMW i.
În toamna lui 2017, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, BMW dezvăluia conceptul i Vision Dynamics, un Gran Coupé cu design avangardist și patru uşi, care promite o autonomie de 600 de kilometri, o viteză maximă de peste 200 km/h şi o acceleraţie 0-100 km/h în 4 secunde. Tot anul trecut, brandul BMW i şi-a asigurat drepturile de nume de la BMW i1 la i9 şi BMW iX1 la iX9. Iar acum, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG, a dar vestea cea mare: următorul model din gama BMW i se va numi i4 și va fi versiunea de serie a conceptului BMW i Vision Dynamics.
„Până în 2025, portofoliul nostru global de automobile va include 25 de modele electrice integral sau parţial. Anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt, am prezentat abordarea noastră asupra viitorului mobilităţii electrice prin intermediul BMW i Vision Dynamics. Acest automobil va deveni realitate: îl vom produce la München – ca BMW i4” – explică Harald Krüger.
Declarația aceasta însoțește anunțul că BMW Group a redus emisiile CO2 ale flotei sale de automobile noi din Europa (EU 28) la 122 g/km. Comparativ cu 2016, acest moment marchează reducerea cu alte 2 g/km (2016: 124 g/km). De ani buni, BMW Group reduce emisiile CO2 ale flotei sale de automobile din Uniunea Europeană: din 1995, emisiile CO2 medii pentru automobilele BMW Group noi vândute în Europa au scăzut cu peste 42%, după cum se subliniază în comunicatul de presă a mărcii germane.
În același comunicat se adaugă faptul că în 2017 BMW Group a vândut peste 100.000 de automobile electrificate. Anul trecut, BMW Group a avut mai multe automobile electrificate (electrice şi plug-in hybrid) nou înmatriculate decât orice alt constructor în Europa, cu o cotă de piaţă de 21%. În segmentul automobilelor electrificate, cota de piaţă a BMW Group este deja de trei ori mai mare decât cota sa pe piaţa maşinilor convenţionale.
Din informațiile comunicate de BMW la salonul din Geneva mai aflăm că pentru 2018 se țintește vânzarea a 140.000 de automobile electrice și plug-in hybrid, ceea ce reprezintă o evoluție substanțială față de cele 103.000 de astfel de vehicule comercializate în 2017.
Cât privește strategia pe termen mediu, trebuie să ne amintim o altă declarație făcută de oficialii BMW, în care se spunea că din 2021 compania va folosi o nouă arhitectură tehnică, flexibilă. Această arhitectură va putea acomoda propulsive convențională, plug-in hybrid și 100% electrică. Mai exact pe noua arhitectură flexibilă vor putea fi construite atât modelele din gama BMW cu propulsii convenționale, cât și cele din gama BMW i. Astfel, BMW i nu va mai folosi platform diferite, ceea ce va ajuta la optimizarea costurilor de producție și îi va permite constructorului să reacționeze rapid la cerințele pieței pentru modele noi.
Luând în calcul și aceste informații, se poate presupune că BMW i4 va fi lansat în serie peste aproape 3 ani. Până la acest moment au fost confirmate oficial lansările lui X3 electric în 2020 și iNext în 2021.
Nu în cele din urmă, tot la Geneva, Harald Krueger a confirmat ca anul acesta debutează noua generația a SAV-ului BMW X5.