Noul BMW Seria 1 debutează în România – start pentru o nouă revoluție

Noul BMW Seria 1 debutează în România – start pentru o nouă revoluție

Noul-BMW-Seria-1-in-Romania

În weekend-ul ce tocmai a trecut, BMW a organizat lansarea oficială pe piața din România a noului Seria 1 (cod F40). Noua generație a modelului compact bavarez marchează o schimbare de paradigmă pentru constructorul german.

Dacă primele două generații Seria 1 au fost construite pe platforme cu tracțiune spate în cel mai pur stil BMW, iată că noua generație lansată recent vine să schimbe tradiția și să arate că, uneori, chiar și cele mai împământenite “năravuri” se pot schimba. Generația F40 este construită având la bază noua platformă tehnică cu tracțiune față a grupului BMW, botezată FAAR.

Noul-BMW-Seria-1-in-Romania

Ați putea spune că Seria 1 și-a pierdut un pic din carisma generațiilor precedente renunțând la tracțiunea spate, însă ar fi nedrept. Noul F40 este o mașină excelentă din toate punctele de vedere, cu o adresabilitate mult mai largă decât în trecut. Tracțiunea față a adus cu sine îmbunătățiri de ordinul repartizării optime a maselor pe cele două punți.

De asemenea, motoarele utilizate sunt acum mai eficiente ocupând un spațiu minim prin amplasarea transversală favorizată de arhitectura FAAR. Nu în ultimul rând, spațiul interior a crescut considerabil, mai ales în zona locurilor spate – un punct spinos pe agenda vechii generații F20 (5 uși) / F21 (3 uși).

Noul-BMW-Seria-1-in-Romania

Noul Seria 1 va fi oferit într-o singură variantă de caroserie: hatchback cu 5 uși, renunțându-se la versiunea așa-zis coupe cu 3 uși din rațiuni de cost și vânzări. În timpul fazei de testare și dezvoltare, inginerii BMW au acordat o atenție deosebită tuturor detaliilor relevante ce fac acum din acest model, poate, cel mai bun Seria 1 al tuturor timpurilor. Într-adevăr, ne vor lipsi senzațiile tari oferite de tracțiunea spate a unui veritabil M140i și al său idilic motor cu 6 cilindri în linie, însă nici noul M135i xDrive nu se lasă mai prejos.

Tehnicienii BMW au pus la punct un șasiu special pentru Seria 1 și au îmbunătățit punctele nevralgice ale tracțiunii față pentru a imprima un comportament cât mai agil și sportiv, care să aducă oricând aminte de senzațiile oferite de o propulsie tipică BMW. Folosind experiența i3, BMW a echipat noul Seria 1 cu sistemul ARB (actuator contiguous wheel slip limitation). Acest sistem are rolul de a limita potențialul de patinare al roților punții față. La baza sistemului ARB stă un calculator independent de cel al sistemului DSC (Dynamic Stability Control).

Noul-BMW-Seria-1-in-Romania

Tot în sprijinul asigurării unei dinamici superioare, generația F40 este prevăzută cu sistem DSC standard ce include și modulul DTC (de folosit cu precauție și doar în condițiile prevăzute de constructor). Echipamentul dinamic include și Performance Control, care se comportă precum un DSC sportiv oferind cuplu suplimentar. Nu în ultimul rând, Seria 1 este oferit cu un diferențial electronic autoblocant pentru puntea spate.

La lansarea pe piața din România, va fi disponibilă o paletă largă de motorizări, atât diesel cât și pe benzină. Versiunile cu motoare în 3 cilindri vor putea fi comandate fie cu o cutie manuală cu 6 trepte, fie cu una automată cu 7 trepte. Versiunile de motorizare cu 4 cilindri vor putea fi echipate opțional cu transmisia Steptronic cu 8 rapoarte (configurație standard sau sport).

Sistemul electronic de tracțiune integrală xDrive va fi oferit standard pentru modelele 120d xDrive si M135i xDrive. Modelul M Performance va fi echipat standard, în mod exclusiv, cu un diferențial față autoblocant de tip Torsen. Cel mai puternic model al gamei va oferi o putere maximă de 306 cai putere, livrați din noul motor cu 4 cilindri ce echipează și modelul X2 M35i.

Noul-BMW-Seria-1-in-Romania

În ceea ce privește interiorul, noul Seria 1 a luat lecții de la fratele mai mare Seria 3 (G20). Din punct de vedere calitativ, materialele ce îmbracă planșa de bord și fețele ușilor sunt net superioare celor instalate pe vechea generație. Mai mult, culorile alese sunt sobre si denotă precizie, rafinament și eleganță.

Pachetul tehnologic al noului Seria 1 este unul impresionant. Există posibilitatea de a alege opțional între BMW Live Cockpit Plus si BMW Live Cockpit Professional. Ambele se bazează pe generația OS 7.0 a BMW iDrive. Varianta Professional oferă un instrumentar de bord digital cu diagonala de 10,25 inci și un display tactil central cu aceeași dimensiune. Tot opțional este oferit și sistemul Head Up Display, care proiectează în câmpul vizual al șoferului o grafică informativă și intuitivă. Din paleta de sisteme de asistență nou lansate pe Seria 1 fac parte, de asemenea, Reversing Assistant și Parking Assistant.

Liniile de echipare ce vor fi disponibile pentru noul Seria 1 în România sunt: Sport Line, Luxury Line și M Sport. Prețul de pornire pentru modelul 118i este de 23200 euro fără TVA (27608 euro cu TVA). Cine își dorește un model M135i xDrive, va trebui să caute adânc în buzunar: 40850 euro fără TVA sau 48612 euro cu TVA.

 

[Sursă foto & info: BMW PressClub România]

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account