Oficial: Noile BMW X5 M și BMW X6 M – Keine über SUV, das ist eine Rakete!

Cea de-a doua generație a modelelor BMW X5 M și BMW X6 M a fost dezvăluită de bavarezi în avanpremiera Salonului Auto de la Los Angeles, unde cele două supermașini uriașe vor fi prezentate pentru prima dată în public.

Astfel BMW vine în întâmpinarea celor care își doresc performanțe extrem îmbrăcate într-o siluetă de SUV sau SUV-coupé și nu au fost corupți de ofensiva celor de la Land Rover Special Operations, Mercedes-AMG sau Porsche. Audi, îmi pare rău, dar nu ești pe lista scurtă.

2016-BMW-X5M-X6M-34Deși păstrează vechiul motor V8 biturbo de 4,4 litri, noile modele au primit 20 CP în plus, ajungând acum la 575 CP. Cuplul maxim a crescut și el la 750 Nm, fiind disponibil integral de la numai 2.200 rpm și până sus de tot, la 5.500 rpm! Gurile rele vor spune că generația anterioară oferea tot ce avea mai bun între 1.500 rpm și 5.650 rpm, însă, până la urmă, performanțele dinamice sunt cele care contează. Și ce performanțe, pentru că atât BMW X5 M cât și fratele său cocoșat BMW X6 M țâșnesc de la 0 la 100 km/h în doar 4,2 secunde, egalând performanța unui BMW M6 Coupé! Deci, cum era povestea aia cu motorul mai puțin elastic?

2016-BMW-X5M-X6M-31Ce-i drept, motorul este partea cea mai puțin îmbunătățită din platformele noilor modele. De transmisia puterii către sistemul X-Drive se ocupă acum o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte, pensionând astfel vechea unitate cu 6 trepte. Tracțiunea integrală permanentă poate distribui cuplul chiar și în raport de 0:100% la oricare dintre cele două punți, profitând de orice strop de aderență pentru a mișca un SUV de aproape 2,5 tone precum un supercar adevărat.

2016-BMW-X5M-X6M-33Toate îmbunătățirile aduse grupului motopropulsor aduc și alte beneficii. De exemplu, consumul și emisiile de CO2 au scăzut cu 20 de procente – știu nu sunt genul de cifre care excită clientul tipic care cheltuie 100.000 de euro pe un SUV cu peste 500 CP, dar trebuie făcute și astea pentru a intra în voia celor care dictează legislația de mediu.

2016-BMW-X5M-X6M-35Revenind la ale tehnicii, trebuie spus ceva și despre trenul de rulare reglat pentru a oferi cea mai bună dinamică din segment. Atât BMW X5 M cât și BMW X6 M dispun de o punte față cu brațe duble, în timp ce suspensia posterioară are amortizare pneumatică și asigură o gardă la sol constantă indiferent de gradul de încărcare a mașinii. Amortizoarele sunt magneto-reologice și pot fi reglate în trei trepte de fermitate, iar contactul cu asfaltul este realizat de anvelope enorme, de 325/30 R 21 în spate și 285/35 R 21 în față. Merită amintit că sunt multe mașini sport care nu se pot lăuda cu pneuri atât de late.2016-BMW-X5M-X6M-10

2016-BMW-X5M-X6M-132016-BMW-X5M-X6M-22Pentru mulți viitori clienți, poate astea ar fi fost de prisos dacă nu s-ar vedea de la o poștă că monstrul pe care îl conduc este un M autentic. Din fericire, în dezvoltarea noilor BMW X5 M și BMW X6 M au fost implicați și designerii, care au încordat discret silueta celor doi bavarezi, de multe ori cu un scop funcțional în minte. Arcele roților au fost umflate, pentru a acomoda roțile enorme cu jante de 21 inchi disponibile în echiparea de bază, iar bara față are prize atât de mari încât impactul cu un animal de talie medie s-ar solda cel mult cu câteva site rupte și o biată creatură înglobată în intercooler. Însă, oglinzile… noile oglinzi specifice versiunilor M sunt probabil cele mai impresionante retrovizoare pe care le-am văzut vreodată pe un model de serie și care cu siguranță vor atrage multe, MULTE priviri! Evident, nu au fost uitate evacuările cvadruple sau prizele de aer din aripi, elemente emblematice ale oricărui model BMW M modern.
2016-BMW-X5M-X6M-15În interior, primul element care-ți sare în ochi este familiarul volan M, ce poate fi comandat opțional pe mai toate modele din gamă. Scaunele au de asemenea un design specific, cu tetiere integrate și puternic profilate, pentru a oferi un sprijin lateral serios. În funcție de preferințe, habitaclul poate fi garnisit cu inserții din fibră de carbon și aluminiu – însă cei mai excentrici pot apela la programul BMW Individual pentru ceva mult mai special.

2016-BMW-X5M-X6M-44Încă nu se știe nimic despre lansarea noilor modele, însă după prezentarea din cadrul Salonului Auto de la Los Angeles vom putea spune exact când le vom vedea pe străzi. Și totuși, ceva îmi spune că în vara lui 2015 voi publica primele teste cu noile BMW X5 M și BMW X6 M, realizate în România. Să fim optimiști, nu?

Galerie FOTO:

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account