Porsche 911 Targa 4 GTS – Cinci decenii de evoluție
Pentru a marca 50 de ani de existență ai modelului Porsche 911 Targa, nemții au lansat, pentru prima oară, și o versiune GTS a acestui model. Noua versiune are la bază modelul Porsche 911 Targa 4S, dar, în varianta GTS, puterea a fost crescută cu 30 de cai-putere, astfel că numărul cailor de sub capota lui Porsche 911 Targa 4 GTS a ajuns la 430 CP. Același motor de 3,8 litri pune la dispoziția șoferului și un moment motor maxim de 440 Nm la 5.750 de rotații pe minut.
Desigur, fiind bazat pe Porsche 911 Targa 4S, și versiunea GTS se bucură de avantajele tracțiunii integrale. De altfel, prezența tracțiunii integrale este evidentă și se poate observa privind partea din spate a mașinii, întru-cât pasajele roților, în cazul versiunilor cu tracțiune integrală, sunt cu 22 de milimetrii mai late comparativ cu versiunile „clasice”. În același timp, și anvelopele versiunilor cu tracțiune integrală și mai late cu 10 milimetri, în comparație cu cele care echipează modelele cu tracțiune spate. Prin urmare, noul Porsche 911 Targa 4 GTS este o mașină rapid. În versiunea cu transmisia automată cu șapte rapoarte, Porsche 911 Targa 4 GTS accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde și de la 0 la 160 km/h în fix 10 secunde. În plus, motorul dovedește o elasticitate exemplară, sprintul de la 80 la 120 km/h, în treapta a V-a durând 6,5 secunde. Pe de altă parte, în cazul în care este echipat cu transmisia automată PDK, Porsche 911 Targa 4 GTS accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde și de la 0 la 160 km/h în 9,3 secunde. În plus, accelerația în reprize – fullthrotle, kickdown, Sport+ – de la 80 la 120 km/h durează 2,3 secunde.
Porsche 911 Targa 4 GTS, în spiritul deja clasic al edițiilor GTS, este echipat în standard cu pachetul Sport Chrono, cu sistemul de management al suspensiei PASM, cu un sistem de evacuare mai zgomotos, dar și cu jante pe 20 de inch. Mai mult, în interior, scaunele Sport Plus oferă și mai mult suport lateral, iar tetierele sunt „ștanțate” cu logoul GTS. Materialul predominant este Alcantare, de culoare neagră, iar în centrul panoului de instrumente este integrat cronometrul ce vine inclus în pachetul Sport Chrono.
Primul model Porsche 911 Targa a fost lansat în 1965 și de atunci până acum, conform statisticilor Porsche, unul din opt modele 911 aparție familiei Targa. Mai mult, ultima generație 911 Targa a avut o pondere de 13% din vânările gamei 911, iar acestă tendință este în creștere. Este lense de înțeles de ce clienții optează într-un număr din ce mai mare pentru versiune Targa, mai ales acum când plafonul este retractabil automat. Noul Porsche 911 Targa 4 GTS va fi lansat în germania la jumătatea lunii martie și va avea un preț de pornire de 137.422 euro.