POZE SPION: Versiunea M Performance a lui BMW i4 a început testările

Markus Flasch, CEO-ul BMW M GmbH, a confirmat de curând că în 2021 va fi lansat primul model electric de performanță înaltă, pe baza gran coupe-ului BMW i4. Acum, se pare că au demarat sesiunile de testare ale prototipul BMW i4 M Performance. Indiciile ne sunt oferite de noi poze spion, care au surprins pe șosele publice un prototip BMW i4 cu elemente distincte.

În pozele pe care le puteți vedea publicate pe site-ul CarMagazine.co.uk, acest prototip BMW i4 se remarcă în primul rând datorită oglinzilor retrovizoare. Acestea au carcase cu design tipic modelelor M. De asemenea, etrierele frânelor sunt vopsite în culoarea albastră, ceea ce indică un sistem de frânare M Sport, care oferă performanțe crescute.

“Anul viitor vom lansa prima mașină M electrică în segmentul de performanță, pe baza lui i4. Apoi, lucrăm la mașini performanță și performanță înaltă cu electrificare hibridă, dar este prea devreme să dezvălui care dintre ele va fi.” – spunea Markus Flasch pentru site-ul Caradvice.com.au. Cu alte cuvinte, exprimarea oficialului BMW M GmbH explică faptul că nu va fi un model M în toată puterea literei, ci o variantă M Performance, deși BMW i4 se anunță a fi mai puternic decât noua generație de modele BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupe.

Din informațiile preliminare oferite oficial de BMW știm că i4 va avea propulsie electrică de 530 CP și va putea accelera de la 0 la 100 km/h în aproximativ 4 secunde. Pe hârtie, aceste cifre par comparabile cu performanțele noilor M3 și M4, care au motor pe benzină cu 6 cilindri cu 480 sau 510 CP și ating 100 km/h în 4,2 sau 3,9 secunde, în funcție de varianta de putere.

Totuși, demarajele sau puterea brută nu reprezintă singurele ingrediente ale sportivității. Degeaba este iute pe linie dreaptă o mașină electrică, dacă pe viraje valsează ca o barcă pe valuri sau dacă i se termină suflul rapid. De exemplu, viteza maximă a lui BMW i4 se plafonează după 200 km/h. Iar bateria sa de 80 kWh promite o autonomie apreciabilă, de 600 km, însă cântărește 550 kg, conform informațiilor furnizate de BMW.

O mașină sport trebuie să se miște agil, să aibă reflexe rapid. Sunt elemente esențiale pe care le subliniază foarte limpede și CEO-ul BMW M GmbH:

“Direcția și dinamica laterală sunt marea întrebare. Sunetul, desigur, ridică și el o întrebare. Pentru acestea punem știința la treabă, pentru a crea acel sentiment de M. Dar înainte de toate, cea mai mare întrebare este cum să te descurci cu greutatea unei mașini electrice și să și oferi dinamism specific M sau în stilul M.”

Așadar, până la lansarea din 2021, echipa M are de lucru pentru a transforma i4 într-o mașină electrică demnă de divizia de performanță a mărcii bavareze. Asta va însemna o reglare specifică a suspensiilor, o gestionare termică a bateriei pentru a rezista rundelor succesive de condus sportiv și, eventual, o creștere a puterii.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account