Prețul BMW M2 în România sau de ce avem nevoie de șase norocoase
Prețul BMW M2 în România nu este neapărat o surpriză, pentru că aveam deja ordinul de mărime raportându-ne la celelalte piețe, însă acum suntem convinși să avem nevoie de un câștig la 6/49.
Pentru mulți dintre noi BMW M2 a devenit încă de la momentul prezentării sale un vis. Probabil că acest lucru se datorează atât performanțelor dinamice pe care le promit, cât și unei nostalgii strâns legate de BMW M3 E30 și de tot ce a reprezentat și reprezintă astăzi această legendă. Știm despre BMW M4 Coupe că este o mașină absolut fabuloasă și că motorul de sub capota este probabil unul dintre cele mai spectaculoase motoare supraalimentat pe care bavarezii le-au produs vreodată. Mai știm despre BMW M4 Coupe că poate să fie o armă letală în mâinile unui puști prea curajos și mai știm că cele 4,1 secunde de care mașina are nevoie să ajungă de la 0 la 100 km/h se reflectă în toate performanțele dinamice pe care M4 le oferă. Ce nu știm însă este felul în care BMW M2 se comportă și de abia așteptăm să-l conducem.
Prețul BMW M2 este important pentru noi prin simplul motiv că acum putem să-i raportăm valoarea estimată de BMW la valoare lui BMW M4. Și spun asta pentru că, din punctul meu de vedere, M2 și M4 sunt două modele care concurează unul împotriva celuilalt. Și totuși, pentru mulți dintre noi, un BMW M2, echipat cu transmisia manuală, este în momentul de față, cel mai pur produs al diviziei M. Acest lucru este justficat de dimeniunile mașinii și de tot ce promite această mini-bombă pe roți. Rețeta clasică de coupe compact, cu motor în față și tracțiune spate, forma sa de torpilă și performanțele dinamice pe care le promite garantează pentru succesul mașinii. Pe de altă parte, un BMW M2, echipat cu transmisia manuală, cântărește 1.495 de kilograme, în timp ce un BMW M4 Coupe, echipat cu o cutie manulă cântărește 1.520 de kilograme, iar din acest punct de vedere, cele două modele nu pot fi diferențiate. Și totuși, BMW M2 are ceva aparte…
Prețul BMW M2 Coupe în România este 60.780 de euro, cu TVA inclus, în cazul echipării cu transmisia manuală cu șase rapoarte. Prin comparație, un BMW M4 Coupe pornește de 79.380 de euro, cu TVA inclus. Prin urmare, avem de-a face cu o diferență uriașă, care aproape că poate acoperi încă un Seria 1. Așadar, mai are sens să-ți cumperi un BMW M4 Coupe când există un BMW M2? Sincer, habar n-avem, pentru că încă nu știm cum merge M2. Dar, ce primești pentru cei aproape 61.000 de euro pe care-i plătești pentru ce ar putea să fie un fel de hot-hatch? În primul rând, sub capota lui BMW M2 stă un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, supraalimentat, care dezvoltă fix 370 de cai-putere la 6.500 de rotații pe minut și un cuplu de 465 Nm, disponibil între 1.400 și 5.560 de rotații pe minut. Acest lucru se traduce într-un sprint 0-100 km/h în 4,5 secunde pentru cutia manuală și 4,3 secunde pentru transmisia automată. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar poate fi extinsă la 270 km/h prin M Driver’s Package. Pe lângă asta, primești același frâne M ca la un M4, același diferențial M ca la M4, același M Dynamic Mode ca la M4. Din punctul meu de vedere, doar privind datele despre M2, prețul BMW M2 în România este unul cât se poate de bun. Mai ales că la aproape 80.000 de euro, M4 intră într-o altă ligă.
E un lucru stabilit, prețul BMW M2 în România este de 60.780 de euro, în versiunea de bază. Desigur, mașina vine echipată cu toate jucăriile unui M, de la designul exterior, până la volan, dar cu toate astea, mai sunt câteva jucării pe care vrei vrea să dai niște bani în plus. De exemplu, dacă vrei să strici mașini, poți opta pentru transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte care costă 3.972 de euro. Alți bani cheltuiți de pomană (326 de euro) ar putea fi pentru sistemul care îți afișează limitele de viteză. Dacă ți-e lene să apeși pe telecomandă ca să deschizi mașina, poți să cheltuiești 265 de euro pentru „sistemul de acces confort”. Dacă ești fumător vei cheltui 31 de euro pentru „pachetul fumători”, iar dacă vrei un parbirz cu folie de protecția solară gri vei plăti 91 de euro, iar dacă vrei să fii mafiot și să ai gemuri fumurii în spate va trebui să mai scoți din buzunar 356 de euro. În fine, dacă vrei să tractezi ceva ai nevoie de cârlig de tractare (815 euro) care, din fericire nu poate fi echipat pe un BMW M2. Lăsând la o parte toate aceste informații absolut irelevante, partea bună legată de prețul BMW M2 este că mașina vine foarte bine echipată, în comparație cu restul modelelor Seria 2 Coupe.
De exemplu, sistemul de asistență la parcarea cu spatele este oferit în standard, la fel și pilotul automat cu funcție de frânare. Senzorii de ploaie, faruri xenon adaptive sau asistentul de fază lungă sunt și alte dotări standard, iar lista continuă cu volanul multifuncțional, cu sistemul de alarmă, dar și cu sistemul de navigație Professional sau cu sistemul extins de conectare smartphone. Pe de altă parte, mi se pare ciudat că sistemul de climatizare automat este opțional și costă 560 de euro… Pe de altă parte, ca orice model BMW nou, și M2 vine cu pachetul „Service Inclusive” adică „Oferă operaţiuni gratuite de întreţinere timp de 5 ani sau 100.000 km parcurşi, cu următoarele servicii incluse: schimbarea uleiului de motor, inclusiv a filtrului, service / înlocuirea filtrului de aer, a microfiltrului, a bujiilor şi a lichidului de frână, verificarea şi revizia standard a vehiculului în conformitate cu manualul de service BMW”, ceea ce nu e deloc un lucru de neglijat.
Uitându-mă din nou pe prețul BMW M2 și la pozele cu mașina sunt convins să trec pe la un Loto în pauza de prânz și să joc măcar două bilete. Așa că dacă aveți sugestii de șase norocoase, le aștept cu drag. Promit să vă dau și vouă mașina la o tură dacă o să câștig.
Între timp, urmărește și testul nostru video cu BMW M235i Coupe: