Redux propune un restomod de 390 CP pentru BMW M3 E30

Redux propune un restomod de 390 CP pentru BMW M3 E30

Compania Redux a creat un pachet complet de restaurare și actualizare a legendarului BMW M3 E30, atât la nivel estetic, cât și în ceea ce privește performanțele.

Aparent poate fi un sacrilegiu să strici minunăție de BMW M3 E30 cu metode barbare de creștere a performanței, dar ce au realizat cei de la Redux dă dovadă de bun gust estetic și respect pentru legenda din anii ‘80. De altfel, acest business de restomod a început ca un proiect personal al lui Simon Lord, CEO-ul companiei Redux. Acesta și-a alăturat alți pasionați de BMW care îi împart visiunea, iar acum compania manufacturează în Marea Britanie o serie de doar 30 de exemplare M3 E30, care vor primi fie un motor aspirat, fie unul turbo, în funcție de doleanțele clienților. Sincer, e foarte posibil ca proiectul lor să nu se rezume la 30 de mașini. Ar fi păcat, fiindcă munca lor este precum cea a reputatului Singer, care face restomoduri fabuloase pe baza modelelor Porsche 911.

În comunicatul de presă publicat de Redux se subliniază faptul că au fost primite propuneri de montare a unor motoare mai mari și mai noi, de la un S64 cu 6 cilindri sau un S65 V8, până la un S85 V10. Dar Redux a spus că nu este negociabilă păstrarea purității modelului original și implicit a propulsorului S14 cu 4 cilindri proiectat de Paul Roche.

Acum, Redux ne prezintă primul M3 E30 pe care l-a modificat. Acesta a fost comandat de un client din sudul Californiei (SUA). Pentru acesta, capacitatea motorului a fost crescută de la 2,3 la 2,5 litri și s-a adăugat o turbină. Totodată, motorul a primit elemente noi, precum pistoane și arborele cotit de la BMW Motorsport. Astfel, propulsorul livrează 390 CP și un cuplu de 529 Nm. Ca să suporte surplusul de cuplu și putere, cutia de viteze a primit o volantă modificată și ambreiaj cu două discuri. Pentru valorificarea resurselor, a fost îmbunătățit diferențialul spate și se folosesc elemente mai reziste, precum planetarele speciale. Și evacuarea a fost reproiectată. Exemplarul construit de Redux pentru clientul din California are integrate și două catalizatoare, pentru a se înscrie în normele de poluare din acel stat.

Ținuta de drum dinamică a mașinii este accentuată de suspensiile EXE-TC Competition. Acestea oferă 3 sau, opțional, 4 reglaje pentru amortizoare. Nu lipsesc barele anti-ruliu, precum și o geometrie reproiectată și puncte de prindere ramforsate pentru diverse component ale structurii și suspensiilor. Și sistemul de frânare este foarte performant. Standard, Redux montează un sistem de la AP Racing, compus din discuri de 355 mm și etriere cu 6 pistonașe pe față și discuri de 330 mm și etriere cu 4 pistonașe pe spate. Dar, opțional, se poate monta un kit de frâne cu discuri dintr-un mix de ceramică și carbon, care au diametru de 380 mm la puntea față și 360 mm la cea din spate.

Folosirea carbonului nu se rezumă la sistemul de frânare. Redux oferă o multitudine de componente ale caroseriei făcute din fibră de carbon: spoilere față/spate, praguri, aripi laterale frontale, plafon și capotă.

Practic Redux a vrut să pregătească mașina pentru mersul pe circuit. De aceea, Redux oferă clienților opțiunea montării unor roll-cage-uri și a integrării unor extinctoare de flăcări. Iar scaunele Recaro completează postul de conducere tipic mașinilor de circuit. Acestea pot avea și centuri de siguranță cu 6 puncte de prindere.

Însă nu s-a uitat de rafinament. De aceea, habitaclul poate fi tapițat și cu Alcantara, piele și materiale textile. Clienții pot cere personalizarea amplă a habitaclului, optând inclusiv pentru diverse sisteme audio sau un display digital pentru instrumentarul de bord.

Am lăsat la final partea cea mai respectabilă din acest proces de actualizare. Mă refer la atenția deosebită pentru detalii și procesul minuțios de restaurare și recondiționare a așa-zisei mașini donatoare. Practic, mașina este dezasamblată și recondiționată în cel mai mic detaliu, înaintea oricărui proces de vopsire, cosmetizare sau creștere a performanțelor.

Redux colaborează cu diverși distribuitori din Marea Britanie, Europa și SUA pentru a găsi clienților mașinile pretabile pentru a fi donatoare. Adică nici nu trebuie să deții nu M3 E30 pentru a apela la serviciile lor. De exemplu, Redux cumpără mașini de la Enthusiast Auto Group, un distribuitor din Cincinati, Ohio, care are o reputație pentru portofoliul său de modele BMW Motorsport care se înscriu în categoria “young timer”. De altfel, vă recomand să aruncați o privire pe site-ul lor. E ca un muzeu online pentru modele precum M1, Z1, M3 E36, E28, Z3M etc. Toate sunt în perfectă stare de funcționare și își așteaptă colecționarii.

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account