Randare: BMW M5 2012
Noul BMW Seria 5 s-a lansat si ne-a aratat deja noul sau design, iar artistii de rendari incep sa se gandeasca si sa deseneze posibile infatisari ale viitorului model M5.
Urmatoarea generatie BMW M5 este una din cele mai asteptate modele M lansate vreodata de BMW. Prin utilizarea pentru prima oara a unui propulsor turbo, F10 M5 se indeparteaza de la motoarele aspirate natural, utilizate in trecut, pentru a pune in practica unele din cele mai recente progrese tehnologice din industria auto.
Modelul BMW 2012 rendat mai jos de catre cei de la Teamspeed prezinta partea frontala in stilul M cu prize de aer mai mari si mai agresive, si desigur fantele laterale deja tipice modelelor M. Macheta infatiseaza si jante de tip M, foarte agresive, dupa cum era de asteptat.
A mai aparut inca o randare M5 si mai agresiva, o interpretare artistica a felului in care un tuner ar lucra cu modelul M5, ducand look-ul deja agresiv la un alt nivel, incantator pe de o parte dupa parerea unora, si mai putin apreciat de adeptii traditionalismului.
Comparativ cu modelul M5 actual, BMW are de gand sa utilizeze tehnologii noi precum si sistemul KERS care va plasa noul BMW cu mult peste modelul actual, atat in ce priveste performanta cat si economia de combustibil. BMW Motorsport estimeaza o scadere de 20% a emisiilor de CO2 cu noul model.
Inca mai exista mister in jurul motorului turbo ce va fi utilizat. Pe baza surselor noastre si a ceea ce au relatat alte reviste, modelul preferat ales sa echipeze noul F10 M5 ar fi un V8 twin-turbo.
Si puterea produsa?
Nu se stie, dar ne asteptam la mai mult decat cei 555 CP produsi acum de X5 M si X6 M.
Deoarece masina a crescut in dimensiuni, si are un propulsor nou mai mare, apar ingrijorari privind greutatea M5, iar acestora li se raspunde prin utilizarea elementelor din fibra de carbon. Tunelul de vant recent prezentat la Munchen va juca un rol important in aerodinamica noului M5.
Surse apropiate companiei declara ca autovehiculul va beneficia de tehnologia Active Aerodynamics, care inchide o parte din grila si prizele de racire in timpul incalzirii motorului si in conditii de usoara accelerare.
Modelul F10 BMW M5 va fi dezvaluit in cadrul Salonului Auto de la Geneva, iar punerea sa in vanzare ar putea incepe in perioada imediat urmatoare.
La final va prezentam inca o randare interesanta, realizata de M5Board si Jon Sibal.
[Surse: TeamSpeed si M5Board]