Rezultate record pentru BMW Group: BMW încă o dată marca premium numărul 1
• BMW îşi consolidează în 2012 poziţia de cel mai de succes producător de automobile premium.
• Toate mărcile BMW Group au înregistrat un an record.
• În România BMW şi MINI încheie al treilea an de creştere consecutiv.
Cu o creştere de 10,6% la nivel mondial, BMW Group a încheiat un nou an record, depăşind 1.845.186 unităţi livrate în 2012 (1.668.982 unităţi în 2011). Toate mărcile grupului au încheiat anul cu performanţe istorice.
BMW Group la nivel mondial
BMW trece pentru prima dată de cota 1,5 milioane unităţi în urma unei creşteri de 11,6% (1.540.085 în 2012 vs. 1.380.384 în 2011). Aceasta îi permite mărcii germane să îşi consolideze prima poziţie în segmentul premium. În anul lansării, noul BMW Seria 3 Sedan a ocupat deja locul întâi în segmentul limuzinelor de clasă medie (294.039 în 2012 vs. 240.278 în 2011), în timp ce, per ansamblu, BMW Seria 3 rămâne cel mai de succes model al mărcii cu un total de 406.752 automobile (2011: 384.464).
Performanţele BMW au fost susţinute de succesul noilor modele care capătă recunoaşterea pieţei, BMW Seria 1 a înregistrat un plus de 28,6% la 226.829 automobile (2011: 176.481), BMW X1 de 16,9% la 147.775 automobile (2011: 126.429), în timp ce BMW Seria 6, beneficiind de lansarea versiunilor Coupe şi Gran Coupe, dar şi de disponibilitatea versiunilor cu tracţiune integrală pentru prima oară în istorie, a înregistrat o creştere de 146,8% la 23.193 automobile (2011: 9.369).
MINI a depăşit pentru prima dată bariera de 300.00 de unităţi, înregistrând 301.526 livrări în 2012 (+5.8%; 2011: 285.060). Un factor important de succes a fost MINI Countryman care a înregistrat o creştere de 14,8% la 102.250 automobile (2011: 89.036). Este de aşteptat ca lansarea noului MINI Paceman în primăvara acestui an să impulsioneze suplimentar performanţa mărcii britanice.
„La nivel internaţional succesul de vânzări asigură resursele pentru dezvoltare, BMW Group continunând planul de investiţii în extinderea gamei de modele şi dezvoltarea de noi tehnologii inovative. Avem o istorie de premiere care a transformat modul în care înţelegem acum lumea auto, aşa cum a fost sistemul iDrive în 2001 sau lansarea programului BMW EfficientDynamics în 2007, cu câţiva ani înaintea competiţiei, ca să dau două exemple recente importante.
Performanţa la nivel local arată că am reuşit să construim o ofertă deosebit de atractivă pentru piaţă. Diferenţa a fost făcută de pachetele de finanţare BMW Financial Services, de costurile reduse de întreţinere prin BMW Service Inclusive şi prin eficienţa remarcabilă asigurată de BMW EfficientDynamics. Împreună acestea asigură un cost de utilizare deosebit de competitiv şi au făcut automobilul premium mai accesibil,“ a explicat Cristian Vlaşin, sales manager BMW Group România.
Vânzări BMW în România
În România, în contextul unei scăderi pronunţate a pieţei auto în general, mărcile BMW Group au realizat al treilea an consecutiv de creştere. BMW îşi menţine dominaţia pieţei premium de automobile cu un total de 2161 livrări (+6,56%, 2011: 2028). BMW X5 rămâne şi în acest an cel mai de succes model al mărcii cu un total de 387 unităţi, într-o uşoară scădere (-10,83%, 2011:434). Se observă însă o expansiune susţinută a mărcii pe tot mai multe segmente, cu o creştere puternică în segmentul limuzinelor superioare unde BMW Seria 5 ocupă prima poziţie în piaţă cu 339 unităţi (+18,95%, 2011: 285). Chiar dacă aproape 2 din 3 unităţi livrate a fost un model din gama X (1359 unităţi BMW X1, X3, X5 şi X6 au ajuns în acest an la clienţi, 62,88% din totalul livrărilor), marca şi-a extins prezenţa şi către segmentul break-urilor premium cu BMW Seria 3 Toruing şi BMW Seria 5 Toruing. În total 59 de astfel de modele au ajuns la clienţi în 2012, faţă de numai 8 anul precedent.
Noul client BMW – ce opţiuni sunt importante
Negru, alb şi gri reprezintă topul opţiunilor în ceea ce priveşte culorile. Chiar dacă rămân conservatori în această privinţă, se observă o schimbare importantă a clientului mărcii, tot mai preocupat de costurile totale de utilizare ale automobilului. Astfel, finanţarea devine o temă tot mai importantă. În intervalul 2009 – 2012, dacă marca a înregistrat o creştere de aproximativ 90%, numărul de automobile BMW cumpărate prin leasing a crescut cu 250%. În 2012, trei din patru clienţi achiziţionau un automobil în leasing, faţă de unul din doi în 2009. Extinderea continuă a pachetului de produse BMW Financial Services a jucat un rol deosebit de important în acest sens.
În acest moment clientul poate opta pentru costuri reduse de finanţare (cu dobândă 0%), servicii de finanţare în lei cu dobândă fixă, sub rata inflaţiei (de până la 1,99%), sau finanţare cu rata redusă până la jumătate şi posibilitatea schimbării automobilului o dată la trei ani (BMW Select).
xDrive, diesel şi modele de înaltă performanţă
Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive este disponibil pe o gamă tot mai extinsă de modele, cele mai noi care au primit această tehnologie fiind BMW Seria 6 şi BMW Seria 1. Aproximativ trei din patru modele BMW livrate în România sunt echipate cu această tehnologie, în timp ce peste 90% din opţiuni merg către un motor diesel.
În acelaşi timp, bazându-se pe o gamă nouă de produse cu calităţi excepţionale, BMW rămâne alegerea numărul unu în ceea ce priveşte modelele de înaltă performanţă. 8 modele M, dintre care 7 M5 au ajuns în 2012 în România. Noul propulsor de trei litri diesel cu trei turbine a deschis noua gamă de modele M Performance. Acesta oferă un maxim de 381 CP şi un impresionat cuplu 750 Nm. Este inima celui mai rapid sedan diesel de serie şi celui mai rapid SUV diesel de serie din lume, chiar dacă competiţia are în ofertă propulsoare diesel de cilindree mai mare, cu mai mulţi cilindri. De la debutul în România, la jumătatea lui 2012, au fost livrate 23 unităţi cu acest motor, din care 13 BMW X6, 5 BMW Seria 5 şi 4 BMW X5.
Tehnologii
A crescut, de asemenea, interesul clienţilor pentru tehnologii avansate. O dată cu extinderea disponibilităţii sistemului Head-Up Display la o gamă tot mai mare de modele, inclusiv noul BMW Seria 3, acesta a intrat în opţiunea a peste 5% dintre clienţi.
BMW a fost primul producător de automobile care a oferit internet pe automobil în România, deja din toamna anului 2010. Soluţia înregistrează o evoluţie continuă şi diversificarea numărului de aplicaţii, de la Twitter şi Facebook, la browsing, web-radio sau funcţii precum Google Search sau streetview. Unul din zece automobile sunt echipate deja cu o aplicaţie de conectare la internet şi tendinţa este crescătoare, mai ales că sistemul este disponibil opţional pentru toată gama de modele.
Evoluţia MINI
MINI a încheiat anul cu o creştere de peste 15%, ajungând la 168 de unităţi. Dacă MINI Roadster şi Coupe rămân modele de nişă, mai bine de 55% din opţiunile clienţilor au fost adjudecate de varianta clasică de caroserie, hatchback. Cu 35% din totalul vânzărilor, MINI Countryman, primul model cu 4 uşi şi tracţiune integrală al mărcii, este al doilea ca popularitate.
Imaginea extrovertită a mărcii este demonstrată şi de opţiunea pentru culori, cu roşu ocupând prima poziţie, cu o cotă de aproximativ 40%.
În ceea ce priveşte motorizările, 15% dintre clienţi au optat pentru Cooper S, propulsorul de 1,6 litri TwinScroll Turbo care dezvoltă 184 CP, versiunea sportivă depăşită ca performanţă doar de exclusivistul John Cooper Works. Pentru aceasta din urmă au optat trei clienţi în acest an. După debutul mai multor variante de motoare în ultimii ani, diesel-ul devine tot mai interesant pentru clienţii de MINI, 19% dintre aceştia optând pentru un propulsor pe motorină.
[Sursa: BMW]Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro