BMW X6
BMW X6
BMW X6

Top 10 concepte BMW pe care le-am fi vrut în producție

Top 10 concepte BMW

De-a lungul istoriei, conceptele BMW au variat de la cele mai trăsnite și ciudate, până la unele cu adevărat impresionante. Noi am făcut un top 10 al conceptelor create de BMW pe care le-am fi vrut în producția de serie așa cum am ne-au încântat pe noi. Desigur, mai sunt și altele, dar fie nu ne-au atras atât de mult, fie au fost transformate deja în modele de serie.

Top 10 concepte BMW | Locul 10 – BMW Nazca M12

Creazt în 1992 de casa de design Giugiaro, BMW Nazca M12 își „trage” originile din designul monoposturilor de Formula 1, iar motorul, un V12 de 5,0 litri, era preluat de pe BMW Seria 8 850i și dezvolta 300 de cai-putere. Transmisia era una manuală, cu cinci trepte, de proveniență ZF, iar pentru că motorul era poziționat longitudinal, cât mai aproape de centrul mașinii, a fost nevoie de un volant creat special pentru acest concept. Cu un coeficient aerodinamic de numai 0,26, BMW Nazca M12 impresionează prin design, dar și printr-o greutate extrem de scăzută. Caroseria și șasiul au fost manufacturate integral din carbon, astfel că Nazca M12 cântărea doar 1.100 de kilograme. Mai mult, capota și portbagajul erau construite dintr-o singură bucată, iar „habitaclul” era străjuit de un fel de cupolă, construită și ea dintr-o singură bucată de sticlă, asigurând o vedere la 360 de grade. În timp ce ușile se deschideau normal, geamurile avea o deschidere de tip Gullwing.

Top 10 concepte BMW

Top 10 concepte BMW | Locul 9 – BMW Vision Future Luxury

Prezentat în 2014, BMW Vision Future Luxury nu este la fel de radical prin design precum celelalte concepte prezentate aici, dar nouă ne place pentru că vrem să credem că BMW se gândește la un viitor Seria 8. Ce-i drept, o mare parte dintre tehnologiile prezentate pe BMW Vision Future Luxury Concept au fost deja implementate la bordul noului BMW Seria 7, însă designul nu este nici pe departe la fel de nonconformist. Un viitor BMW Seria 8 și-ar putea găsi inspirația aici, iar asta ne-ar face pe toți mai fericiți, mai ales că Mercedes-Benz se laudă de ceva timp cu Clasa S Coupe, iar Audi pare să se gândească tot mai serios la un viitor A9 care să intre în aceeași clasa cu un potențial Seria 8.

Top 10 concepte BMW

Top 10 concepte BMW | Locul 8 – BMW Turbo

E greu de crezut că acest concept, prezentat în 1972 cu ocazia Jocurilor Olimpice din Munchen, are la bază un șasiu de BMW 2002. Desenat de Paul Bracq, BMW Turbo avea un motor central ce dezvolta 280 de cai-putere, accelera de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde și avea o viteză maximă de 250 km/h. Doar două modele BMW Turbo au fost construite vreodată, așa că „mașinuța” asta este extrem de rară. Din fericire, bavarezii au preluat designul și l-au folosit pentru BMW M1, model ce avea să fie lansat șase ani mai târziu. De menționat este și faptul că BMW Turbo avea panourile față și spate umplute cu spumă pentru a reduce efectele unui impact și avea și un radar de monitorizare a distanței de frânare.

Top 10 concepte BMW

Top 10 concepte BMW | Locul 7 – BMW H2R

Am crescut știind că BMW pune accent pe dinamică, putere și performanțe, iar în 2005, conceptul BMW H2R avea să stabilească nouă recorduri internaționale de viteză. În plus, recent am aflat că hidrogenul este una dintre resursele pe care BMW pune mare accent, așa că BMW H2R este cu atât mai important. Având sub capotă un V12 de 6,0 litri, preluat de la un 760i, H2R dezvolta 282 de cai-puterea, cântărea fix 1.560 de kilograme, avea o lungime de 5,4 metri și un coeficient aerodinamic de 0,21. Mai mult, BMW H2R avea un șasiu construit din aluminiu și o caroserie din fibră de carbon ranforsată cu plastic, material ce a intrat de curând în producția modelelor de serie din gama bavarezilor. Printre cele nouă recorduri stabilite de BMW H2R și certificate de FIA se numărau la acel moment cel mai rapid sfert de milă cu start de pe loc (9,92 secunde), cel mai rapid kilometru cu start de pe loc (26,56 secunde), cei mai rapizi 10 kilometri cu start de pe loc (146,41 de secunde), precum și cea mai rapidă milă cu start lansat, timpul obținut fiind de 19,91 secunde, cu o viteză de 301.94 km/h. Acum, după ce BMW ne-a prezentat viitorul pe hidrogen și după ce bavarezii bat toba pe fibra de carbon ranforsată cu platic, ne dăm seama cât de mult pare să fii însemnat conceptul H2R pentru dezvoltarea modelelor ulterioare.

Top 10 concepte BMW

Top 10 concepte BMW | Locul 6 – BMW GINA Light Visionary Model Concept

GINA este unul dintre conceptele mele favorite de la BMW și, doar uitându-te la poze, e lesne de înțeles de ce. Un concept cu forme de roadster, care face apel la tradiție, a cărui „îmbrăcăminte” își schimbă forma nu are cum să nu capteze interesul și atenția publicului. Nici până acum n-am înțeles exact care a fost scopul acestui concept, dar sunt convins că cei de la BMW au știut exact ce fac atunci când au hotărât să prezinte acest model publicului. Mai multe detalii despre GINA, găsiți aici.

Top 10 concepte BMW

Top 10 concepte BMW | Locul 5 – BMW M1 Concept

Cu toții știm că BMW M1 a fost și este unul dintre cele mai emblematice modele lansate de BMW de-a lungul istoriei. În buna tradiție bavareză, în 2008, BMW a prezentat BMW M1 Concept, un omagiu adus modelului emblematic al anilor ’70. Mergând pe premisa „Engineering is beautiful – let’s show it!”, BMW M1 Concept ne demonstrează că și BMW știe să facă mașini frumoase, să pună accent pe istorie și să dea naștere unor concepte extrem de valoroase. Din păcate, nici acest BMW M1 Concept, ca multe alte concepte de acest gen, nu a ajuns niciodată în producția de serie. Totuși, în 2016, BMW se pregătește să aniverseze 100 de ani de existență, așa că așteptăm cu sufletul la gură o reinterpretare a iconicului BMW M1. Da, șansele ca acest lucru să întâmple sunt destul de mici, însă speranța moare ultima.

Top 10 concepte BMW

Top 10 concepte BMW | Locul 4 – BMW Mille Miglia Coupe Concept

Acest top nu putea exista fără o amintire despre BMW 328, iar în anul 2006 bavarezii au prezentat conceptul Mille Miglia Coupe. Cu linii de design inspirate de la celebrul 328, dar și de la precedenta generație BMW Z4, Mille Miglia Coupe Concept are sub capotă minunatul șase-n linie ce propulsa modelul Z4 M Coupe și care dezvolta 343 de cai-putere. Interesant este faptul că inginerii și designerii BMW nu au apelat la computere pentru a desena conceptul Mille Miglia Coupe, ci mai degrabă la modele la scară, create din plastilină. Rezultatul este un concept magnific, o reinterpretare modernă a ceea a fost BMW 328 în anii ’40 și care va arata bine și peste încă 70 de ani.

Top 10 concepte BMW

Top 10 concepte BMW | Locul 3 – BMW Spicup

Probabil că BMW Spicup este unul dintre cele mai puțin cunoscute concepte bavareze, iar acest lucru se întâmplă pentru că Spicup este, de fapt, un concept al casei de design Bertone. Creat în anul 1969, BMW Spicup (Spider/Coupe) a fost un experiment generat de Enzo Cingolani care avea nevoie de un concept pe care să implementeze ideea unui plafon retractabil. Bertone, împreună cu BMW, au ales caroseria modelului E3 Sedan pentru acest concept, echipat cu versiunea de 2,8 litri a motorului cu șase cilindri. În 1969, Spicup a fost prezentat în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva, după care a trecut pe Concursul de Elegnață de la Allasio, pentru ca în iulie 1969 să ajungă la Salonul Auto de la Frankfurt. În 2011, după un proces intens de restaurare, BMW Spicup a fost scos la licitație de casa Bonhams, iar mașina a fost vândută pentru suma de 460.000 de euro. Ce rămâne din scurta istorie a lui BMW Spicup? Faptul că atunci când italienii desenează mașini construite de nemți, lucrurile ajung foarte aproape de perfecțiune.

Top 10 concepte BMW

Top 10 concepte BMW | Locul 2 – BMW 3.0 CSL Hommage Concept

3.0 CSL este altul dintre modele emblematice BMW, iar anul acesta, cu ocazia Concursului de Eleganță de la Villa d’Este, bavarezii au prezentat un omagiu adus coupe-ului din anii ’70. „CSL” este o prescurtate petru (Coupe, Sport, Lightweight), iar atunci când a apărut, modelul 3.0 CSL era cu 200 de kilograme mai ușor decât fratele său 3.0 CS. Cu geamuri din plexiglas și nivelul de echipare redus la minimum, nu e de mirare că 3.0 CSL s-a dus imediat pe circuite. Acum, 3.0 CSL Hommage este un omagiu adus istoriei BMW și un concept pe care am vrea cât se poate de mult să-l vedem introdus în producția de serie. Construit din materiale ultraușoare și ultrarezistente, acest concept s-ar integra de minune în gama BMW M. Totși, realist vorbind, lucrurile sunt puțin mai dificile și oricât ne-am dori noi, un model de serie bazat pe acest concept este mai departe de realitate decât filmul Mad Max.

Top 10 concepte BMW

Top 10 concepte BMW | Locul 1 – BMW 328 Hommage

BMW 328 poate fi considerat unul dintre cele mai frumoase modele construite vreodată de BMW și una dintre cele mai frumoase mașini construite în acea perioadă. Greutatea redusă, tehnologia de top și aerodinamica bine pusă la punct au transformat 328-ul într-un vehicul excepțional pentru acea vreme. În 2011, atunci când 328 împlinea 75 de ani, BMW a creat conceptul 328 Hommage. Cu un design retro-futurist, crat folosind fibra de carbon ranforsată cu platic, aluminiu și piele, 328 Hommage pare o jucărie de oameni mari, un vehicul special, plin de caracter și personalitate. Din punctul meu de vedere, 328 Hommage este cel mai interesant și atractiv concept BMW, chiar dacă nu este cel mai frumos. Dar istoria pe care o aduce în prezent, liniile sale de roadster vertibail, pedigree-ul pe care-l poartă și aspectul îl transformă în favoritul meu.

Top 10 concepte BMW

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account