Șeful BMW Design: Grila în stilul a doi rinichi rămâne “fața BMW” și pentru modelele electrice

Într-un interviu acordat Autoblog.com, directorul BMW Design, Domagoj Dukec, explică de ce grila în stilul a doi rinichi este esențială pentru identitatea mașinilor electrice și combate critica legată de creșterea dimensiunilor grilei frontale.
“Dacă te întorci în trecut la momentul când a apărut grila în stilul a doi rinichi, era o mare diferență între ea și clasice grile ale altor constructori. Uitați-vă la grila unui Rolls-Royce, de exemplu. Mereu a avut forma radiatorului din spatele ei. Cu toate acestea, pentru BMW a fost mereu fața mașinii și nu a avut vreodată forma unui radiator. Modelul 328 avea decupaje verticale. Împărțirea grilei la mijloc nu a fost cel mai eficient mod de a face acest lucru, dar a fost o soluție estetică.” – declară Domagoj Dukec pentru Autoblog.com.
- BMW 328 Mille Miglia Roadster la primul Mille Miglia Grand Prix în Brescia, 28 Aprilie 28 1940
- BMW 328 Mille Miglia Roadster la primul Mille Miglia Grand Prix în Brescia, 28 Aprilie 28 1940
- BMW 328
- BMW 328
De asemenea, responsabilul pentru designul gamei BMW, subliniază de ce este importantă unitatea identității în gamă. Asta este valabil și pentru modelele electrice, chiar dacă grila frontală nu va avea neapărat un rol funcțional de răcire amotorului, ci mai ales un rol estetic. Deși încurajează personalizarea și dimensionarea grilei în funcție de fiecare model, Domagoj Dukec accentuează faptul că indiferent de versiune, toate modelele trebuie să se înscrie în aceeași identitate BMW:
“Nu mai vedem marca i de o parte, poziționată ca un înger pe umărul stâng, și M pe umărul drept precum diavolul lui BMW. Lucru ăsta nu mai funcționează. Nu vrem să facem trei universuri paralele, în care avem trei mărci cu caractere diferite. Vrem să întărim BMW ca marcă ajutându-ne de două sub-mărci care au roluri diferite. Clienții modelelor M4, i4 și Seria 4 au un lucru în comun: iubesc BMW.”
Putem vedea cum va fi implementată această identitate unitară, având ca exemplu BMW Concept 4 și BMW Concept i4. Ambele concepte prefigurează foarte clar designul pe care îl vor avea modelele Seria 4 Coupe și modelul electric BMW i4, când acestea vor intra în producție.
- BMW Concept 4
- BMW Concept 4
- BMW Concept i4
- BMW Concept i4
De altfel, Domagoj Dukec mizează pe fidelitatea celor care “iubesc marca BMW”: “În trecut, unii oameni chiar se plângeau spunând că nu avem destul de multă încredere în sine, așa cum au alți constructori, și nimeni nu se plânge de ei când au o grilă care se întinde de la stânga la dreapta. Oricine iubește BMW se va acomoda. Oamenii care se plâng, de obicei nu sunt și clienți.”
Sursa informațiilor: Autoblog.com
