BMW-urile ale căror prețuri vor exploda
Colegii de la BMW Blog.com au făcut o scurtă analiză financiară despre următoarele modele BMW care urmează să explodeze în valoare.
În vremuri de panică investițiile te pot salva de la faliment sau te pot îngropa de tot. Specula momentului este cea cu NFT-uri și criptomonede, dar dacă ești de modă veche și preferi ceva mai concret, atunci mașinile nu sunt un început rău. În interviul nostru cu Don Ion Țiriac aflăm că mașinile de colecție și arta sunt printre cele mai profitabile investiții, așa că avem niște sfaturi direct de la cineva cu experiență. Totuși, când vine vorba despre investițiile în mașini, trebuie să fii cel puțin la fel de pregătit ca un colecționar de artă. Trebuie să cunoști istoricul mașinii, starea ei, și să ai și un fler pentru a prezice viitorul.
Caută mașini cu cât mai multă tehnologie analog
Transmisiile manuale sunt pe moarte și au devenit mai rare decât site-urile fără reclame, așa că merită să începi cu un criteriu de căutare de genul ăsta. Manualele de BMW nu sunt cele mai drăguțe, nu au precizia celor de Mazda sau de Honda, dar tot trezesc ceva în tine care te fac să apreciezi controlul ce-ți este oferit. Direcția hidraulică este și ea o bijuterie rară, mai ales că cele asistate electronic întârzie să găsească consistența necesară și nu comunică cu cel de volan precum o făceau cele din trecut. Acum că am îngustat puțin căutările ne putem uita la un BMW M3 E9X, care este primul și ultimul BMW M3 cu un motor V8. E și în versiune sedan, o alegere mai rară pentru cei care l-au cumpărat de nou, dar asta ar putea fi în avantajul celor care caută unul SH. Noi l-am testat mai demult și ne-a dat peste cap toate simțurile. Vezi de la minutul 5:00 Sigur, pe această listă ar putea intra chiar și un BMW E90 335i și, bineînțeles, un BMW 1M.
Motorizările rare sunt mai valoroase
Dacă nu ai bani de un M, te poți rezuma la ceva care se apropie de un M. BMW Seria 1 cu motorul N54 este o alegere pentru suflet, dar și pentru buzunar. Are un motor turbo cu șase cilindri în linie care dezvoltă 300 CP, direcție hidraulică, poți să-l găsești și cu transmisie manuală, sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 5,3 secunde. Practic, bifează cam toate căsuțele, iar dacă-l găsești și cu pachetul M, deja ai o mașină valoroasă, dar și un daily driver foarte distractiv. Nu strică să eviți mașinile modificate, deoarece motorul ăsta a fost mană cerească pentru tuneri, iar BMW 135i era cât pe ce să devină o Toyota Supra pentru Europa.
Ce-i frumos și lui Dumnezeu îi place
Chiar dacă BMW M2 nu mai are acea direcție hidraulică de care vorbeam mai devreme, are cam toate calitățile unei mașini M de școală veche – arată bine, se conduce bine, și-a construit o reputație printre fanii BMW. BMW M2 este unul dintre cele mai arătoase M-uri construite vreodată și o dovadă că poți rămâne fidel tradiției și într-o mașină de generație mai nouă. A fost o mașină destul de simplă pentru anul în care a debutat și tocmai asta l-a făcut atât de apreciat în comunitatea BMW. Nu o să dai greș alegându-ți unul automat, dar versiunea manuală îl face și mai dezirabil. Noi am condus un BMW M2 pe circuitul Hungaroring și ne-a ajutat să depășim niște momente foarte grele, inclusiv înfrângerea în fața Albaniei la fotbal. Ciar dacă versiunea standard e suficientă pentru majoritatea ocaziilor, un M2 CS are șanse să devină mult mai valoros cu timpul.
BMW i8 este un DeLorean bavarez
Când a apărut BMW i8 am crezut că va fi primul supercar de la BMW, dar a fost mult mai mult de atât. Unii au fost dezamăgiți când au aflat ce se află sub capotă, dar cei care au urcat la volan și-au schimbat părerea mai repede decât își schimbă americanii armele. E o mașină care merge așa cum arată și este o operă de artă pe roți. În prezent nu valorează foarte mult și este în garajul multor oameni care nu-l merită, dar în viitor este o mașină cu potențial de colecție, mai ales dacă găsești unul cu puțini kilometri și bine întreținut. Mai jos aveți un test video pe care l-am făcut la data lansării, printre eolienele dobrogene.
Sursa – BMWBlog