BMW a fost și în 2023 liderul segmentului premium, surclasând Mercedes-Benz și Audi

BMW

BMW și-a consolidat statutul de cea mai bine vândută marcă auto din segmentul premium și în 2023. Marca bavareză a devansat concurenții tradiționali Mercedes-Benz și Audi.

Pentru prima oară BMW Group a livrat mai mult de 2,5 milioane de mașini într-un an

Pe parcursul anului 2023 BMW Group a reușit un nou maxim istoric, comercializând 2.555.341 de autoturisme. Vorbim despre o evoluție cu +6,5% față de vânzările din 2022. Din acest total, 2.253.835 de unități reprezintă automobilele marca BMW, care au fost livrate clienților de pe mapamond. Drept urmare, marca BMW a livrat în 2023 cu 7,3% mai multe mașini decât în anul anterior.

Din volumul de vânzări al BMW Group, 295.474 de automobile au fost marca MINI. În cazul brand-ului britanic evoluția a fost de +0,9%. Un plus substanțial a înregistrat Rolls-Royce. De altfel, fabrica din Goodwood (Marea Britanie) a înregistrat la rândul său un record. În 2023 au fost livrat către clienți 6.032 de automobile Rolls-Royce. Este cel mai mare volum de vânzări din istoria mărcii.

Mercedes-Benz ocupă locul secund pe podiumul segmentului premium

Mercedes-Benz Group a declarat livrări de 2.491.600 de automobile în 2023. Acest volum reprezintă o creștere cu 1,5%, comparativ cu 2022. Însă, spre deosebire de BMW Group, volumul total al vânzărilor Mercedes-Benz Group include nu doar mărcile de autoturisme, ci și vehiculele comerciale din gama Mercedes-Benz Vans.

Concret, au fost livrate 2.043.800 de unități din gamele de modele Mercedes-Benz și smart pentru pasageri.
Iar Mercedes-Benz Vans a obținut o creștere cu 8% a livrărilor, ajungând în 2023 la un volum de vânzări de 447.800.

Audi ocupă locul 3 la o diferență foarte mică de Tesla

1.895.240 de autoturisme ale mărcii Audi au fost livrate către clienți pe parcursul anului 2023. Deși acest volum reprezintă o creștere cu 17,4% față de anul 2022, Audi a devansat cu foarte puțin vânzările de care s-a bucurat marca Tesla.

Desigur, înscrierea mărcii Tesla în segmentul premium va genera în continuare dezbateri. Dar cert este că producătorul american s-a extins amplu la nivel mondial, inaugurând uzine precum cele din Germania și China. Acestea au contribuit la obținerea unui volum de livrări de 1.845.985 de autoturisme, comparativ cu totalul de 1.808.581 de mașini comercializate în 2022.

Așadar, este important de remarcat evoluția Tesla. Fiindcă se apropie de volumul de producție al mărcilor premium tradiționale, deși construiește doar mașini cu propulsie electrică.

În clipurile video de mai jos puteți vedea testele noastre cu noile modele plug-in hybrid BMW Seria 7 și BMW XM, electricul BMW iX1 și variantele actualizate ale modelelor BMW Z4 și X5 M Competition.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account