Viitorul BMW M3 va avea tracțiune integrală și motorul de 510 CP de la X3M
Debutul noii generații BMW M3 este așteptat a avea loc în această toamnă, cu ocazia salonului auto din Frankfurt. Dar revista britanică EVO a obținut deja confirmarea de la Carsten Pries, Product Manager în cadrul diviziei BMW M, despre faptul că noul BMW M3 va prelua noul motor de 3 litri folosit de BMW X3M și X4M.
În cazul modelelor Sports Activity Vehicle, acest propulsor cu 6 cilindri în linie supraalimentat cu două turbine, este disponibil în două variante de putere. Cea de bază livrează 480 CP, iar pentru versiunile X3M Competition și X4M Competition se descătușează 510 CP.
Conform revistei EVO, motorul va fi cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte și ambreiaj dublu și va distribui resursele către toate cele patru roți, printr-un sistem de tracțiune integrală M xDrive derivat din cel utiliat de BMW M5. Dar publicația britanică liniștește puriștii, spunând că sistemul de tracțiune integrală folosit de noul BMW M3 va oferi și modul de rulare doar cu tracțiune spate, ca și în cazul sedanului M5.
Având în vedere cuplul de 600 Nm produs de motorul pe care îl va folosi și M3, nu este de mirare că acesta este oferit standard cu o transmisie automată. Însă speranțele pentru o versiune cu cutie de viteze manuală nu sunt complet pierdute.
Bimmerpost.com și BMWBlog.com spun că sursele lor menționează faptul că, pe parcursul carierei, noul M3 va fi propus și în versiuni configurate cu tracțiune spate și cutie de viteze manuală. Bimmerpost.com chiar oferă o împărțire clară a variantelor. Lista începe cu modelul Pure, care ar avea dezvolta putere și cuplu sub 480 CP și 600 Nm, pentru a fi suportabile de o transmisie manuală. M3 Pure ar avea tracțiune spate. Apoi ar urma modelul Base, cu 480 CP, transmisie automată și tracțiune integrală. Iar modelul de top ar fi Competition, cu 510 CP, transmisie automată și tracțiune integrală.
Ar fi apreciabilă această versatilitate. Deși, la prima vedere, pare mai puțin justificată din punctul de vedere al costurilor de producție. Cu atât mai mult cu cât se presupune că sistemul xDrive va oferi un mod de rulare cu tracțiune spate.
Dar vom afla peste jumătate de an care este scenariul adevărat.
În imagini este prezentată noua generație a sedanului BMW Seria 3, echipată cu accesorii BMW M Performance.