Urmatoarea nisa de piata: Masini coupe-crossover – BMW X4 vs. Porsche Cajun
Piata masinilor de lux are o tendinta constanta de crestere, iar in segmentul premium vom vedea in urmatorii cinci ani o serie de nise de piata. Aflati in permanenta cautare de venituri mai mari si cota mai mare de piata, constructorii de masini exploreaza constant o serie de idei sau exploateaza succesul modelelor actuale.
Atat BMW cat si Porsche pregatesc in acest moment masini coupe crossover de dimensiuni mai mici, care ar putea fi lansate pe piata in urmatorii 2-3 ani. Oferta BMW in acest segment a fost numita X4. Am aflat recent ca X4 va prelua majoritatea componentelor si a elementelor de interior de la X3 si va fi construit doar la uzina de la Spartanburg din Carolina de Sud.
BMW X4 e un vehicul de dimensiuni mai mici, mai agil, cu patru locuri, si care va beneficia de un stil propriu si o imagine mai sportiva, si care va permite BMW sa-l pozitioneze mai sus decat SUV-ul care ii sta la baza. Noi il consideram o alternativa de mai mici dimensiuni la modelul Sports Activity Coupe, X6.
Anticipam ca X4 va fi oferit in variante de motorizari cu 4 si 6 cilindri, si ca va avea probabil pe viitor si o varianta hibrida. Probabil ca masina va fi oferita doar cu sistem de tractiune integrala.
Si Porsche se va alatura acestei nise de piata unice. Anul trecut constructorul de masini premium din Stuttgart a dat unda verde productiei celui mai recent SUV al lor, Cajun. Micul SUV e destinat clientilor tineri, carora le permite astfel sa aibe acces la marca. Se pare ca designerul Walter da Silva se ocupa de conducerea proiectului. Se zvoneste ca masina are la baza modelul Audi Q5 si utilizeaza caroseria, sistemul de directie, puntile si trenul de rulare quattro ale acestuia.
Randare Porsche Cajun
Porsche Cajun va fi lansat mai intai ca vehicul cu patru locuri, dar dupa un timp va fi probabil disponibila si o varianta cu cinci locuri.
Unele rapoarte indica faptul ca Porsche Cajun va fi propulsat de motorul V6 de 3.0L care produce 290 CP si are cuplu maxim 400 Nm. Este asteptat si un Cajun Turbo S, cu putere mai mare.
Porsche descrie modelul Cajun ca fiind un automobil usor, agil, usor de manevrat, si care pastreaza valorile brandului german.
Probabil ca si alti constructori premium vor pregati modele similare, dat fiind ca toate costurile de dezvoltare, dar si timpul necesar vor fi reduse simtitor in cazul dezvoltarii de modele care au la baza un model deja existent in gama.
Ne asteptam ca o versiune concept a acestor modele sa fie prezentata in 2012, urmand ca atat BMW X4 cat si Porsche Cajun sa fie lansate in 2013.
Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro