AC Schnitzer a crescut puterea lui BMW M3 Touring până la 610 CP

AC Schnitzer nu putea rata ocazia de a crea un kit de performanță pentru primul BMW M3 Touring din istoria diviziei BMW M GmbH. Iar ingredientele le avea pregătite de la modelele M3 Sedan și M4 Coupe și Cabriolet, pentru care oferă deja opțiuni diverse pentru amplificarea caracterului sportiv.
Două pachete de performanță pentru creșterea puterii
AC Schnitzer oferă două trepte de creștere a puterii motorului cu 6 cilindri în linie care însuflețește modelul BMW M3 Touring de serie. În specificațiile sale din fabrică, motorul de 3 litri cu tehnologie M TwinPower Turbo produce 510 CP (375 kW ) și 650 Nm. Deoarece modelul M3 Touring este disponibil doar cu versiunea Competition a propulsorului preluat de la modelele M3 Sedan și M4 Coupe și Cabriolet. Însă motorul cu 6 cilindri bavarez a făcut deliciul tunerilor pentru că ascunde multe resurse neexploatate de BMW M pentru modelele sale de serie.
Astfel, AC Schnitzer propune o unitate electronică de tip „Plug & Play”, care crește resursele motorului la 590 CP (434 kW) și 750 Nm. Se recomandă folosirea benzinei cu cifră octanică minimă de 98. Totodată, instalarea unității electronice se face după ce mașina a parcurs cel puțin 2.000 km de când a ieșit din fabrică. În Germania acest tuning electronic este însoțit de garanție timp de 3 ani, iar la nivel internațional garanția poate ajunge și la 5 ani.
Dar, AC Schnitzer oferă și un pachet de performanță, care permite motorului să producă 610 CP (449 kW) și 750 Nm. Această evoluție este obținută atât cu ajutorul unității de control electronic, cât și a unui sistem de evacuare creat special de AC Schnitzer.
Tunerul nu menționează în ce măsură surplusul de putere sporește performanțele lui BMW M3 Touring. Însă acestea ar trebui să fie chiar mai bune decât sprintul 0-100 km/h realizat de modelul de serie în 3,6 secunde.
Transmisie automată și tracțiune integrală care oferă și mod de rulare cu tracțiune spate
Desigur, resursele motorului sunt exploatate cu precizie de transmisia automată M Steptronic, cu 8 trepte. Aceasta nu a fost modificată de AC Schnitzer, dar este cât se poate de performantă și versatilă. De altfel, are sistem Drivelogic, care oferă trei programe de schimbare a treptelor. Iar schimbarea treptelor de viteză se poate face și manual, folosind clapetele din spatele volanului.
Totodată, BMW M3 Touring fructifică plusul de putere oferit de AC Schnitzer și cu ajutorul versatilului sistem de tracţiune integrală M xDrive, care funcționează în tandem cu diferenţialul M activ de la puntea din spate. Un atu esențial al sistemului M xDrive este că a permite șoferului să comute și pe modul de rulare doar cu tracțiune la roțile din spate. Acest mod intră în acțiune simultan cu dezactivarea DSC-ului (controlul dinamic al stabilităţii). Cu alte cuvinte BMW M3 Touring devine o mașină pentru făcut drift.
Comportamentul dinamic poate fi accentuat și cu opțiunile propuse de AC Schnitzer pentru suspensiile lui BMW M3 Touring. Se pot alege doar arcuri sport, care reduc garda la sol cu 20-25 mm la puntea din față, dar păstrează nivelul standard al suspensiilor de la puntea din spate. În plus, este disponibil și un kit de suspensii ajustabile.
Kit-ul estetic AC Schnitzer pentru BMW M3 Touring
Fiindcă tot am detaliat creșterile de putere, trebuie spus că eșapamentul sport propus de AC Schnitzer se distinge atât prin timbrul impresionant, cât și prin ornamentele de carbon ale celor patru ieșiri de cu diametru de 110 mm.
Aspectul sportiv al modelului BMW M3 Touring poate fi amplificat și de numeroasele elemente oferite de AC Schnitzer pentru personalizarea caroseriei. Este vorba despre extensia spoilerului frontal, lamelele lipite pe lateralul spoilerului din față, eleronul de la nivelul plafonului și difuzorul spoilerului posterior (care este făcut din fibră de carbon). De asemenea, există și niște aplice care imită prize de aer pe capotă. Și, bineînțeles AC Schnitzer oferă și jantele AC3 de 20 de inch, fabricate din aliaj ușor.
CLICK AICI pentru a vedea prețul și specificațiile lui BMW M3 Touring pentru piața din România.
