BMW ALPINA Roadster Limited Edition aniversează 30 de ani de la lansare

Primele unități BMW ALPINA Roadster Limited Edition au de acum statut de automobile clasice, fiind totodată unele dintre cele mai rare modele ALPINA.

În perioada 5 iulie 1990 – 19 septembrie 1991, 66 de unități BMW ALPINA Roadster Limited Edition (RLE) au fost produse pe baza BMW Z1 din fabrica Buchloe. Dintre acestea mai mult de jumătate au fost vândute către clinți din Japonia, iar 31 de exemplare au fost înmatriculate în Europa (mai exact în Germania, Marea Britanie și Olanda). La acea vreme prețul recomandat oficial era de 116.000 de mărci germane și includea TVA de 14%.

Exemplarele BMW ALPINA Roadster Limited Edition se remarcă pentru exclusivismul lor în rândul celor 8.000 de unități ale roadster-ului Z1 produse de BMW. Acest model a fost creația departamentului BMW Technik GmbH, care a fost fondat în 1985 cu menirea de a dezvolta tehnologii și soluții de construire avangardiste. La ediția din 1987 a salonului auto din Franfurt a fost găzduită premiera lui BMW Z1. Iar recepția din partea presei și publicului a fost fenomenală. Roadster-ul avea șasiu monococ din oțel și portiere care se retrăgeau în praguri. Drept urmare, se putea rula cu ușile coborâte, lucru datorat și faptului că pragurile laterale erau înalte. De asemenea, o particularitate a lui BMW Z1 sunt panourile de caroserie făcute din tipuri de plastic cu proprietăți deosebite. Panourile din termoplastic ale părților laterale, ușilor și pragurilor se remarcau prin rezistenșa înaltă la șocuri și zgârieturi. Iar plasticul folosit pentru spoilere avea o elasticitate care îi permite să-și revină la forma inițială dacă suferea coliziuni la viteze de cel mult 4 km/h. Conform BMW, panourile de plastic puteau fi schimbare într-o oră. Astfel, îți transformai rapid mașina din culoare roșie în albastră, folosind doar o șurubelniță.

La toate acestea, ALPINA a adăugat modificări tehnice și elemente de personalizare care au dat o aură exclusivistă roadsterului bavarez. ALPINA a crescut cu 200 cmc capacitatea propulsorul cu 6 cilindrii, până la 2.693 cmc. Cilindri au fost modificați de ALPINA și s-au implementat pistoane MAHLE și un ax cu came diferit. Toate acestea au condus la creșterea resurselor cu 30 CP și 39 Nm, față de modelul Z1 de serie. Concret, propulsorul ALPINA livrează 200 CP la 6.000 rpm și 261 Nm la 4.900 rpm. BMW ALPINA Roadster Limited Edition este creditat cu o viteză maximă de 231 km/h și realizează sprintul 0-100 km/h în 7,1 secunde.

La nivel estetic, BMW ALPINA Roadster Limited Edition se distinge prin elemente precum jantele de 20 de inch cu design tipic ALPINA și setul de abțibilduri cu grafică ALPINA și dungi aurii care străbat caroseria. Numărul exemplarului din cele 66 produse este inscripționat pe o plăcuță specială din interior precum și în emblemele de pe jante, schimbător de viteze și volanul îmbrăcat în piele cusută manual. Nu în cele din urmă, brelocul cheii era din argint.

Sursa pozelor și informațiilor: alpina-automobiles.com, ALPINA @ Facebook

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account