BMW M3 GTR – Bau-Bau-ul străzilor

Mulți îl cunosc drept vedeta incontestabilă din seria jocurilor Need For Speed, dar BMW M3 GTR este mai mult decât o mașină  care adună puncte în timp ce fuge de poliție printr-o lume virtuală.

BMW M3 GTR este un alt model bavarez cu o poveste interensantă. A fost rezultatul unei omologări speciale, drept regulă de participare într-o competiție de motorsport. S-a născut în februarie 2001 și a fost primul BMW M3 din istorie care a primit un motor V8. Am putea spune că a fost sursa de inspirație pentru următoarea generație de M3.

BMW-M3-GTR-Road-version-1900x1200-images-01

Pentru a participa în cursa de la Le Mans, BMW avea nevoie de un număr de GTR-uri omologate pentru stradă, construite pe o perioadă determinată de timp. Și cum BMW-ul M3 care participa în Le Mans avea un V8, tot un V8 a primit și varianta de stradă. Doar zece exemplare au fost scoase la vânzare, iar BMW a stabilit un preț de 250.000 de euro pentru fiecare.

BMW-M3-GTR-Road-version-1900x1200-images-15

Bun, acum să vorbim despre V8-ul ăla. Versiunea de competiție funcționa cu un V8 (P60B40) de 3.997 cmc care livra  450 CP la 7.500 rpm și 480 Nm la 5.500 rpm. În versiunea de stradă, același motor funcționa la o capacitate de 380 CP,  distribuiți în trafic de o cutie manuală cu șase rapoarte și un diferențial M deștept. Deși avea doi cilindri în plus față de motorul unui BMW M3 E46, era mai ușor cu aproape 15 kilograme decât cel de serie, fiind și primul motor construit de BMW Motorsport special pentru curse.

BMW-M3-GTR-Road-version-1900x1200-images-10

Pe lângă un motor cu pedigree de circuit, BMW M3 GTR avea și un șasiu mult mai rigid, o gardă la sol coborâtă considerabil și o un pachet aerodinamic care ajuta mașina să-și atingă limitele. CFRP-ul a fost folosit în construcția capotei, a eleronului și a spoilerului pentru a reduce greutate, semn că BMW testează materialul ăsta de multă vreme și nu degeaba îl vedem acum folosit în exces pentru mașinile lor de serie. Interiorul a fost și el atent dezbrăcat pentru a mai răzui din greutate, dar a primit și câteva logo-uri care să-ți amintească că ești la volanul unui BMW M3 de un sfert de milion.

BMW-M3-GTR-Road-version-1900x1200-images-13

A rezultat o mașină care a stârnit multe controverse și care a ieșit mult mai bine decât  ne-am fi așteptat. A lansat totodată o modă de engine-swap-uri care mai face victime și astăzi. Cum cele 10 modele de stradă au dispărut într-un nor de ceață, fiind la fel de misterioase ca aparițiile de UFO-uri, mulți au ales să-și construiască propriile GTR-uri folosind aceeași rețetă simplă – un motor mai mare, mai puțină greutate, un body kit mai agresiv.

BMW-M3-GTR-Road-version-1900x1200-images-08

Am putea spune că BMW M3 GTR este ca un nebun scăpat în libertate cu acordul gardienilor. La fel ca Joker, un BMW M3 GTR nu poate fi intimidat de multe chestii, tocmai pentru că preferă lucurile simple în viață – dinamită, praf de pușcă, benzină. Asta-l face foarte periculos, dar și ale naibii de distractiv.

Sursa – BMWBlog.com/BMWGroup.com

BMW Motorrad

Comentarii

©2023 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account