Conceptul BMW R20 a fost prezentat în premieră la Concorso d’Eleganza Villa d’Este

BMW R20

Cu ocazia renumitului Concorso d’Eleganza Villa d’Este, BMW Motorrad a prezentat conceptul R20.

Text: Marc Sandu; Foto: BMW Motorrad

Motocicleta are motorul Big Boxer, răcit cu aer și ulei, ca element sculptural central. Capacitatea sa a fost „rotunjită” la 2.000 cmc.

BMW R20 este o motocicletă care impresionează prin design și emană un aer de „gentleman’s bike”. Designul clasic este combinat cu soluții inginerești aparte. Plasat deasupra motorului Big Boxer, care devine un  „epicentru” al plăcerii de a conduce, rezervorul se prezintă ca o sculptură monolitică. Posteriorul motocicletei este redus la esențial, pentru a sublinia linia și puterea motocicletei.

Șasiul este complet nou, cadrul tip dublu leagăn, realizat din tuburi de oțel crom-molibden, formând coloana vertebrală a motocicletei. Janta spate este aproape plină și acomodează o anvelopă de 200/55, în timp ce roata față, cu spițe, are o anvelopă de 120/70.

Conceptul BMW R20 combină tradiția și modernitatea

Sistemul BMW Paralever este propus într-o nouă variantă cu două brațe, brațul oscilant fiind realizat din oțel crom-molibden, iar lonjeronul Paralever este din aluminiu. Cinematica este proiectată astfel încât cuplul este complet echilibrat. Cele două suporturi de punte spate din aluminiu frezat sunt un alt detaliu de înaltă calitate. Arborele de transmisie expus, adoptat conceptual de la R18 a fost scurtat pentru a fi integrat în arhitectura roadsterului.

Ca elemente de suspensie, componente Öhlins Blackline complet reglabile lucrează pe față și pe spate. Ca geometrie de bază, BMW R20 are un unghi al capului de direcție de 62,5°, precum și un ampatament de 1.550 mm. Etrierele de frână de la ISR, montate radial atât pe față cât și pe spate se ocupă de decelerare  cu șase și respectiv patru pistonașe! Sistemul de evacuare 2 în 2 oferă o „sonorizare” adecvată și completează designul.

Motor Big Boxer răcit cu aer

Piesa centrală a conceptului BMW R20 rămâne însă motorul Big Boxer răcit cu ulei de aer, acum cu o cilindree de 2.000 cmc. Pentru acesta au fost dezvoltate noi capace de chiulasă, un nou capac pentru curea și un nou răcitor de ulei, pentru a putea monta conductele de ulei parțial ascunse.

Profilul BMW R 20 este unul aparte: privirea aproape că poate să surprindă „curgerea” aerului, în timp ce trece din pâlniile de admisie expuse, în corpurile de accelerație și cilindri, pentru a fi „aruncat” de sistemul de evacuare deschis și țevile de eșapament cu design tip megafon. Iată și cum se creează sonoritatea tipică marelui boxer.

Rezervorul din aluminiu este vopsit într-o culoare descrisă de BMW drept „mai fierbinte decât roz”, tipică anilor 1970. Capacele chiulasei, capacul curelei și pâlniile de admisie a aerului sunt din aluminiu lustruit și anodizat, la fel ca și lonjeronul Paralever, sistemul de suport pentru picioare și etrierele de frână.

Stopul este perfect integrat în șaua monopost, tapițată cu Alcantara neagră matlasată și piele fină, subliniind aspectul dinamic de roadster. Farul modern cu LED se prezintă sub forma unui inel de aluminiu imprimat 3D cu lumină de zi integrată. De altfel, luminile principale par să „plutească” în mijlocul acestui inel de lumini de zi.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account