Porsche 911 GT3 RS – dacă drumul tău spre birou implică un circuit
Porsche 911 GT3 RS este, cel mai probabil, rezultatul unei dispute aprinse între departamentul de motorsport și cel de marketing al germanilor de la Porsche. Tot ei ne spun că Porche 911 GT3 RS conține cel mai înalt grad de tehnologie tipică motorsportului ce a putut fi implementată într-un model ce poate circula legal pe drumurile publice. Prin urmare, rezultatul ar trebui să fie fabulos.
Porsche 911 GT3 RS bate recordul celebrului Carrera GT pe Nurburgring
Modificat intens pentru a oferi cei mai buni timp ce circuit, Porsche 911 GT3 RS a reușit să fie mai rapid pe Nurburgring decât Carrera GT. Oprind cronometrul după șapte minute și 29 de secunde, Porsche 911 GT3 RS ne demonstrează cât de rapid poate să fie. Modificările aduse inclus un sistem de propulsie „redesenat”, noi componente aerodinamice, precum și utilizrea intensă a materialelor compozite pentru a obține o greutate cât mai scăzută. De exemplu, plafonul este construit din magneziu, cele două capote ale motorului și portbagajului sunt din fibră de carbon, astfel că versiunea RS este cu aproximativ 10 kilograme mai ușoară decât un Porsche 911 GT3.
Experiența în motorsport își spune cuvântul pentru Porsche 911 GT3 RS
Inima noului Porsche 911 GT3 RS este un motor cu șase cilindri, de 4,0 litri, a cărui putere a ajuns la fix 500 CP, momentul motor fiind de 460 Nm. Transmisia este una PDK special dezvoltată pentru acest motor, astfel că sprintul 0-100 km/h durează doar 3,3 secunde. Motorul ce echipează noul Porsche 911 GT3 RS este cel mai mare și cel mai puternic motor normal aspirat din familia 911, iar mașina accelerează de la 0 la 200 km/h în 10,9 secunde. Șasiul a fost conceput special pentru un comportament cât mai dinamic și pentru performanțe maxime. Direcția activă pe puntea spate și un sistem de de control vectorial al cuplului, alături de ecartamentele față și spate crescute asigură o precizie chirugicală în pilotarea noului Porsche 911 GT3 RS.
Interior special pentru Porsche 911 GT3 RS
Interiorul noului model are la bază designul oferit pentru 911 GT3, acolo unde Alcantara este cuvântul de bază. Una dintre cele mai importante caracteristici este reprezentată de scaunele „scoică” care își trag inspirația din cele de carbon care echipează modelul 918 Spyder. Mai departe, un roll cage este montat în spatele scaunelor din spate, iar separat se poate opta pentru centuri de prindere în șase puncte, dar și pentru un extinctor. Și pentru că trăim într-o epocă digitală, Porsche 911 GT3 RS poate fi echipat cu aplicația Porsche Track Precision ce poate fi instalată pe smartphone. Aplicația poate fi folosită pentru amăsura timpii pe circuit folosindu-se de GPS-ul telefonului și oferă informații precum accelerația laterală, viteza medie sau forța de decelerare.
Noul Porsche 911 GT3 RS poate fi comandat de pe acum și va fi lansat în Germania în luna mai a acestui an. Prețul este unul pe măsura performanțelor dinamice și pleacă, în Germania, de la 181.690 de euro, incluzând TVA-ul. Totuși, în Germania TVA-ul este de 20%, așa că prețul la noi va fi proporțional pentru valoarea de 24% a taxei pe valoarea adăugată.
Mai jos poți să rumărești clipul oficial de prezentare al modelului Porsche 911 GT3 RS.
Mai jos poți să urmărești galeria foto a modelului Porsche 911 GT3 RS.