ZVON: Viitoarele generații BMW Seria 7 și Seria 5 vor avea versiuni pur electrice

Site-ul Handelsblatt (handelsblatt.com) menționează că BMW are în plan să producă din 2022 viitoarea generație a limuzinei Seria 7 atât cu propulsii pe benzină, diesel și plug-in hybrid, cât și în versiune 100% electrică.

Toate variantele sale de motorizare vor fi produse la uzina din Dingolfing, deoarece platforma tehnică va fi una comună pentru diversitatea de propulsii, conform Handelsblatt. Publicația online mai spune că, după lansarea Seriei 7 cu motoare electrice, va intra în producție și varianta pur electrică a viitoarei generații BMW Seria 5. De altfel, este de așteptat ca următoarele modele Seria 7 și Seria 5 să fie construite pe aceeași arhitectură tehnică flexibilă, așa cum s-a procedat și în cazul modelelor din generația actuală.

Posibilitatea construirii modelului BMW Seria 7 electric la uzina din Dingolfing este cu atât mai plauzibilă cu cât BMW a anunțat de curând extinderea producţiei de componente pentru sisteme de propulsie electrice la această locație. Totodată, BMW Group a anunțat anul trecut investirea a aproximativ 400 de milioane de euro în uzina din Dingolfing, pentru producerea SUV-ului electric BMW iNEXT.

Handelsblatt nu comunică și informații tehnice, dar site-ul BMWBlog.com ne oferă câteva previziuni foarte interesante. Sursele BMWBlog.com au menționat că modelul care are nume de lucru Mi7 va dispune de o propulsie electrică de 650 CP, cu o baterie de 100 kWh capabilă să asigure autonomie de până la 640 km. Zvonuri anterioare spuneau că modelul i7 va avea versiuni de baterii cu capacități încadrate între 80 și 120 kWh, precum și autonomii ce vor urca până spre 700 km.

Nu ar fi tocmai de mirare o propulsie atât de performantă, având în vedere specificațiile prototipului BMW Power BEV, care a fost prezentat anul trecut de constructorul bavarez. BMW Power BEV este un BMW Seria 5 căruia i-au fost montate trei motoare electrice. Sistemul de propulsie livrează per ansamblu 720 CP (530 kW), făcând posibil un sprint 0-100 km/h în mai puțin de 3 secunde! Un motor electric animează roțile punții din față, iar celelalte două pun în mișcare roțile posterioare. Motoarele electrice din spate sunt controlate individual, ceea ce favorizează ținuta de drum dinamică. Un astfel de motor din a cincea generație a propulsiei electrice BMW va fi folosit și de BMW iX3, care va debuta în 2020.

 

Decizia de a produce versiuni 100% electrice ale modelelor Seria 7 și Seria 5 este una logică, deoarece BMW va trebui să dea o replică mai  multor modele electrice premium. Anul acesta va fi prezentată noua generație Jaguar XJ, care va avea și propulsie pur electrică. Mercedes-Benz va lansa în curând modelul EQS, care avea propulsie electrică și un profil de coupe cu patru uși. Iar Audi e-tron GT este la rândul său în pregătiri pentru a intra în producția de serie. Desigur, nu putem uita de Tesla Model S, sau și Porsche Taycan, chiar dacă acesta are dimensiuni mai mici decât  modelele menționate mai sus.

Nu în cele din urmă, în lunile recente a fost pozat un prototip BMW Seria 7 din actuala generație, care purta camuflaj parțial și un sticker pe care scria Electric Test Vehicle. Pozele publicate de carscoops.com au alimentat, desigur, zvonul că BMW pregătește un Seria 7 electric.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account