Cursa de 8 ore de la Indianapolis: Charles Weerts câştigă titlul IGTC al piloţilor – Team WRT se impune într-un final de thriller
Bucurie mare pentru BMW M Motorsport: Într-o finală autentică, Sheldon van der Linde (Africa de Sud), Dries Vanthoor şi Charles Weerts (ambii Belgia) au triumfat în cursa de 8 ore de la Indianapolis. La final, trioul aflat la comenzile #31 BMW M4 GT3 al Team WRT a avut un avans de 0,260 secunde faţă de locul al doilea. Astfel, la finalul sezonului din Intercontinental GT Challenge, titlul piloţilor i-a revenit lui Weerts, pilot oficial BMW M. În GT World Challenge America powered by AWS, Justin Rothberg şi Robby Foley (ambii SUA), aflaţi la comenzile #29 BMW M4 GT3 la Turner Motorsport, au câştigat titlul în clasa Pro-Am.
Bazele au fost puse de la început: în doar câteva viraje, van der Linde a adus #31 BMW M4 GT3, purtând designul partenerului tehnologic premium Shell, de pe locul al patrulea pe al doilea. După prima schimbare de pilot, Weerts a preluat conducerea pe Motorsport Speedway, situaţie care avea să dureze mult timp. În unele momente, tripleta de la Team WRT a fost cu jumătate de minut înaintea restului plutonului.
Cu toate acestea, mai multe neutralizări cu Safety Car au anulat avansul avut de van der Linde, Vanthoor şi Weerts, au compactat plutonul şi au asigurat un adevărat thriller în faza finală: Vanthoor a fost pe locul al doilea în ultima oră a cursei – la mică distanţă de liderul Porsche, care a trebuit să construiască un avans de cinci secunde din cauza unei penalizări. Până la urmă, a fost suficient pentru #31 BMW M4 GT3: 0,260 de secunde au făcut diferenţa pentru ca victoria să fie de partea modelului BMW.
Cu aceasta, Team WRT şi-a apărat succesul din anul precedent: în 2023, van der Linde şi Vanthoor, împreună cu Philipp Eng (Austria), se impuseseră la Indianapolis. Odată cu victoria, Weerts şi-a asigurat titlul piloţilor în campionatul IGTC. Anterior, el a urcat pe podium ca ocupant al locului al treilea la cursa de 24 de ore de la Nürburgring (Germania) şi de la Spa-Francorchamps (Belgia).
Cealaltă maşină a fost urmărită de ghinion în SUA: din cauza unei schimbări de motor după calificări, #33 BMW M4 GT3, pilotat de Augusto Farfus (Brazilia), Dan Harper (Marea Britanie) şi Max Hesse (Germania), a trebuit să ia startul de pe ultimul loc. Harper a creat entuziasm în faza iniţială şi a urcat de pe locul al 23-lea până pe al şase-lea în primul stint. La un moment dat, cei trei piloţi ai Team WRT au fost chiar în disputa pentru un podium. Dar, din cauza unui defect la difuzorul spate, #33 BMW M4 GT3 a retrogradat în clasament şi în cele din urmă a trebuit să se retragă din cursă cu aproape o oră înainte de final.
#99 BMW M4 GT3, înscris der Vandals Racing tot la catregoria IGTC Pro şi avându-l în echipaj pe pilotul oficial BMW M Connor de Phillippi (SUA), a fost victima unor probleme tehnice: după un start puternic, maşina a ieşit din disputa pentru podium în partea a doua a întrecerii.
În Fanatec GT World Challenge America powered by AWS, al carei final de sezon a fost tot Indianapolis 8 Hour, Justin Rothberg şi Robby Foley (ambii SUA) au sărbătorit titlul în clasa Pro-Am. Alături de Patrick Gallagher (SUA), aceştia au ocupat locul al doilea în clasa Pro-Am la comenzile #29 BMW M4 GT3 al Turner Motorsport, asigurându-şi titlul într-un final palpitant. În cele din urmă, ei s-au impus cu doar un punct faţă colegiilor de marcă – beneficiind de ghinionul echipajului format din Neil Verhagen (SUA) şi Samantha Tan (Canada), care erau lideri înaintea finalei sezonului. La începutul cursei, #38 BMW M4 GT3 înscris de ST Racing, pilotat de John Capestro-Dubets (SUA), a suferit o defecţiune tehnică prin care maşina a coborât mult în clasament.
Cea de-a doua maşină, #28 BMW M4 GT3, care l-a avut în echipaj pe Eng – de asemenea, pilot oficial BMW M -, a terminat pe locul al cincilea la categoria Pro. #8 BMW M4 GT3 înscris de Team Flying Lizard Motorsports, cu pilotul BMW M Nick Yelloly în formulă, a terminat pe locul al nouălea la categoria Pro-Am după o problemă tehnică.