Daytona 24h: BMW M Hybrid V8 încheie primul test de anduranţă din noua eră GTP

BMW M Hybrid V8

La doar 598 de zile de la decizia Consiliului de Administraţie al BMW Group şi la 188 de zile de la prima ieşire pe circuit, noul BMW M Hybrid V8 a finalizat primul său test de anduranţă în cursa de 24 de ore de la Daytona (SUA). După o scurtă perioadă de dezvoltare, prima maşină de curse BMW M Motorsport cu sistem de propulsie hibrid a preluat marea provocare a cursei de anduranţă clasice – iar ambele prototipuri care concurează pentru BMW M Team RLL au trecut linia de sosire. #24 BMW M Hybrid V8 şi-a asigurat locul al şaselea în clasamentul general şi în clasa GTP. După ce a fost forţată să ia o pauză lungă pentru reparaţii în prima parte a cursei, maşina #25 a terminat pe locul al nouălea la categoria GTP. Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW Group, a fost prezent la Daytona pentru debutul în cursă al maşinii.

Deschiderea sezonului din IMSA WeatherTech SportsCar Championship de pe Daytona International Speedway a marcat începutul unei noi ere pentru cursele de prototipuri. A fost prima dată când maşini LMDh cu propulsie hibridă au concurat în clasa GTP, ceea ce înseamnă că BMW M Hybrid V8 a primit botezul în condiţii de cursă. Philipp Eng (Austria), Augusto Farfus (Brazilia), Marco Wittmann (Germania) şi Colton Herta (SUA) au avut o performanţă consistentă în maşina #24. O bună perioadă de timp, cvartetul s-a aflat în disputa pentru un loc pe podium înainte ca problemele cu sistemul hibrid să ducă la o problemă de frânare în ultimul sfert de cursă, ceea ce a însemnat o pierdere substanţială de timp. La final, Philipp Eng a trecut linia de sosire pe locul al şaselea.

După aproximativ o oră de cursă, maşina #25 a trebuit să fie adusă la boxe pentru a face o oprire extinsă pentru reparaţii în garajul BMW M Team RLL. O serie de componente au trebuit să fie înlocuite după defectarea sistemului de propulsie hibrid – o componentă comună folosită de toţi constructorii. Această intervenţie a durat aproximativ două ore şi jumătate şi a însemnat că Connor De Phillippi (SUA), Nick Yelloly (Marea Britanie), Sheldon van der Linde (Africa de Sud) şi Colton Herta, care a concurat cu ambele maşini, au fost forţaţi să revină de la coada plutonului. Cu toate acestea, ei au reuşit să termine cursa, adunând kilometri de teste care se vor dovedi valoroşi, luând în considerare perioada scurtă de pregătire şi restul sezonului care urmează.

Pe 10 iunie 2021, Consiliul de Administraţie al BMW Group a dat undă verde dezvoltării unei maşini LMDh. După doar un an, la 25 iulie 2022, BMW M Hybrid V8 a avut prima apariţie pe circuit la Varano de’ Melegari. (Italia). Etapele de dezvoltare şi testare ale maşinii hibride complexe au fost în mod corespunzător scurte, făcând pregătirile pentru debutul în cursă deosebit de provocatoare.

Turner Motorsport şi Paul Miller Racing au concurat în clasa GTD

La Daytona, maşinilor GTP li s-au alăturat trei BMW M4 GT3 care concurează în cele două categorii GTD. În clasa GTD PRO, Turner Motorsport a concurat cu #95 BMW M4 GT3. Piloţii oficiali BMW M – John Edwards (SUA) şi Bruno Spengler (Canada) – s-au aflat pe locul al şaselea, alături de Bill Auberlen şi Chandler Hull (ambii SUA), fiind nevoiţi să se retragă cu aproximativ două ore şi jumătate înainte de final din cauza unor probleme la direcţie. În cele din urmă, echipajul a fost clasat pe poziţia a noua. În clasa GTD, pilotul oficial BMW M Maxime Martin (Belgia), Bryan Sellers, Madison Snow şi Corey Lewis (toţi SUA) au dus #1 BMW M4 GT3 pe locul al optulea pentru Paul Miller Racing. După ce s-a confruntat cu unele probleme tehnice, Turner Motorsport a încheiat pe poziţia a 17-a cu #96 BMW M4 GT3, în al cărui cockpit au urcat Jens Klingmann (Germania) – de asemenea pilot oficial BMW M -, Robby Foley, Michael Dinan şi Patrick Gallagher (toţi SUA).

Prezentare BMW M la Daytona

BMW M nu a fost reprezentat doar pe circuit la Daytona. Vineri, la noul spaţiu expoziţional din Fan Area, directorul executiv al BMW M GmbH, Franciscus van Meel, a prezentat noul BMW M3 CS. Safety Cars au fost BMW XM şi BMW M4 CSL. BMW M a fost din nou sponsor principal al BMW M Endurance Challenge, deschiderea sezonului în cadrul IMSA Michelin Pilot Challenge. Cinci BMW M4 GT4 noi au concurat în cursa de patru ore. Cel mai bine clasat echipaj a fost de la Stephen Cameron Racing, trecând linia de sosire pe locul al 13-lea.

Declaraţii după cursa de la Daytona

Franciscus van Meel (director executiv BMW M GmbH): „Weekendul de cursă de la Daytona a fost incredibil de intens pentru toţi cei implicaţi. Felicitările şi mulţumirile mele se datorează tuturor membrilor BMW M Motorsport şi BMW M Team RLL pentru munca lor neobosită şi motivaţia impresionantă pe care o manifestă în proiectul provocator. Din păcate, echipa s-a confruntat cu unele probleme în timpul cursei, ceea ce se poate întâmpla cu o maşină nouă ca aceasta. Cu toate acestea, trecerea liniei de sosire cu ambele modele BMW M Hybrid V8 este un prim pas crucial pe drumul spre ceea ce sperăm să fie un viitor de succes. Faptul că preşedintele Consiliului de Administraţie a vizitat Daytona arată de ce mare sprijin se bucură programul LMDh orientat spre viitor în cadrul întregului BMW Group. În general, au existat o serie de momente importante pentru BMW M la deschiderea sezonului IMSA, cum ar fi premiera mondială pentru BMW M3 CS, BMW M Endurance Challenge şi cele două BMW M Safety Cars. Cu siguranţă, weekendul de la Daytona ne-a deschis apetitul pentru mai multe momente de acest fel.”

Andreas Roos (director BMW M Motorsport): „Aşa cum era de aşteptat, cele 24 de ore de la Daytona s-au dovedit a fi o mare provocare, dar au oferit o experienţă valoroasă. Desigur, ne-am fi dorit rezultate mai bune. O lungă perioadă de timp, lucrurile arătau bine pentru maşina #24. Ne-am axat pe păstrarea concentrării, pe pilotaj constant şi să nu facem greşeli. Piloţii, inginerii BMW M Motorsport şi BMW M Team RLL au reuşit să facă acest lucru. Din păcate, în primul rând componentele comune ale sistemului hibrid au fost cele care ne-au cauzat probleme pe care trebuie să le analizăm împreună – mai ales la maşina #25, deoarece am revenit mult după ce a trebuit să înlocuim numeroase componente la începutul cursei. Este o mare păcat că munca noastră grea din ultimele săptămâni şi luni nu a fost răsplătită cu un rezultat mai bun. Cu toate acestea, sunt mândru şi recunoscător că am reuşit să facem progrese considerabile cu proiectul într-un interval de timp atât de scurt şi am trecut linia de sosire cu ambele BMW M Hybrid V8. Ambiţia noastră este să obţinem victorii şi podiumuri. Suntem extrem de motivaţi să tragem concluziile corecte din această cursă şi să revenim şi mai puternici la Sebring. Felicitări echipei Acura pentru prima victorie a noii ere GTP. Din păcate, echipele noastre au avut ghinion şi cu BMW M4 GT3 în clasele GTD. Din cauza clasamentului, au avut o misiune grea din start şi au suferit şi unele probleme tehnice. Cu toate acestea, vom analiza problemele în detaliu și vom face mai bine data viitoare.”

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account