Comparativ foto: Clasa S vs Seria 7
Clasa S vs Seria 7 este un comparativ foto care-și propune să analizeze prețurile și performanțele tehnice ale celor două modele. Până acum, Mercedes-Benz Clasa S a fost liderul acestei clasei și este considerat, de marea majoritate a presei auto, cea mai bună mașină din acest segment. Totuși, noul BMW Seria 7 are ambiții mari și se bazează pe experiența acumulată de-a lungul anilor și încearcă să schimbe clasamentul. Dacă va reuși să facă asta, nu putem spune sigur decât după ce vom conduce ambele mașini în același timp.
Ce ne propunem noi să facem cu acest comparativ foto Clasa S vs Seria 7 este să analizăm strict prețurile și performanțele dinamice de pe fișa tehnică. În plus, pentru că am condus deja ambele modele, dar separat, avem și un insight destul de bun pentru a putea trage câteva concluzii. Pentru acest comparativ Clasa S vs Seria 7 am analizat doar două versiuni de motorizare, una diesel și una pe benzină.
Clasa S vs Seria 7: versiuni de top, pe benzină
În acest comparativ Clasa S vs Seria 7 începem cu analiza versiunilor de top ale celor două modele, în variantele cu ampatament scurt. Clasa S 500 4MATIC, aduce în luptă un motor cu opt cilindri, în configurație V8, de 4.663 cmc și care dezvoltă 455 de cai-putere și un cuplu maxim de 700 Nm, disponibil de la 1.800 de rotații pe minut. Prin urmare, ajutat și de transmisia automată cu nouă trepte 9G-Tronic, Clasa S 500 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde și are o viteză maximă, limitată electronic, la 250 km/h. În același timp, consumul mediu declarat este de 9,1 l/100 km și emite 221 g CO2/km. De cealaltă parte, BMW Seria 7 Sedan 750i xDrive aduce tot un V8, de 4,4 litri, care dezvoltă 450 CP și un moment maxim de 650 Nm, disponibil tot de la 1.800 de rotații pe minut. Deși are o putere ceva mai mică – deși 5 CP nu contează foarte mult – și un moment motor mai mic, noul BMW Seria 7 pare, din datele tehnice, mai rapid decât Clasa S 500 4MATIC. 750i xDrive are o transmisie cu opt trepte care livrează puterea celor patru roți motoare și accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde, fiind cu aproape jumătate de secundă mai rapid decât Clasa S. Viteza maximă este și ea limitată electronică tot la 250 km/h, în timp ce la consumul mediu – 8,1 l/100 km – 750i xDrive promite să fie și mai eficient și mai puțin poluant decât S 500 4MATIC. Din ce reiese din datele tehnice, în cazul versiunilor de top ale celor două modele, în cazul comparativului foto Clasa S vs Seria 7, este clar că bavarezul este mai rapid dintre cele două. Ce-i, drept, asta nu e nicio surpriză, pentru că știam deja că Seria 7 pune accent pe performanțe dinamice mai mult decât Clasa S.
În cazul prețurilor celor două modele, în cazul acestor două versiuni, S 500 4MATIC este mai scump decât 750i xDrive cu aproximativ 5.000 de euro. Prețul de listă pentru S 500 4MATIC este de 122.974 de euro, cu TVA inclus. Trebuie să ținem cont și de faptul că în prețul de listă comunicat pe site-ul oficial Mercedes-Benz România, prețul de listă pentru S 500 4MATIC este 117.192 de euro, dar această valoare nu include și acciza „de lux” ce trebuie plătită către stat. Noi am inclus în calculul nostru și această acciză, în valoarea de 1,24 euro/cmc. Ținând cont de faptul că am condus recent noul BMW Seria 7 Sedan 750Li xDrive și ținând cont de diferențele înregistrare la capitolul performanțe dinamice, dar și luând în calcul ținuta de drum, nivelul de rafinament și confort, în cazul celor două motorizări am alege noul BMW Seria 7.
Clasa S vs Seria 7: versiuni diesel
În cazul versiunilor diesel am ales să comparăm versiunile 730d xDrive și S 350 4MATIC. În momentul de față, noul BMW Seria 7 oferă și versiunile 740d xDrive și 740Ld xDrive, în timp ce Mercedes-Benz Clasa are o versiune hibridă în cazul motorizărilor diesel: S 300 h. Revenind la comparativul nostru Clasa S vs Seria 7, probabil că versiunile diesel vor fi cele din topul preferințelor clienților, iar aici, cel puțin în cazul motorizărilor pe care le analizăm, BMW Seria 7 Sedan 730d xDrive este ceva mai scump decât Mercedes-Benz Clasa S 350 4MATIC. Mai exact, 730d xDrive este mai scump decât S 350 4MATIC cu exact 4.204 euro, diferență care ar putea avea ceva de spus în decizia de achiziționare.
Cu un preț de listă care pornește de 94.302 de euro, cu TVA inclus, noul BMW Seria 7 Sedan 730d xDrive este propulsat de un motor cu șase cilindri în linie, de 3,0 litri și dezvoltă 265 de cai-putere și un moment motor de 620 Nm, disponibil de la 2.000 de rotații pe minut. În aceste condiții, 730d xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde, are o viteză maximă de 250 km/h și promite să nu consume mai mult de 4,8 l/100 km. Mercedes-Benz Clasa S 350 4MATIC are tot un motor de 3,0 litri, dar în configurație V6 și pune la bătaie 258 CP și tot 620 Nm, disponibili de la 1.600 de rotații pe minut. Cu transmisia automată cu nouă rapoarte – 730d xDrive are o transmisie cu opt rapoarte – Clasa S 350 d 4MATIC este cu o secundă mai lent decât 730d xDrive. Practic, S 350 d 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, prinde tot 250 km/h, dar consumă și cu peste un litru mai mult. Din nou, Seria 7 impresionează prin performanțele dinamice pe care le oferă, iar diferența este chiar mai mare decât în cazul motorizărilor anterioare.
Clasa S vs Seria 7: Ce am alege noi?
Chiar dacă nu putem spune că noul BMW Seria 7 este o mașină mai bună decât Mercedes-Benz Clasa S, pentru că încă nu le-am condus în paralele, suntem de părere că BMW a reușit să livreze cel mai bun Seria 7 de până acum. Iar la capitolul performanțelor dinamice este clar că BMW-ul se descurcă mult mai bine. Și, chiar dacă în acest segment confortul, rafinamentul sau calitatea materialelor este mai important, nu putem ignora aspectul dinamic. În plus, cu o serie de tehnologii noi, unele dintre ele inovatoare, noul BMW Seria 7 face un pas mare spre a ajunge în vârful „piramidei”. Pe de altă parte, Mercedes-Benz Clasa S este una dintre acele mașini care o să impresioneze de fiecare dată, atât prin design, cât și prin eleganța interiorului sau prin nivelul de confort pe care îl oferă celor de la bord. În încercarea de a fi cât se poate de obiectivi nu putem spune că noul Seria 7 este mai mașina mai bună. Putem însă afirma că este mașina mai rapidă. Cât de mult contează acest lucru pentru un potențial cumpărător depinde foarte mult de ce caută cumpărătorul respectiv. Prin urmare, ne rezumăm la a spune că BMW a făcut un salt uriaș cu noul Seria 7, unul care l-a adus foarte aproape de primul loc al acestui segment.
Prețurile oficiale pentru BMW Seria 7 sunt disponibile pe site-ul oficial BMW România.
Prețurile oficiale pentru Mercedes-Benz Clasa S sunt disponibile pe site-ul oficial Mercedes-Benz România.
Urmărește testul nostru video cu noul BMW Seria 7:
Citește și comparativul foto BMW Seria 5 vs noul Volvo S90: