DTM Moscova Cursa 2: Rockenfeller, plimbare de duminică

Pentru prima oară în 2015, Mike Rockenfeller a avut o prestație impecabilă, după ce nici nu reușise să obțină vreun podium în acest sezon. Pilotul Audi a continuat tradiția din anii trecuți când polemanul se impunea pe Moscow Raceway.

Calificările ar fi adus o primă linie Audi cu Rockenfeller și Ekstrom, însă suedezul avea de ispășit o pedeapsă în urma incidentului cu Timo Glock din prima alergare, motiv pentru care era retrogradat cu trei poziții pe grilă. Astfel, în spatele campionului din 2013 se aliniau cele două modele BMW ale lui Spengler și Martin. Fostul câștigător de anul trecut de la Moscova nu mai punctase de patru curse, având un sezon mult mai dificil decât campania sa de debut.

Rockenfeller a avut o reacție ceva mai lentă decât Spengler la stingerea luminilor roșii, iar BMW-ul negru s-a insinuat în primul viraj pe interior, însă trasa mai rapidă a modelului Audi și imixtiunea lui Maxime Martin a făcut ca șefia să rămână în posesia lui Rocky. Până la oprirea la boxe, el și-a construit un avans de 2,2 secunde în raport cu Spengler, care l-a ferit de orice undercut în momentul în care urmăritorii s-au năpustit rând pe rând la standuri.

Aglomerația de la boxe a produs câteva schimbări în grupul fruntaș, perdantul fiind Jamie Green, care a coborât de pe 3 pe 5, fiind devansat de Martin și Ekstrom. Suedezul a făcut tot posibilul pentru a-l devansa pe belgian și după câteva tentative pe frânarea din ultimul viraj a găsit în sfârșit breșa. Spengler era însă prea departe și ora de concurs se apropia de final, așa că podiumul final a fost bătut în cuie fără mari emoții. Rockenfeller s-a impus facil, urmat de Spengler și de Ekstrom. Pentru pilotul Audi era prima victorie după doi ani, el semnând ultimul succes chiar la Moscova, în anul încoronării sale.

La fel ca acum patru săptămâni la Spielberg, Pascal Wehrlein nu a dormit decât o noapte în postura de lider al campionatului. Calificat doar pe poziția a 11-a într-o sesiune în care Mercedes a suferit și, ca de obicei, singurul care s-a descurcat atunci când mașina nu funcționează bine a fost Gary Paffett, juniorul a avut și ghinionul de a fi prins în spatele unui pretendent la titlu, în persoana lui Edo Mortara. Chiar dacă Wehrlein a trecut de italian, la boxe s-a produs din nou rocada. Mortara a fost protejat și de Nico Muller, iar Wehrlein a petrecut și a doua jumătate de cursă în spatele unui model Audi, clasându-se în final pe poziția a zecea. Un singur punct în raport cu cele 15 adunate de Ekstrom a fost mult prea puțin, iar suedezul a revenit la conducere în clasament.

Undeva la mijlocul distanței dintre primii cinci, care s-au luptat pentru podium, și grupul Mortara-Muller-Wehrlein, alți doi campioni ai seriei și-au purtat duelul lor fără menajamente, soldat cu victoria de moral a lui Gary Paffett, care și-a trecut în cont locul al șaselea în fața lui Marco Wittmann. Audi a adus așadar cinci modele în top 10, Mercedes doar două și BMW trei, însă Farfus și Blomqvist ar fi putut face mai mult, fiind primii sub linie. În mod paradoxal și antagonic față de cursa de la Spielberg din 2014, situațiile care păreau să ducă la unsafe release nu au atras penalizări, singurul care a fost invitat de comisari să parcurgă la pas linia boxelor fiind Antonio Felix da Costa, după ce l-a trimis pe debutantul Giovinazzi la o excursie prin spațiul larg de eșapare.

Călătoriile în afara Germaniei s-au încheiat în acest an pentru seria DTM, care mai programează trei runde duble la Oschersleben, Nurburgring și Hockenheim. Distanța dintre cvartetul fruntaș și urmăritori se păstrează, motiv pentru care favoriții la titlu rămân cei trei piloți Audi (Ekstrom, Mortara și Green) și unicul rival Mercedes, în persoana lui Pascal Wehrlein. Cursele de la Moscova au fost relativ pașnice după nebunia din Austria, însă apropierea de final va crește din nou tensiunea, fără îndoială.

Material realizat de echipa Pitstops.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account