BMW X5 Le Mans V12 participă la un concurs de eleganță

Nu este nimic elegant la un BMW X5, dar versiunea Le Mans a dat un exemplu fin de cum se omoară trolii care se cred stăpâni pe deciziile altora.
Ieri vă povesteam despre BMW M3 GTR, o mașină care s-a născut în urma unui engine swap cu un motor de curse și a devenit un fel de legendă urbană. Astăzi vă povestim despre un alt BMW care a preluat sub capotă un motor de curse – BMW X5 Le Mans V12.
Atunci când BMW au anunțat că vor construi un SUV, mulți fani BMW au oprit pe marginea drumului și au început să plângă. Unii, din frustrare, și-au cumpărat Audi sau Mercedes, dar cei mai mulți au cerut decapitarea oamenilor care au luat această decizie. Pentru a calma puțin apele, solii responsabili de comunicarea BMW au lăsat să se înțeleagă că BMW X5 nu va fi un SUV, ci un SAV (Sport Activity Vehicle). Activity a înlocuit Utility și mulți au răsuflat ușurați. Adică…noi facem o mașină mare și greoaie pentru fanii BMW care-și doresc și o mașină de familie, dar e sport. Am înțeles de aici că mulți fani și posesori BMW își doreau o a doua mașină pentru lucrurile practice, dar nu doreau să-și golească portofelul în showroom-urile altor mărci. Oameni fideli, nu alta. BMW a livrat cel mai sportiv automobil de acest gen și a închis gura cârcotașilor. Toate testele sugerau că mașina asta se conduce ca o berlină, dar oferă avantajele unui SUV. Asta suna la acea vreme ca o mare descoperire în lumea medicală, un vaccin minune care ne permite să mâncăm ce vrem și cât vrem, fără să ne îngrășăm. Culmea, vaccinul chiar a funcționat și au urmat și altele, cu derivatele lor.
Dar cum convingi acum aceiași oameni că o astfel de mașină poate fi chiar supersport și merită o emblemă M? Deja e un teren periculos aici. Cum să-i spui unui posesor de M3 E46 că la următoarea întâlnire cu fanii M ar trebui să se aștepte la niște membrii noi, cu SUV-uri. S-ar putea să-ți spargă o sticlă în cap. Dar uite că au făcut-o și avem acum BMW X5 M și BMW X6 M.
Metoda lor a fost una destul de simplă – au luat un motor V12 de 700 CP dintr-o mașină Le Mans și l-au montat sub capota unui BMW X5. Apoi l-au îmbrăcat într-un body kit mai agresiv și l-au urcat la volan pe Hans-Joackim Stuck. Acesta a ieșit cu BMW X5 pe circuitul Nurburburgring în 2001 și a scos un timp de 7 minute și 49 secunde. A dovedit astfel că un SUV construit de BMW poate fi mai rapid decât un Lamborghini Gallardo sau un Ferrari F430. Mai zi ceva acum, dacă mai ai curaj!
Weekendul acesta BMW X5 LMS va face o călătorie până la Concursul de Eleganță de pe insula Amelia. Nu este nimic elegant la această mașină, dar modul în care BMW a închis gura cârcotașilor merită un premium de acest gen.
Sursa – Worldcarfans
