Gerovital
Gerovital
Gerovital

ELMS Estoril: Final reușit de stagiune pentru BMW

Ultima etapă a ELMS a fost un adevărat joc de ruleta rusească motorizat, multiplele rafale de ploaie care au udat circuitul Estoril răsturnând ierarhiile și distrugând șansele la titlu pentru echipa Jota Sport care a venit în Portugalia în postura de lider. Câștigători au fost francezii de la Thiriet by TDS însă Greaves Motorsport și-a asigurat titlul de campioană cu clasarea pe poziția secundă. La GTE, Marc VDS și-a luat la revedere de la cursele pe 4 roți printr-o victorie care însă nu le-a adus și titlul la această categorie în timp ce la GTC, Team TDS a devenit campioană prin clasarea pe poziția secundă.

Jota Sport a venit în Portugalia, țara natală a lui Filipe Albuquerque, cu ochii pe titlul de campioană la LMP2, un titlu la care britanicii aveau prima șansă din postura de lideri ai clasamentului la această categorie. Sorții nu aveau însă să fie de partea echipei care a triumfat la Le Mans în 2014 deși lucrurile au început perfect pentru Albuquerque și ai săi.

Mașina #38 a plecat din pole în timp ce rivalii de la Greaves, cu un Gibson identic, au pornit de la coada grilei după ce timpul din calificări le-a fost șters ca urmare a unei infracțiuni. Aceeași sesiune a calificărilor a produs și o a doua surpriză sub forma ritmului sau, mai exact, a lipsei de ritm arătată de noul Ligier JS P3 care a avut debutul mult trâmbițat la această etapă. Mașina, care ar fi trebuit să șteargă pe jos cu Ginetta după spusele celor de la OnRoak, nu a fost dominantă ci, din contră, a fost mai lentă decât cel mai rapid prototip Ginetta – lucru datorat și faptului că cel mai rapid tur a fost înregistrat într-un tur în care mașina a întâmpinat o zonă cu steag galben în care a trebuit să încetinească. Chiar și așa, se anunța un duel interesant Ginetta-Ligier pentru victoria la P3.

Primele două ore ale cursei au aparținut echipei Jota care a dominat sub cerul care devenea din ce în ce mai încărcat. Amenințarea ploii era reale și, după ce și sesiunile de antrenamente au fost udate de ploaie, toate echipele din paddock stăteau în expectativă. Ploaia a venit, cu douăzeci de minute întârziere față de ora anunțată de meteorologi, iar schimbările la nivelul suprafeței de rulare au luat pe nepregătite mai mulți piloți. Printre ei s-a aflat chiar liderul clasamentului general, Albuquerque, care a acvaplanat oprindu-se în nisip de unde a fost scos de o mașină de intervenție. Cum aversele s-au oprit la scurt timp, safety car-ul a rămas la boxe însă lovitura fusese deja dată iar Jota acuza un deficit de un tur pe care nu l-au mai putut recupera părăsind astfel lupta pentru titlu.

A fost însorit până la jumătatea întrecerii

A fost însorit până la jumătatea întrecerii

Problemele echipei Jota l-au promovat pe Mikhail Aleshin în frunte care, în ciuda faptului că reușea să rateze frânarea în virajul 6 tur după tur, a condus ostilitățile la jumătatea întrecerii. BR-ul cu numărul 21 s-a păstrat în față până la venirea celui de-al doilea val de precipitații care a udat mai tare pista. Echipa AF Racing a făcut atunci un pariu riscant ținându-l pe Aleshin pe pistă cu slick-uri, acesta intrând târziu pentru a pune pneuri wet când deja pista era în uscare. Astfel, echipa a pierdut șefia căci Aleshin a fost nevoit să efectueze o nouă oprire la boxe pentru a reveni pe slick-uri.

Probemele echipei AF Racing au promovat ORECA-ul 05 al echipei Thiriet by TDS în postura de lider, aceasta fiind și poziția ocupată de mașina #46 la final. Cum Greave Motorsport au venit pe poziția secundă, în ciuda unui penalizări cu stop and go venite pe final, Thiriet by TDS a trebuit să se bucure doar cu titlul de vice-campioană în timp ce Jota Sport, care a terminat pe 4 la general, s-a clasat pe poziția a 3-a în clasamentul final al sezonului. Campionii Hirsch, Wirdheim și Lancaster au adus astfel primul titlu pentru prototipul Gibson 015S.

La LMP3, echipajul #2 al Team LNT s-a impus, în timp ce cea de-a doua mașină a echipei LNT a terminat pe 3. Hoy și Robertson au bifat astfel o simplă formalitate căci titlul era, matematic, al lor încă de la finele penultimei etape. Ligier-ul Graff Racing a terminat pe 2 pierzând șansa de a se lupta pentru victorie după ce a derapat pe final. Chiar și așa, ritmul mașinii motorizate de Nissan nu a s-a ridicat la nivelul prototipurilor Ginetta, Ligier-ul fiind la 1 secundă de cel mai bun timp al mașinilor LNT.

Marc VDS Racing s-a impus la GTE însă victoria clară în fața Aston-ului Beechdean AMR aflat la debut nu a fost îndeajuns pentru a smulge titlul din brațele echipei Formula Racing care a terminat doar pe poziția a 5-a. Echipajul #52 a mers perfect pe parcursul celor 4 ore, punctul culminant fiind recuperarea lui Andy Priaulx la jumătatea cursei când britanicul a rămas pe pistă cu slickuri pe asfaltul ud. Mai apoi, juniorul BMW Jesse Krohn a terminat treaba începută de Priaulx și Hassid pentru a aduce mașina la final, cu un tur avans în fața Aston-ului #99 pilotat de Howard, Adam și MacDowall.

Gulf Racing UK s-a clasat pe ultima treaptă a categoriei GTE în timp ce JMW Motorsport, care a condus în prima parte a cursei, a abandonat după ce mașina s-a oprit pe traseu la jumătatea cursei pe când James Calado se afla la comenzi.

La GTC, AF Corse s-a impus prin echipajul #63 însă titlul a mers la BMW-ul #59 al TDS Racing care s-a clasat pe poziția secundă. Pe 3 și 4 s-au clasat tot Ferrari-uri înscrise de AF Corse în timp ce TF Sport s-a clasat pe 5.

Rezultate complete aici

Surse foto: DSC, Marc VDS

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account