Audi S8 versus BMW ALPINA B7: Duelul nobil al limuzinelor cu motoare V8

Noul Audi S8 se poate lăuda cu cele mai avangardiste tehnologii oferite în acest moment în segmentul limuzinelor animate de motoare V8. În această nișă selectă, BMW este reprezentat cel mai bine de modelul BMW ALPINA B7 xDrive.

Motivul pentru care am ales BMW ALPINA B7 xDrive pentru acest comparativ este faptul că Audi S8 este cumva încadrat între ofertele din gama BMW. V8 are BMW 750i xDrive. Acesta dezvoltă 530 CP între 5.500 și 6.000 rpm și 750 Nm între 1.800 și 4.600 rpm, având un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h în 4 secunde și o viteză maximă limitată la 250 km/h. BMW M760iL xDrive îl egalează pe Audi S8 în privința performanțelor, cu un demaraj 0-100 km/h în 3,8 secunde și o viteză maximă de 305 km/h. Însă acesta are motor V12, de 6.592 cmc, care produce 585 CP între 5.250 și 5.750 rpm și un cuplu de 850 Nm între 1.600 și 4.500 rpm.

Audi S8 dispune de un V8 twin turbo de 4 litri, cu care ține piept celor 3 alternative de performanță ale rivalului BMW Seria 7. Propulsorul lui S8 încorporează tehnologie mild-hybrid și generează 571 CP la 6.000 rpm și 800 Nm între 2.000 și 4.500 rpm. Aceste resurse fac posibil un sprint 0-100 km/h în 3,8 secunde, în ciuda faptului că Audi S8 cântărește la gol 2.230 kg. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Sistemul mild-hybrid de 48 volți cu un generator cu rol de demaror și alternator, precum și bateria litiu-ion suplimentară, contribuie la reducerea consumului. Acest sistem permite rularea cu motorul oprit, asigură o repornire rapidă a motorului și susține sistemul start/stop. Audi menționează că sistemul mild-hybrid ajută la reducerea consumului cu până la 0,8 l/100 km. De asemenea, V8-ul are și funcția de dezactivare a 4 cilindri, când nu este solicitat intens.

Transmisia automată tiptronic cu 8 trepte, sistemul de tracțiune integrală quattro, sistemul de direcție integrală, sau frânele cu discuri compozite din ceramică și fibră de carbon, care au dimetru la 420 mm la puntea față și 370 mm la puntea spate, fac parte din arsenalul de tehnologii care transformă resursele motorului într-un comportament ce împacă pretențiile de confort ale unei limuzine cu abilități dinamice menite să sfideze gabaritului mașinii.

Audi S8 are în echiparea standard sistem de tracțiune integrală cu diferențial sport la puntea spate, sistem de direcție care permite virarea tuturor celor 4 roți, precum și o suspensie activă predictivă. Acest tip de suspensie pneumatică poate ridica sau coborâ fiecare roată, pentru a combate înclinările caroseriei. Aceste reglaje sunt făcute predictiv, fiindcă suspensia primește informații de la o cameră video care detectează denivelările mari din carosabil. Mulțumită acestei suspensii, Audi S8 îți controlează inerția pentru a aborda cu grație virajele. Șoferul poate selecta reglaje care favorizează confortul sau caracterul sportiv. În modul Comfort +, care este un profil nou dedicat versiunii S8, caroseria de înclină în viraje până la 3 grade, pentru a compensa accelerațiile laterale resimțite de pasageri. Desigur, nu lipsește modul Dynamic, care amplifică tonusul sportiv. În virajele abordate cu viteză, unghiul de înclinare al caroseriei este de 2,5 grade, spre deosebire de înclinarea de 5 grade care are loc în cazul unui A8 cu suspensie standard. Suspensia versatilă a lui Audi S8 are o funcție și pentru când mașina este staționară. Mai exact, atunci când este atins mânerul portierei, garda la sol crește cu 50 mm, pentru ca accesul în mașină să fie mai lejer.

Cum răspunde BMW ALPINA B7 xDrive la asaltul tehnologic din partea sofisticatului Audi S8? Cu un caracter unic, dat de rafinamentul elevat și flerul pentru reglaje sportive care definesc tradiția ALPINA.

Motorul său V8 twin-turbo de 4,4 litri dispune de modificări precum cele la nivelul turbinelor, admisiei și sistemelor de răcire, pentru a livra 608 CP între 5.500 și 6.500 rpm și un cuplu de 800 Nm între 2.000 și 5.000 rpm. ALPINA a revizuit și gestiunea electronică, precum și intercoolerele, care sunt interconectate pentru a reduce sau egaliza pulsațiile de presiune între cele două bancuri de cilindri. Având o inimă optimizată pentru performanță, limuzina care cântărește 2.180 kg la gol poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,6 secunde. Iar viteza sa de top este de 330 km/h.

Bineînțeles, herghelia de cai putere este strunită și prin intermediul transmisiei sport automată, cu 8 trepte, proiectată de ZF, care include și sistemul ALPINA SWITCH-TRONIC. Această transmisie a fost reglată de ALPINA pentru un răspuns și mai prompt în modul Sport. Sistemul de răcire, precum și componente, cum este convertorul de cuplu, au fost îmbunătățite pentru a face față cuplului uriaș. Drept urmare, nu este necesară reducerea turațiilor când transmisia trece într-o treaptă superioară.

Ca și în cazul lui Audi S8, suspensia limuzinei bavareze etalează standarde elevate de confort și control dinamic pe care le-a învățat la reputata școală de maniere ALPINA. Suspensia pneumatică la ambele punți este adaptivă și dispune de control electronic al amortizoarelor. Funcția de scanare a șoselei cu o cameră stereo și informațiile de la sistemul de navigație sunt folosite pentru pregătirea răspunsului suspensiilor. Iar sistemul stabilizare anti-ruliu electromecanic controlează mișcările caroseriei în viraje. Suspensia pneumatică are și funcția de autoreglare pentru garda la sol. De exemplu, la viteze de peste 140 km/h, sau în modul Sport +, garda este redusă cu 15 mm. De asemenea, la viteze de până la 30 km/h, garda la sol poate fi ridicată cu 20 mm, pentru o mai bună capacitate de trecere peste denivelări.

BMW ALPINA B7 xDrive dispune ca și Audi S8 de un mod Comfort + pentru când pasagerii doresc o călătorie cât mai relaxată. Dar, odată ce se selectează modul Sport +, limuzina își încordează motorul, transmisia, suspensiile și direcția pentru o exploatare sportivă a celor 608 CP.

Controlul acestei forțe brute este datorat și sistemului de tracțiune integrală xDrive, care lucrează împreună cu sistemul de control dinamic al stabilității și cu sistemul de management al motorului, și variază continuu, în milisecunde, distribuirea cuplului între cele două punți.

Totodată, BMW ALPINA B7 xDrive virează din toate cele 4 roți, ceea ce sporește considerabil manevrabilitatea. Iar sistemul de frânare este unul cu performanță crescută, având discuri de 395 mm la puntea față și 398 mm la puntea posterioară.

Acestea fiind spuse, Audi S8 și BMW ALPINA B7 xDrive sunt deopotrivă ultratehnologizate și performante. De aceea, mi se pare că alegerea unui câștigător se rezumă mai degrabă la percepții subiective, abia după ce ai încercat ambele ispite.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account