BMW ALPINA D5 S: Acest “Vin Diesel” al propulsoarelor pe motorină cu 6 cilindri

Noile modele diesel BMW ALPINA D5 S au 3 turbine și performanțe pe care probabil le-ar aproba și Vin Diesel, măcar pentru o figurație rapidă într-un film Fast & Furious.
Adică, nu au cum să te lase indiferent un cuplu de 800 Nm (între 1.750 și 2.750 rpm) și cei 408 cai putere (între 4.000 și 5.000 rpm), pe care îi dezvoltă propulsorul diesel de 3 litri, cu 6 cilindri în linie. Aceste resurse sunt obținute cu ajutorul a 3 turbine. Și îi permit lui BMW ALPINA D5 S Sedan să accelereze în 4,4 secunde la 0 la 100 km/h și să atingă o viteză maximă de 286 km/h. Varianta BMW ALPINA D5 Touring este creditată cu 4,6 secunde și 283 km/h.
Desigur, cuplul de 800 Nm mușcă din asfalt cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală xDrive, care variază continuu distribuirea forței între punțile față/spate. ALPINA a reglat acest sistem pentru a livra cuplul predominant spre puntea spate, astfel încât să imprime un comportament cât mai sportiv.
Transmisia automată cu 8 trepte și funcție ALPINA SWITCH-TRONIC de schimbarea a treptelor în regim manual a fost adaptată de ALPINA împreună cu producătorul ZF, pentru a rezista cuplului crescut. ALPINA subliniază modul COMFORT + de funcționare al transmisiei, în care schimbarea treptelor este făcută cât mai imperceptibil și cursiv. Dar, odată comutată în modul SPORT, cutia de viteze execută schimbările într-un mod evident perceptibil și foarte rapid. Dacă se selectează modul SPORT +, transmisia nu comută automat în treapta superioară, când se ajunge la plafonul de turații, dând opțiunea șoferului să aleagă manual momentul schimbării vitezelor. Selectarea manuală a treptelor se face cu butoane sau cu padele (oferite opțional), care sunt montate în spatele volanului. Padelele opționale sunt făcute din aluminiu și au finisare în negru mat.
Tot opționale sunt și diferențialul mecanic cu alunecare limitată, cu componente construite la standarde de motorsport, precum și sistemul de frânare de performanță înaltă, care încorporează discuri perforate din material compozit și plăcuțe speciale, pentru a garanta feedback și rezistență sporită la solicitări crescute. Însă și sistemul de frânare standard ține cu mult succes frâiele celor 408 cai putere. Are discuri de 395 mm la puntea față și 398 mm la puntea spate, cu etriere cu 4 pistonașe la roțile frontale.
Agilitatea și precizia modelelor BMW ALPINA D5 S Sedan și Touring se datorează și sistemului de direcție cu asistare variabilă. În cazul acestuia ALPINA a redus cu 1 grad unghiul de cădere negativ al roților față.
Caracterul dinamic amplificat rezultă și din setările suspensiei ALPINA Sport. Amortizoarele sunt controlate electronic, iar arcurile sunt mai scurte și mai ferme. Totodată, garda la sol este redusă în comparație cu modelele BMW Seria 5 standard.
Configuratorul oficial alpina-configurator.com listează noile modele BMW ALPINA D5 S Sedan și Touring cu prețuri ce încep de la 92.500, respectiv 95.500 de euro.
Sursa pozelor și informațiilor: alpina-automobiles.com
