BMW i8 vs Audi R8: Sânge albastru

Ai putea spune că o comparație foto BMW i8 vs Audi R8 nu-și prea are rostul, pentru că cele două modele sunt complet diferite. Și poate ai avea dreptate, însă dacă ținem cont de prețul celor două modele, de dimensiunile lor exterioare și de performanțele dinamice pe care le oferă, BMW i8 și Audi R8 sunt totuși destul de apropiate.

Cine ar fi crezut vreodată că un motor de 1,5 litri, cu trei cilindri, poate ține pasul cu un V8 de 4,2 litri? Probabil că dacă întrebarea asta venea acum câțiva ani, răspunsul ar fi fost: “nimeni”. Și totuși, iată că puterea electrică devine din ce în ce mai prezentă în viețile noastre motorizate și face acest lucru în cel mai frumos mod cu putință. E suficient să arunci un ochi la Porsche 918 Spyder și să înțelegi că motoarele electrice avansează într-un ritm extrem de rapid. Practic, acum singurele probleme sunt legate de baterii. Până și în Formula 1 puterea electrică decide campionate.

BMW i8 vs Audi R8_fata

Audi R8 este în continuare unul dintre cele mai frumoase supercar-uri construite vreodată. Problema e că, deși nu a rămas pe loc, ci chiar a câștigat la capitolul putere și performanțe dinamice – citește știrea despre Audi R8 LMX – Audi R8 pare că rămas în urmă cu tehnologia. Și în aceste vremuri în care toată lumea pune accent pe eficiență, pe emisii poluante cât mai reduse și pe un consum de combustibil cât mai mic, Audi R8 pur și simplu nu pare a mai face față progresului tehnologic. Lucru puțin ironic dacă ne gândim la “sloganul” Audi: “Progres prin tehnologie”. Ce-I drept Audi lucrează la o mașină autopilotată și pare să fie lider în acest domeniu. Dar pe noi ne interesează mașinile care se conduc, nu cele care ne conduc!

BMW i8 vs Audi R8_spate

Pentru comparația foto BMW i8 vs Audi R8 am luat în calcul cea mai puțin puternică versiune a R8-ului și anume Audi R8 4.2 FSI quattro. Cu un V8 de 4.163 centimetri cubi, Audi R8 4.2 FSI quattro dezvoltă 430 de cai-putere la 7.900 de rotații pe minut și un moment motor maxim de 430 Nm la 4.500 de rotații pe minut. Suntem perfect de acord că V8-ul lui R8 este o operă de artă. Sunt puține V8-urile care se turează cu așa plăcere și sunt și mai puține cele care livrează puterea maximă la aproape 8.000 de rotații pe minut. Totuși, comparând cele două mașini, R8-ul pare că a uitat să ia startul în lumea electrică. Este, fără doar și poate, o mașină rapidă. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde și are o viteză maximă de 300 km/h. În cazul în care este echipat cu transmisia manuală, Audi R8 4.2 FSI quattro face suta în 4,6 secunde și are o viteză maximă de 302 km/h.

BMW i8 vs Audi R8_date tehnice

Pe de altă parte, BMW i8 este una dintre acele mașini revoluționare, menite să schimbe percepția lumii despre metodele alternative de propulsie. Nu este primul supercar ce se folosește de energia electrică pentru mai multă putere și nu este nici ultimul. Este însă primul supercar “hybrid” al unui mare producător auto care nu vine cu un preț de listă prohibitiv. Și mă gândesc acum la Porsche 918 Spyder sau la McLaren P1. BMW i8 nu are un V8, nu are nici măcar un V6 sub capotă. Are un “amărât” de propulsor cu trei cilindri în linie, de 1,5 litri. Cu toate acestea, cu ajutorul tehnologiei BMW TwinPower Turbo, care constă în injecție directă la presiune înaltă, în supra-alimentare și în timpi variabili de deschidere și de închidere a supapelor, micuțul motor de 1,5 litri dezvoltă o putere maximă de 231 de cai-putere la 4.800 de rotații pe minut și un moment motor maxim de 370 Nm la 3.700 de rotații pe minut. Nu e deloc rău pentru un trei cilindri, de 1,5 litri, nu? Dacă lucrurile s-ar opri aici, BMW i8 nu ar aduce practic nimic spectaculos. Dar, din fericire, dacă putea spate este pusă în mișcare de motorul pe benzină, puntea față este propulsată de un motor electric. Acesta dezvoltă o putere maximă de 96 kW (131 CP) la o turație de 4.800 rpm, în timp ce momentul motor maxim dezvoltat de motorul electric este de 250 Nm la zero rotații pe minut. Practic, în BMW i8 ai cuplul unei compacte, disponibil de la turație zero. Acesta este și motivul datorită căruia BMW i8 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde. Viteza maximă este de 250 km/h, limitată electronic.

BMW i8 vs Audi R8_lateral fata

Ar fi greșit să spunem în această comparație foto, BMW i8 vs Audi R8, că modelul bavarez este mai rapid. Nu este. Și probabil că nici nu este la fel de plăcut de condus precum Audi R8. Și, da, nici interiorul nu este unul atât de special precum cel în care Audi R8 te îmbrățișează. Cu toate acestea, BMW i8 este mașina “viitorului”. Spre deosebire de cei 12,4 l/100 km în regim mixt ai modelului Audi R8 4.2 FSI quattro, BMW i8 consumă în medie doar 2,1 l/100 km. Audi R8 4.2 FSI quattro are emisii de CO2 de 289 g/km, în timp ce BMW i8 emite doar 49 g/km.

BMW i8 vs Audi R8_lateral spate

În plus, BMW i8 dovedește că este un supercar în adevăratul sens al cuvântul atunci când te uiți pe timpii obținuți la accelerația în reprize. BMW i8 accelerează de la 80 la 120 km/h în doar 2,6 secunde! Și tot BMW i8 parcurge 1.000 de metri cu start de pe loc în 22,8 secunde. Prin comparație, noul BMW M4 Coupe, echipat cu transmisia automată, accelerează de la 80 la 120 km/h în 3,5 secunde și parcurge 1.000 de metri cu start de pe loc în 21,9 secunde. Iar BMW M4 Coupe este o mașină a naibii de rapidă.

BMW i8 vs Audi R8_interior

Atunci când fost creat, BMW i8 nu a fost conceput ca o mașină supersport, dar asta nu ne oprește să îl comparăm cu unele dintre modele iconice ale ultimei perioade, așa cum este și Audi R8. Concluzia este destul de simplă: poate BMW i8 nu este mai rapid sau mai incitant decât Audi R8, dar este mașina pe care eu aș alege-o dintre cele două. Tehnologia de care dă dovadă BMW i8 nu este complet revoluționară, dar ne demonstrează că ea poate fi implementată de marii producători europeni și pe modele de serie, iar acest lucru nu poate decât să ne încânte și să ne gândim mai optimiști la un viitor eco-motorizat.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account