BMW M340d xDrive Touring versus Audi S4 Avant TDI: Duelul break-urilor diesel sportive

Noul BMW M340d xDrive Touring și Audi S4 Avant TDI se întrec în a transforma motorina în performanță sportivă cât mai pură, folosind motoare turbo cu 6 cilindri ajutate de sisteme mild hybrid.

Audi S4 Avant TDI este principalul rival pe care BMW M340d xDrive Touring îl are de înfruntat în categoria break-urilor diesel sportive de clasă medie.

Modelul din Stuttgart este animat de un propulsor V6 diesel de 2.967 cmc. Este prevăzut cu turbină cu geometrie variabilă care produce presiune de 2,4 bar. Și dezvoltă 347 CP la 3.850 rpm și un cuplu de până la 700 Nm, disponibil între 2.500 și 3.100 rpm. Performanțele motorului sunt susținute de un compresor acționat electric (EPC) și de un sistem mild-hybrid. Dacă șoferul solicită putere crescută din partea motorului, însă energia gazelor din circuitul de evacuare este redusă, aerul de admisie este direcționat către EPC pentru ca acesta să producă un al doilea stadiu de compresie. În 300 de milisecunde, un motor electric de 7 kW accelerează paletele compresorului până la 65.000 rpm.

Dacă EPC contribuie la performanțele sportive, sistemul mild hybrid al lui Audi S4 Avant TDI optimizează consumul de combustibil. Audi menționează că acest sistem reduce consumul de motorină cu până la 0,4 l/100 km. Concret este vorba despre un starter alternator cu curea (BAS), de 48V, care poate recupera până la 8 kW în timpul frânărilor. Totodată, în intervalele de “coasting”, când șoferul ridică piciorul de pe accelerație la viteze între 55 și 160 km/h, motorul se poate opri complet pentru salvarea combustibilului, o baterie litiu-ion de 0,5 kWh furnizând în acele intervale energia electrică necesară automobilului. Apoi, deîndată ce șoferul apasă din nou accelerația, BAS repornește motorul diesel. Audi creditează modelul S4 Avant TDI cu un consum mediu de 6,3 l/100 km și emisii CO2 de 166-165 g/km.

Când potențialul motorului V6 este dezlănțuit, break-ul sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde. Viteza sa maximă este limitată electronic la 250 km/h.   Desigur, aceste performanțe sunt datorate și transmisiei tiptronic cu 8 trepte și al sistemului quattro de tracțiune integrală permanentă cu diferenţial central auto-blocant. Opțional, Audi S4 Avant TDI poate fi echipat și cu un diferențial sport, care gestionează distribuirea cuplului între roțile punții spate. Tot opționale sunt și sistemul de direcție cu control dinamic și suspensia specifică S cu control al amortizării. Standard, Audi S4 Avant TDI are suspensie sport care coboară garda la sol cu 23 mm față de un A4 Avant. De asemenea, prin sistemul MMI plus se pot selecta modurile de rulare confort, auto, dinamic, eficiență și individual. Iar sistemul de frânare este și el conceput pentru condus sportiv, având la roțile punții din față discuri ventilate, cu diametru de 375 mm.

Noul BMW M340d xDrive Touring răspunde cu un arsenal tehnologic pe măsura lui Audi S4 Avant TDI.

Motorul său cu șase cilindri dispuși în linie are 2.993 cmc și produce 340 CP la 4.400 rpm și un cuplu maxim tot de 700 Nm, disponibil între 1.750 și 2.250 rpm. Performanțele îi permit să ajungă cu doar un vârf de nas înaintea lui Audi S4 Avant TDI de la 0 la 100 km/h. Are nevoie de 4,8 secunde pentru acest sprint. Iar viteza sa de top este plafonată electronic la 250 km/h. Pentru obținerea celor mai rapide demaraje de pe loc, transmisia Steptronic cu 8 trepte are și funcție Launch Control.

Beneficiind de tehnologia M TwinPower Turbo, propulsorul este supraalimentat cu două turbine cu geometrie variabilă. Complementat turbinelor, motorul primește un supliment de putere de la sistemul mild hybrid cu starter generator de 48V. Acesta oferă un plus de 11 CP și 120 Nm. Sistemul mild hybrid al lui BMW M340d xDrive Touring stochează resursele electrice într-o baterie cu capacitate de 0,5 kWh, care se încărcată cu ajutorul sistemului de regenerare a forței de frânare. Tehnologia mild hybrid susține și funcțiile de “coasting” și Auto Start Stop ale motorului și favorizează un consum eficient de combustibil. BMW M340d xDrive Touring promite un consum mediu de 5,4-5,8 l/100 km și emisii CO2 de 143-153 g/km.

Versatilitatea nu descrie doar tehnologiile propulsorului, ci și sistemul de tracțiune integrală al lui BMW M340d xDrive Touring. Distribuirea cuplului între cele două punți este complet variabilă, mulțumită casetei de transfer cu ambreiaj multidisc controlat electronic. Sistemul de tracțiune integrală xDrive lucrează în tandem cu sistemul de control dinamic al stabilității (DSC) și cu diferențialul M Sport blocabil al punții spate, care face parte din lista de dători standard. Pentru un comportament sportiv tipic BMW, sistemul xDrive favorizează distribuirea cuplului către roțile punții posterioare. Direcționarea cuplului către roțile din spate este mai pronunțată când șoferul selectează modurile de rulare SPORT și SPORT+.

În dotarea standard, BMW M340d xDrive Touring are direcție sport variabilă, suspensie M Sport și sistem de frânare M Sport cu discuri față/spate de 345, respectiv 348 mm. Opțional se poate alege suspensie M adaptivă, cu amortizoare controlate electronic.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account