AC Schnitzer BMW 150d – Fabrica de Newtoni
BMW Seria 1 primește de la AC Schnitzer un tratament cu newtoni via M550d.
BMW Seria 1 este singurul hatchback de pe piață cu tracțiune spate și asta-l face să fie un hot hatch din naștere. Dar ce te faci cu gama de motorizări? Desigur, dacă dai la o parte motorizările cu trei cilindri, găsești în gama BMW propulsoare cu patru și șase cilindri care-ți pot aduce suficientă putere pentru o compactă. Dar parcă-i păcat să nu experimentezi cu o mașină a cărei platformă are atât de mult de oferit.
AC Schnitzer nu sunt niște purii în BMW-uri și au decis să se prezinte la Essen cu un BMW Seria 1 sub a cărui capotă a fost îndesat un diesel tri-turbo de pe un M550d. Nu-i chiar cel mai curajos engine swap pe care l-a văzut un BMW Seria 1 (există unele cu V10 de M5), dar tot e ceva de pus de raftul nebuniilor.
Essen este un fel de SEMA, dar mult mai mișto pentru că este un salon de tuning și piese aftermarket european, iar europenii sunt mai buni decât americanii la asta. Și japonezii la fel. Cu siguranță SEMA are fetele mai frumoase, mașinile mai colorate și covorul mai roșu, dar când vine vorba de inginerie sunt cu mult în urmă (hater…)
Așa…ce ziceam? AC Schnitzer au montat un diesele tri-turbo de pe un M550d pe un BMW Seria 1. Foarte frumos din partea lor, mai ales că au mai umblat și la motor până ce l-au adus la 400 CP și 800 Nm, operațiune care ajută mașina asta (să-i spunem BMW 150d) să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde și de la 80 la 180 km/h în 7,9 secunde.
Pentru partea estetică AC Schnitzer au apelat la niște jante de 20 de inci, un spoiler pentru bara din față, oglinzi din carbon, o evacuare sport, niște suspensii mai joase și un eleron. Un M135i (44.000 de euro) cu 326 CP ar fi un hot hatch mai potrivit, dar când te gândești la cei 800 Nm și la accelerațiile pe care le poate oferi un astfel de diesel între reprize nu poți să nu te gândești cât de distractivă poate fi mașina asta în unele circumstanțe.
Sursa – Bimmertoday