Premiera mondiala: BMW Seria 1 2012
BMW a publicat informatii oficiale despre viitoarea generatie BMW Seria 1 hatchback 2012.
Noul BMW Seria 1 este mai spatios, mai confortabil, mai sportiv si mai economic, si reprezinta o combinatie unica de tehnologii inovative, estetica si dinamica rularii.
BMW Seria 1 2012 isi pastreaza calitatea de a fi singurul model din segmentul compact cu propulsie, fapt ce este evidentiat de proportiile tipice ale caroseriei: capota lunga, ampatament marit, habitaclu impins in spate. Noul BMW Seria 1 reprezinta personificarea elegantei inovatoare intr-o masina compacta, cu design tineresc.
Ca dimensiuni, noul BMW Seria 1 Hatchback are 4.324 metri lungime (+8.5 cm fata de modelul anterior), 1.765 m latime (+1.7cm) si 1.42 m inaltime. Ampatamentul este de 2.690m, cu 3 cm mai mare decat al generatiei anterioare, in timp ce ecartamentul fata si spate este cu 5.1 cm si respectiv cu 7.2 cm mai mare. Inaltimea masinii a ramas aceeasi, dar cei 17 mm castigati in latime creeaza un interior mai spatios si un aspect mai sportiv. Volumul portbagajului a crescut de la 330 la 360 litri, si se poate mari pana la 1.200 litri maximum, prin rabatarea scaunelor spate.
Noul BMW Seria 1 F20 beneficiaza de doua versiuni de echipare, Urban Line si Sport Line, care permit mai multe posibilitati de personalizare.
Din punct de vedere al designului, partea frontala este dominata de grila rinichi redesenata, de farurile indraznete si de gurile de admisie in trei sectiuni. Grila este impinsa inainte, iar suprafetele care o inconjoara creeaza un aspect puternic 3D, cu cele patru linii de contur de pe capota ce formeaza litera V indreptata spre grila. Farurile tipice BMW duble au fost usor rafinate la partea superioara, si in combinatie cu luminile bi-xenon creeaza o infatisare concentrata masinii.
Din lateral, proportiile noului BMW Seria 1 ies si mai bine in evidenta. Linia usor curbata a plafonului, luneta inclinata si geamurile laterale plate dau o senzatie de coupe, in timp ce elementul simbolic Hofmeister kink se extinde spre stalpul C, permitand accesul mai facil la scaunele spate prin deschiderea mai larga a usilor.
Arcele rotilor au fost marite si confirma impresia creata de spatele noului BMW Seria 1 F20. Stopurile in forma de L s-au pastrat dar au fost usor redesenate, si beneficiaza de tehnologia LED.
La interior regasim finisari premium, linii dinamice si un habitaclu prietenos pentru sofer si pasageri. Suprafetele la interior au fost realizate prin tehnica de layering. Noul BMW Seria 1 utilizeaza sistemul BMW iDrive, ce contine un controller pe consola centrala, butoanele de preferinte si un monitor amplasat vertical, cu diagonala de 6.5 sau 8.8 toli.
In spate, pasagerii au la dispozitie doua scaune individuale, dar masina poate fi echipata optional cu bancheta ce se poate fractiona 40/20/40.
Materialele si finisarile de interior sunt de inalta calitate. Dotarile tehnice includ gama BMW Connected Drive: asistenta faza lunga, faruri adaptive, asistenta la parcare, camera pentru marsarier, avertizare la schimbarea benzii de mers, conectivitate internet, radio web, aplicatii Facebook si Twitter.
Cele doua linii de dotari prezentate in premiera se axeaza pe echipamente de interior si exterior care subliniaza caracterul high-tech al masinii si laturile sale dinamice.
BMW Sport Line include scaune sport, volan sport din piele cu cusaturi rosii contrastante, cadrane de bord personalizate. Lumina de interior poate fi portocalie sau alba. La exterior, gama BMW Sport Line include jante din aliaj de 16 toli, tevi de evacuare de culoare neagra, iar pragurile laterale poarta inscriptia „BMW Sport”. Barele grilei-rinichi, gurile de admisie si trimul barei spate sunt vopsite in nuanta high-gloss black. Optiunile includ capacele oglinzilor exterioare in nuanta high-gloss black si jante de 17 toli in doua nuante.
BMW Urban Line include scaune cu tapiterie/piele speciala, volan sport, cotiere reglabile si trimuri de interior din plexiglas in nuanta alba sau neagra, cu benzi argintii. Lumina de interior poate fi aleasa intre portocaliu sau albastru LED royal. La exterior, gama Urban Line include jante de aliaj de 16 toli, cu spite in forma de V, optional jante albe de 17 toli, si trim pentru bara spate tot alb.
Din punct de vedere al motorizarilor, in premiera toate motoarele diesel si pe benzina beneficiaza acum de tehnologia BMW TwinPower Turbo, si este prima oara cand BMW combina motoarele cu patru cilindri cu tehnologia biturbo. Noul BMW Seria 1 este lansat cu 2 motorizari pe benzina si 3 pe motorina. Toate motoarele sunt cu patru cilindri in linie si fac parte din noua generatie de agregate BMW care combina sportivitatea cu consumul redus de carburant si nivelul redus de emisii.
Iata lista completa de motorizari:
– BMW 116i, echipat cu motor de 1.598 cmc pe benzina cu patru cilindri in linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, constand in turbocompresor twin-scroll, injectie directa High precision, Valvetronic si control variabil al admisiei Double-VANOS. Agregatul livreaza o putere maxima de 100 kW/136 CP la 4.400 rpm, si atinge varful maxim al curbei de cuplu de 220 Nm in intervalul 1.350-4.300 rpm. BMW 116i accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8,5 secunde si atinge o viteza maxima de 210 km/h. Consumul mediu combinat, estimat este de 5.5-5.7 l/100km. Emisiile de CO2: 129-132 g/km (standard EU5)
– BMW 118i, echipat cu motor de 1.598 cmc pe benzina cu patru cilindri in linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, constand in turbocompresor twin-scroll, injectie directa High precision, Valvetronic si control variabil al admisiei Double-VANOS. Agregatul livreaza o putere maxima de 125 kW/170 CP la 4.800 rpm, si atinge varful maxim al curbei de cuplu de 250 Nm in intervalul 1.500-4.500 rpm. BMW 118i accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,4 secunde si atinge o viteza maxima de 225 km/h. Consumul mediu combinat, estimat este de 5.8-5.9 l/100km. Emisiile de CO2: 134-137 g/km (standard EU5)
– BMW 116d, echipat cu motor de 1.955 cmc pe benzina cu patru cilindri in linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, constand in turbocompresor cu geometrie variabila, injectie directa. Agregatul livreaza o putere maxima de 85 kW/116 CP la 4.000 rpm, si atinge varful maxim al curbei de cuplu de 260 Nm in intervalul 1.750-2.500 rpm. BMW 116d accelereaza de la 0 la 100 km/h in 10,3 secunde si atinge o viteza maxima de 200 km/h. Consumul mediu combinat, estimat este de 4.3-4.5 l/100km. Emisiile de CO2: 114-117 g/km (standard EU5)
– BMW 118d, echipat cu motor de 1.955 cmc pe benzina cu patru cilindri in linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, constand in turbocompresor cu geometrie variabila, injectie directa common-rail. Agregatul livreaza o putere maxima de 105 kW/143 CP la 4.000 rpm, si atinge varful maxim al curbei de cuplu de 320 Nm in intervalul 1.750-2.500 rpm. BMW 118d accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8,9 secunde si atinge o viteza maxima de 212 km/h. Consumul mediu combinat, estimat este de 4.4-4,5 l/100km. Emisiile de CO2: 115-118 g/km (standard EU5)
– BMW 120d, echipat cu motor de 1.955 cmc pe benzina cu patru cilindri in linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, constand in turbocompresor cu geometrie variabila, injectie directa common-rail. Agregatul livreaza o putere maxima de 135 kW/184 CP la 4.000 rpm, si atinge varful maxim al curbei de cuplu de 380 Nm in intervalul 1.750-2.750 rpm. BMW 120d accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde si atinge o viteza maxima de 228 km/h. Consumul mediu combinat, estimat este de 4.5-4.6 l/100km. Emisiile de CO2: 119-122 g/km (standard EU5)
BMW intentioneaza sa lanseze si BMW 116d EfficientDynamics Edition, ce va produce 85 kW/116 CP, si va avea un consum mediu de doar 3,8 l/100km, si emisii de CO2 de doar 99 g/km.
Transmisiile oferite pentru BMW Seria 1 2012 sunt standard cea manuala cu sase rapoarte si optional cea automata cu opt rapoarte. Este dealtfel prima masina din segmentul sau cu transmisie automata cu opt rapoarte.
Tehnologiile integrate in noul BMW Seria 1 Hatchback variaza de la Auto Start/Stop, DSC/DTC, directie sport variabila – optional, diferential spate blocabil electronic, directie asistata electromecanic.
In Romania, pretul de baza pentru noul BMW Seria 1 2012 va fi de 20.700 Euro fara TVA, pentru versiunea 116i. Noul model va fi prezentat publicului cel mai probabil la Salonul auto de la Frankfurt din luna septembrie.
Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro