Alpina D3 Bi-Turbo este cel mai rapid diesel din clasă

Alpina D3 Bi-Turbo

Alpina D3 Bi-Turbo și-a făcut apariția la scurt timp după lansarea oficială a noului BMW Seria 3, iar acum toate datele care contează despre acest nou model venit din partea celor de la Alpina. Și, poate deloc surprinzător, Alpina D3 Bi-Turbo este cel mai rapid sedan din segmentul mediu, fie el premium sau nu. Datele cu care se laudă noul Alpina D3 Bi-Turbo sunt fascinante și te fac cu greu să înțelegi că e vorba despre un model pe motorină, un combustibil până nu demult neglijat de casele mari de „tuning”. Pe de altă parte, Alpina și-a depășit demult statutul de tuner și l-a câștigat pe cel de producător auto. Punctul de plecare pentru noul Alpina D3 Bi-Turbo este versiunea de motorizare 330d  cu tot cu cei 258 cai-putere pe care noul BMW Seria 3 Sedan 330d îi pune la dispoziție. Pe lângă puterea brută, 330d se bucură și un moment motor impresionant: 560 Nm, disponibil între 1.500 și 3.000 de rotații pe minut. Din acest motiv, cu ajutorul transmisiei automate cu opt rapoarte, 330d accelerează de la 0 la 100 km/h într-un timp de 5,6 secune și are o viteză maximă de 250 km/h, și un consum mediu combinat de 4,9 l/100 km. Prețul de listă pentru noul BMW Seria 3 Sedan 330d (AT) este de 48.360 de euro, cu TVA inclus. Dacă ce face sau ce poate face noul 330d nu ți se pare extraordinar, ce face noul Aplina D3 Bi-Turbo ți se va părea.

Alpina D3 Bi-Turbo

Folosidu-se de același motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, cei de la Alpina au făcut ce știu ei mai bine și scos nu mai puțin de 350 de cai-putere și 700 Nm pentru Alpina D3 Bi-Turbo. Da, 350 CP și 700 Nm pentru un sedan mediu, cu tracțiune spate și transmisie automată cu opt trepte. Prin urmare, nu trebuie să te surprindă deloc faptul că Alpina D3 Bi-Turbo face suta în fix 4,6 secunde! Și mai are o viteză maximă de 276 km/h! Și promite un consum mediu de 5,3 l/100 km și emisii de CO2 de 139 g/km. Și da, noul Alpina D3 Bi-Turbo devine astfel cel mai rapid sedan diesel din segmentul mediu. Cum se poate asta? Simplu. Cei de la Alpina au optimizat luat motorul de 3,0 litri, construit din aluminiu, cu supraalimentare în două trepte, cu injecție în rampă comună și cu geometrie variabilă și au optimizat pierderile din sistemul de supraalimentare, au schimbat sistemul de admisie cu unul performante și au adăugat două radiatoare – montate în interiorul aripilor față – pentru o răcire maximă și au scos cei 350 CP și 700 Nm. Nici eșapamentul nu a fost uitat, dar modificările nu afectează neapărat performanța, ci mai degrabă sunetul și aspectul. „Silencer-ul” final a fost scos de tot pentru o mai bună evacuare a gazelor arse, dar și pentru un sunet mai plăcut, în timp ce silencer-ul intermediar a fost „obturat”. Și da, eșapamentul este cvatriplu, cu două țevi duble pe fiecare parte. Pentru familiștii convinși, Alpina D3 Bi-Turbo vine și în varianta Touring, dar și cu posibilitatea de a opta pentru sistemul de tracțiune integrală xDrive.

Alpina D3 Bi-Turbo

Mai departe, cei de la Alpina au continuat cu ceva modificări minore aduse transmisiei pentru a permite timp mai rapizi de schimbare a treptelor, dar și câteva modificări șasiului și suspensiei. Suspensia adaptivă, cu amortizoare contrabile electronic, dar și barele anti-ruliu sunt acolo pentru a asigura un comportament cât mai dinamic sau, după caz, cât mai confortabil, asta în funcție de modul în care vrei să conduci mașina. Unghiul de cădere și ecartamentul au fost și ele puțin modificate și, împreună cu jantele pe 20 inch și anvelopele Michelin Super Soprt, promit să ofere cel mai înalt nivel de aderență posibil, asta chiar dacă roțile spate au de-a face cu 700 Nm.

Alpina D3 Bi-Turbo

Și pentru că Alpina nu înseamnă doar performanță dinamică, ci și un plus de exclusivitate, alături de modificări mai importante ale elementelor de design și a celor aerodinamice, caroseria nu a fost nici ea lăsată intactă, iar logo-urile Alpina sunt omniprezente. Interiorul se bucură și el de atenția tapițerilor Alpina, iar volanul noului Alpina D3 Bi-Turbo, cusut în culorile tradiționale verde și albastru este piesa de rezistență. Desigur, nu toate lucrurile adăugate sau modificate de Alpina în interiorul noului Alpina D3 Bi-Turbo sunt pe gustul meu, dar farmecul personalizării constă chiar în faptul că îți poți alege singur cum vrei să arate modelul tău Alpina. Și pentru că tot am vorbit de personalizare, ajungem și la prețuri, care, contrar așteptărilor, nu sunt deloc extravagante dacă ne gândim la prețul de listă al mașinii de la care se pornește, dar și la nivelul de performanță dinamică pe care îl primești la schimb.

Alpina D3 Bi-Turbo

Așadar, prețul de pornire pentru noul Alpina D3 Bi-Turbo, cu tot cu cei 350 CP și 700 Nm, cu tot cu transmisia automată, este de 48.824 euro, fără TVA, ceea ce la noi se traduce într-un preț de 60.642 de euro, cu TVA inclus. Versiunea Alpina D3 Bi-Turbo Touring este cu aproape 2.000 de euro mai scump, în timp ce versiunea Alpina D3 Bi-Turbo Touring xDrive are un preț de listă de 53.277 euro, fără TVA. Ca o comparație, prețul de pornire pentru BMW Seria 3 Sedan 335d xDrive (AT), singurul model „stock” BMW care se apropie de performanțele lui Alpina D3 Bi-Turbo are un preț de listă, în România, pentru versiunea de echipare Advantage, de 55.180 de euro, cu TVA inclus. Practic, Alpina D3 Bi-Turbo este cu vreo 5.000 de euro mai scump decât cel mai performant BMW Seria 3 diesel. Ce zici, merită? Noi zicem că da.

Sursă: Alpina

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account