Viitoarele M3 și M4 ar putea să devină modele de tip plug-in hybrid
Este clar pentru toată lumea că viitorul industriei auto, cel puțin pe termen scurt sau mediu, este unul electric. Și se pare că nici cele mai potente, atractive și divinizate modele din gama celor de la BMW nu vor scăpa de acest tratament. Cel puțin așa susțin cei de la TheDetroitBureu.com, care au vorbit cu cineva din interiorul diviziei M. Desigur, sub anonimat.
Conform site-ului american, o sursă din interiorul BMW Group – una care a lucrat atât în departamentul de dezvoltare al modelelor BMW i, cât și în departamentul BMW M -, susține că nevoia de a crea o mașină mai puternică, dar care să respectele normele tot mai severe în materie de poluare și consum i-a făcut pe cei de la BMW să ia în considerare transformarea viitoarelor modele M3 și M4 în mașini de tip plug-in hybrid. Conform aceleași surse, viitoarele M3 și M4 vor rămâne, cel mai probabil, cu tracțiune spate, însă nu este exclusă nici ipoteza ca ambele modele să aibă și un motor electric care să propulseze puntea față. Iar acest lucru nu este chiar de ignorat, din moment ce un viitor BMW M5 cu tracțiune integrală este aproape confirmat. Problema greutății rămâne însă valabilă, pentru că un sistem de tip plug-in hybrid are nevoie de baterii și de un motor electric, componente care nu vin fără o creștere considerabilă a greutății, lucru pe care fanii modelelor M3 și M4 cu siguranță nu văd cu ochi prea buni.
Totuși, situația s-ar putea echilibra prin utilizarea și mai intensă a plasticului ranforsat cu fibră de carbon, material pe care BMW a demonstrat că-l stăpânește foarte bine. E suficient doar să ne uităm la BMW i8 și să constatăm asta. Pe de altă parte, același oficial care a vorbit cu publicația americană spune că există și posibilitatea ca viitoarele M3 și M4 să folosească un sistem de tip KERS, similar cu cel întâlnit în multe discipline de motorsport, inclusiv în Formula 1. Utilizarea unui astfel de sistem ar permite o creștere considerabilă a cuplului și a puterii pentru perioade limitate de timp prin utilizarea unui sistem de baterii care să stocheze energia kinetică recuperată. În acest caz, platforma de tip plug-in hyrbid, implementată într-o primă versiune în noul BMW Seria 3 Sedan 330e, ar putea să fie dezvoltată în continuare.
BMW deja a prezentat un nou concept – BMW M4 GTS – care folosește tehnologia injecției cu apă pentru a crește puterea și pentru a scădea consumul, iar dacă tendințele de limitare a emisiilor poluante și a consumului se vor menține (și cu siguranță asta vor face), posibilitatea ca următoarele generații M3 și M4 să devină hibride sau de tip plug-in hybrid nu pare doar un coșmar din care să te trezești brusc. Și nici măcar nu e un coșmar. BMW i8 ne demonstrează cu vârf și îndesat că o astfel de tehnologie are un potențial uriaș pentru a dezvolta modele fascinante, chiar dacă acum este încă la început. Dacă în momentul de față modelele M3 și M4 se bucură de un șase-n linie de 3,0 litri ce dezvoltă 431 CP și 550 Nm, următoarele generații ar puea folosi același motor, căruia să-i vină în ajutor ceva energie electrică pentru a crește cuplul cu 100 Nm.
Care va fi viitorul nu putem spune sigur, dar este din ce în ce mai clar că electricitatea ne poate „salva planeta”. Chiar dacă M3 și M4 sunt probabil cele mai iubite și dorite modele de la BMW, chiar dacă fanii mărcii vor considera hibridizarea lor ca pe-0 lucrare a necurtatului, mai devreme sau mai târziu, aceste modele vor trebui să se împace și cu bateriile și cu motoarele electrice. Până la urmă a apărut și BMW Seria 2 Gran Tourer și marca n-a murit. Puțină electricitate n-are cum să facă mai rău decât tracțiunea față.