Mercedes-Benz S63 AMG Cabriolet – Prinț și jucător

Când Mercedes construiește un clasa S, nori de furtună se adună deasupra lor, mările se retrag, păsările nu mai cântă și găinile nu se mai ouă. Timpul se oprește pentru angajații de la Mercedes când vine vorba de clasa S, familia este pe locul doi și tot ce contează este ca ei să construiască, din nou, cea mai bună mașină din lume. Doar că de data asta a trebuit să fie altfel…
Vă dați seama că Mercedes nu-și permite s-o dea în bară cu S-ul. E ca și cum BMW ar da-o în bară cu Seria 5 sau VW cu Golf-ul. Ca să nu dai chix trebuie să-ți asumi riscuri măsurate deoarece în construcția unui S nu e loc de compromisuri, dar nici de prea multe fantezii. Oamenii care cumpără mașinile astea sunt extrem de pretențioși și gata să te taxeze dacă nu le oferi tot ce ai tu mai bun. Drept urmare Mercedes S63 AMG Cabrio este o așchie care sare destul de departe de trunchi și care riscă un pic cam mult într-o lume din ce în ce mai conservatoare, de o falsă modestie. Să faci un S coupe este deja o declarație de forță, dar să continui nebunia cu o versiune cabrio…v-aș zice-o p-aia cu mafiotul, dar deja-i fumată și oricum era o prostie.
Și uite că tocmai asta au făcut – un clasa S cabrio pe care au îndrăznit să pună și sigla AMG. Cam asta ar trebui să fie rețeta pentru masina care ți le pune pe toate pe tavă. Este practic un nou gen de mașină de la Mercedes care va da mult de furcă în special Bentley-urilor și Rolls-urilor cabrio. De ce? Pentru că este un clasa S, pentru că scrie AMG pe el și pentru că poți să-i cobori acoperișul. E atât de simplu.
În primul rând este o mașină greu de egalat ca reputație, dar și când vine vorba despre „best bang for your buck”, cum zice americanul. Unde mai găsești tu o mașină care să fie elegantă, confortabilă, performantă și decapotabilă în adevăratul sens al cuvântului? Desigur dacă ne uităm prin comunicatele de presă cam toate mașinile sunt „elegante, dar agresive, confortabile, dar sportive”, dar putine se țin de promisiunile electorale. Despre un S știi însă că este elegant, știi că este confortabil, știi că este performant odată ce scrie AMG pe el, iar acum, vezi nebunie, poți să-l ai și fără două uși și fără acoperiș.
Acum că ai dat banii pe el trebuie să știi că sub capotă ai un V8 de 5,5 litri cu 585 CP și 900 Nm, că ai și varianta de a-i pune tracțiune integrală, că poți să accelerezi de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde, că poți să privești cerul și să-l cerți dacă-i înnorat și că poți să faci cam ce vrei. Deja lumea este a ta. Ceva îmi spune însă că va fi o mașină foarte populară atât printre jucători, fie ei de fotbal sau de chiloței, dar și pentru genul de oameni care moștenesc palate, insule, țări…
