„BMW Seria 4 – Întâlnirea”, proiect vizual prezentat în premieră astăzi, în prime time, pe mai mult posturi naţionale de televiziune
Un proiect vizual spectaculos care continuă colaborarea dintre BMW, studioul de artă şi tehnologie H3 şi casa de producţie cinematografică :arrogant films: în jurul robotului industrial KUKA cu un scurt metraj este prezentat în premieră astăzi, ora 20:12, pe mai multe posturi naţionale de televiziune, inclusiv ProTV sau Digi24. Proiectul este completat de o şedinţă foto marca Ciprian Mihai, cu un outdoor special instalat în Bucureşti, pe Calea Dorobanţilor 172-178.
Artă şi tehnologie. Creativitate. Transformare. Un robot industrial KUKA KR210, care în trecut a fost folosit în fabrica BMW din Regensburg, a primit o nouă viaţă la studioul de artă şi tehnologie H3: de la instrument de producţie, la proiect de artă. Transformarea a culminat cu spectacolul-instalaţie „Who Am I? A human-robot performance”, selectat la Festivalul Internaţional de Artă şi Tehnologie „Ars Electronica”, unde robotul KUKA a fost principalul protagonist într-un proiect alături de coregrafa Andrea Gavriliu şi actori ai Teatrului Odeon.
Debutul „Who Am I” a fost prezentat în cadrul proiectului multidisciplinar H3 Garden before detach() alături de o serie de concerte live şi a fost totodată scena prezentării în avanpremieră în România a unuia dintre cele mai sofisticate şi emoţionale modele ale mărcii, noul BMW Seria 4 Coupé.
Cei doi eroi, robotul KUKA şi BMW Seria 4 Coupé, aveau să se întâlnească la finalul proiectului pentru a fi protagoniştii unui proiect vizual unic: întâlnirea dintre un fost robot BMW şi cel mai nou model al mărcii. A fost o un experiment vizual semnat de regizorul Florina Titz într-un scurt metraj şi de fotograful Ciprian Mihai printr-o serie de imagini.
Proiectul va debuta într-o prezentare specială în această seară, de la ora 20:12, pe mai multe posturi naţionale, inclusiv ProTV, sub forma unui spot special de un minut. Ulterior, filmul va fi prezentat pe canalele social media Facebook şi Instagram ale BMW România. Una dintre imaginile lui Ciprian Mihai este folosită pentru o prezentare outdoor specială, instalată pe Calea Dorobanţilor 172-178, în Bucureşti. Întreg proiectul a fost coordonat de :arrogant films:, echipa care a produs şi proiectul „Who Am I”.
Program de difuzare scurtmetraj, 9 noiembrie
ProTV – 20:12:27
Pro Cinema – 20:12:27
ProX – 20:12:27
Digi24 – 20:12:27
Eurosport 1 – 20:15:00
Eurosport 2 – 20:16:00
History Channel – 20:12:00
Commedy Central – 20:12:00
Andreea Ciglenean, Marketing Manager BMW Group România
„Noul BMW Seria 4 Coupé este un model cu o identitate distinctă, exprimată printr-un design puternic, foarte curajos. Este unul dintre cele mai emoţionale şi expresive modele BMW, care îmbină emoţia formelor cu tehnologia sofisticată a mărcii. Proiectele alături de robotul KUKA, cu recunoaşterea internaţională «Ars Electronica», au aceeaşi combinaţie unică de artă şi tehnologie pe care noi vrem să o transmitem despre noul BMW Seria 4. Ulterior, am descoperit şi alte legături surprinzătoare cu marca – provenienţa robotului din fabrica BMW din Regensburg sau elemente arhitectonice comune între hala H3 şi prima hală industrială BMW, ambele construite în perioada interbelică.”
Andrei Mitişor, cofondator H3 Creative Tech
„Colaborarea studioului cu BMW în cadrul H3 Garden a fost pentru noi un moment foarte emoţionant şi poetic pentru că s-a închis o buclă foarte interesantă în povestea robotului nostru KUKA, care acum a fost gazda şi prezentatorul unui BMW Seria 4 produs de succesorii săi în fabrica din care el a plecat în urmă cu un deceniu. În acelaşi timp, a fost o surpriză foarte plăcuta să lucram cu echipa BMW România, care din prima s-a simţit ca acasă în hala H3.”
Florina Titz – Regizor, Director de imagine, Editor
www.florinatitz.com
„Când am intrat în proiect am avut senzaţia că mi s-a aşternut un puzzle în faţa ochilor: ai noul BMW, robotul KUKA şi hala H3 ca piese de puzzle, ei bine acum vezi cum faci să realizezi un film din ele.
Aşa că abordarea mea a fost să editez întâi pe hârtie, desenând story board-ul care etala interacţiunea dintre subiecţi (BMW şi KUKA), trasând schimburile lor posibile, imaginându-mi cum s-ar putea construi intimitatea dintre ei pe ecran şi cum aş putea reprezenta ritmul emoţional dintre ei. KUKA „resimte” un anumit tip de emoţie fata de BMW – deci parte din soluţionarea acestor întrebări era să comunic emoţia aceea, cu cei doi subiecţi descoperindu-se reciproc pe ecran prin ritmul lor intrinsec, mişcare şi înşiruirea secvenţelor.
Am mai încercat şi să identific o anume eficienţă estetică, mi s-a părut important asta, să direcţionezi privirea către maşină prin vârful unei axe de metal şi să faci în aşa fel încât să fie percepută că emoţie pe ecran în cel mai scurt timp posibil; cam acesta a fost tipul de enigmă pe care am încercat să îl soluţionez vizual.”
Ciprian Mihai, fotograf
www.ciprianmihai.com
„Prima intalnire cu Seria 4 a fost total neaşteptată şi constrastantă din punct de vedere fotografic. Locaţia s-a dovedit perfectă pentru atmosfera <<metalică>>, <<mecanică>>, alaturi de robotul KUKA. Partea interesantă este ca proiectul s-a dezvoltat pe parcurs, de la invitaţia de a vedea maşina pentru prima data, la un shooting, devenind campanie pentru BMW Romania. Faptul că m-am întâlnit cu un model cu un design absolut nou, înainte de lansarea oficială, a fost una din bucuriile şi provocările muncii mele.
Am ajuns în hală neştiind foarte multe detalii despre proiect, ceea ce de multe ori mi se pare interesant ca fotograf, să te laşi surprins, să poţi transmite autentic atât locul, cât si a subiectului. Contribuţia mea în fotografie a fost lumina şi controlul reflexiilor. Atunci când maşina are atât de multe forme agresive şi texturi diferite, poţi scoate în evidenţă designul prin controlul lumiii. Poate să sune a o reţetă simplă: adaugi lumină, controlez refelexiile, te joci cu culoare şi maşina de fum şi fotografia e gata. Este însă o tehnică pe care am format-o, testat-o şi învăţat-o în ultimii 10 ani, experimentând cu multe maşini spectaculoase. Reţeta este simplă, dar se referă la perseverenţă, la a investi în pasiunea ta, a fi deschis să munceşti şi să înveţi, an de an, pentru bucuria de a transmite ceva prin fotografiile tale. Sper că am reuşit să o fac de această dată într-un mod convingător.”
Ana Cobanu şi Ana Tecu, :arrogant films:
„De la bun început, viziunea noastră asupra acestui proiect a fost legată de punerea în lumina a unor modalităţi de recontextualizare a unor elemente prin deturnarea lor de la utilizarea lor primară. Aceste elemente sunt: o hală industrială dintr-o fostă fabrică de mătase, un robot industrial dintr-o fabrică BMW devenit între timp performer în cadrul unor acte artistice şi un brand premium de automobile. Liantul acestei viziuni, din punctul nostru de vedere, era cum toate aceste elemente sublimau într-un plan comun estetica şi tehnologia: hala, pe lângă arhitectura specifică, beneficia de o patină a timpului de natură să seducă privitorul; robotul, deşi la bază un element pur tehnic, se metamorfozase între timp într-un obiect capabil să genereze emoţie estetică; noul BMW Seria 4 reprezenta unanim fuziunea dintre tehnologie şi design.
Întrucât misiunea :arrogant films este să aducă la lumină noi perspective imersate în inovaţiile digitale contemporane, înscriindu-se astfel în tendinţele actuale de redefinire a percepţiei vizualului în raport cu tehnologia, acest proiect a constituit o reală oportunitate pentru noi. A fost o plăcere traseul care a integrat know-how-ul echipei H3 şi viziunea artistică a Florinei Titz, în contextul de maximă deschidere de care am beneficiat din partea echipei BMW România.”
Legături BMW, arhitectură pierdută
Evenimentul a marcat în egală măsură o despărţire: spaţiul industrial „Industria Mătăsii” -construit în perioada interbelică, aflat în inima Bucureştiului şi recâştigat pentru proiecte culturale, Hala H3 -, a fost demolat acum pentru a face loc unor noi zone comerciale şi rezidenţiale. A fost ultimul proiect găzduit de acest complex arhitectonic acum pierdut, cu numai câteva zile înainte de demolare. Construit în perioada interbelică, arhitectura spaţiului, cu un luminator generos, era surprinzător de asemănătoare cu prima hală de motoare BMW, acum restaurată ca parte a BMW Group Classic şi clădire de patrimoniu a oraşului München – o altă legătură neaşteptată cu marca bavareză.
Despre Robotul KUKA
Robotul KUKA KR210, cu o capacitate de manipulare de 150 kg, este un model din 2005, produs de KUKA Robotics în Germania. Designul robotului urmăreşte conformaţia anatomică a unei mâini umane. Are şase axe de libertate şi o anvergură de mişcare de 3,8 metri. Precizia de poziţionare este de 20 de microni (de patru ori mai mică decât un fir de păr) şi viteza maximă este de 2 m/s . Aceste performanţe sunt date de combinaţia între servomotoare de mare precizie şi reductoare armonice care mişcă fiecare ax. Roboţii de acest gen se regăsesc în toate marile fabrici din lume, dar mai ales în fabricile din industria de automobile.
Andrei Mitişor, cofondator H3 Creative Tech
„Robotul nostru are o poveste de viaţă foarte interesată până să ajungă la noi. 10 ani a fost robot manipulator în fabrica BMW din Regensburg (Germania), apoi a stat câţiva ani într-un depozit până când a ajuns într-un atelier din Tulcea, unde un băiat foarte pasionat a reuşit să-l repună în funcţiune. Apoi a ajuns la noi în studio, unde a început un proces destul de lung de învăţare şi de personalizare. La început l-am folosit pentru procese simple de debitare, pentru ca ulterior să experimentăm şi să-i adăugăm diferite toolhead-uri (gripper pentru manipulare, cap de printer 3D, ecran LED, beam, laser, proiector etc.) şi l-am introdus în diferite performance-uri cu artişti şi public. Aşa şi-a început viaţă de artist cel mai precis membru al studioului nostru, robotul KUKA.”
Despre BMW Seria 4
Noul BMW Seria 4 Coupé este un model definit de un design curajos, dominat de o nouă grilă faţă şi un limbaj al formelor cu linii conturate cu precizie, dar şi forme definite armonios, aproape organic. Designul unic îi oferă noului model o poziţie clară în gama BMW, cu o identitate distinctă. În acelaşi timp, modelul coupé de clasă medie a fost mereu dedicat plăcerii de a conduce, iar BMW Seria 4 Coupé este pregătit perfect pentru acest lucru prin proporţiile specifice, distribuţia perfectă a centrului de mase, rigiditatea şasiului, tehnologia sofisticată a motorizărilor TwinPower Turbo. Performanţa vine însă cu respect pentru mediu: respectând filozofia de dezvoltare durabilă a mărcii, puterea este livrată cu eficienţă – toate motorizările, cu excepţia vârfului de gamă pe benzină, dispun de tehnologie mild-hybrid 48V şi respectă normele de emisii Euro 6d.