Gerovital
Gerovital
Gerovital

BMW 530d 2011 – Drive Test in Portugalia

530d-F10-Portugal-06

Noul BMW 530d este disponibil doar in Europa, si este echipat cu versiunea motorului diesel de 3,0 litri cu sase cilindri in linie cu o singura turbina. Puterea livrata este de 242 CP si cuplul motor de 540 Nm. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.

Colegul Benny de la BimmerToday a testat masina in Portugalia, si primul lucru pe care l-a observat a fost ca BMW 530d nu tradeaza motorizarea diesel in modul normal de rulare, iar zgomotul asteptat de toata lumea (care de fapt este o conceptie gresita) este foarte slab cand stai langa masina, si practic nu se aude deloc in habitaclu la viteze scazute.

530d-ul devine de recunoscut ca diesel numai la turatii si viteze mari, dar chiar si atunci sunetul se pierde pe fundal. La rularea prin sate cu viteze de 50 km/h se aude doar zgomotul facut de cauciucuri.

Motorul turbo de 3.0 litri isi face bine treaba, nu spectaculos, dar nici plictisitor: depasirile se pot face cu incredere datorita noii transmisii automate ZF cu opt rapoarte, cuplata armonios cu propulsorul.

Deoarece greutatea modelului BMW 530d este aproape identica cu cea a lui 535i condus ieri, suspensia adaptiva se comporta intr-un mod similar, si nu e deloc surprinzator faptul ca nu au fost detectate diferente semnificative. BMW 530d inspira incredere pe sosea si ofera o senzatie de siguranta si control foarte buna. Dupa doar cativa km parcursi, devii complet increzator in limuzina sport de lux, si in performanta si dinamica acesteia pe sosea.

Maine, BimmerToday va discuta despre tehnologia prezenta pe noul cinciar, cat si despre comportarea acestuia in curbe, chiar si in modul Confort, in cadrul unui interviu cu Jos van As.

Interiorul, asa cum s-a putut vedea si in fotografiile oficiale, aminteste de confortul modelelor Seria 7. Datorita sistemelor electronice, cum ar fi Speed Limit Detection, Lane Departure Warning si Blind Spot Information System, masina vede in permanenta ce se intampla in exterior si informeaza soferul despre orice pericole potentiale.

In momentul trecerii pe o alta banda marcata fara a semnaliza, volanul vibreaza usor pentru a reaminti acest lucru soferului distrat. In cazul in care vine o masina din spate la momentul schimbarii benzii, 530d simte pericolul cu ajutorul senzorilor externi si avertizeaza soferul printr-un triunghi luminos intermitent situat in oglinzile retrovizoare.

Head Up Display este inca o dotare pe care nimeni nu ar trebui sa o ignore. Oferita optional la pachetul standard al modelului 530d, HUD este identic cu cel prezent pe nava amiral Seria 7.

Ca si geamanul sau pe benzina, 530d-ul a avut parte si de distractie pe circuit, dar despre asta va vom relata intr-un articol viitor. Deocamdata va invitam sa urmariti galeria foto de mai jos.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account