Test cu noul BMW Seria 5: revoluția chiar e aici

test cu noul BMW Seria 5

Așteptam cu nerăbdare un test cu noul BMW Seria 5, iar momentul a venit ceva mai repede decât mă speram, iar surprizele sunt mult mai mari decât credeam.

Acest test cu noul BMW Seria 5 are în prim-plan versiunea de motorizare 540i xDrive. Ceea ce constituie o surpriză în sine, pentru că mă așteptam mai degrabă la un diesel, decât la această versiune de motorizare. În plus, vorbim și despre o echipare foarte generoasă care contribuie cu siguranță la senzația pe care această mașină ne-a oferit-o.

Despre noul Seria 5 am scris în repetate rânduri, acoperind mai toate informațiile aici, aici și aici. Totuși, acesta a fost primul contact cu mașina, de la volan. Lăsând puțin deoparte caii-putere și accelerațiile, primul lucru care te va fascina odată urcat la volanul acestei mașinii este calitatea interiorului. Mă așteptam la o diferență destul de mare comparativ cu generația precedentă, însă acum vorbim despre o prăpastie. Este evident că BMW a fost atent la ce și cum face Mercedes-Benz cu Clasa E. Pur și simplu, în interior, noul BMW Seria 5 este o operă de artă, unde artiștii au făcut totul cu un sigur gând în minte: perfecțiune. Știu, sună deja a advertorial, însă adevărul este că 5-ul are acum un interior așa cum nu credeam că poate exista în acest segment.

test cu noul BMW Seria 5Fiecare material, fiecare îmbinare, fiecare cusătură, fiecare buton sau comutator, totul este fără reproș. Bordul îmbrăcat în piele, tapițeria de o culoare incertă – am să-i spun albastru pentru că nu prea mă pricep la paleta de culori – display-ul central, materialul folosit pentru interiorul mânerelor de închidere și deschidere a ușilor, toate sunt elemente care îți inspiră calitate și respect pentru cel care a achitat nota de plată a unei mașini noi. Inclusiv buzunarele portierelor sunt îmbrăcate cu un capitonaj moale, plăcut la atingere. Nimic din interiorul noului Seria 5 nu-ți lasă impresia unui lucru făcut pe grabă sau neterminat. Oamenii de la controlul calității trebuie să fie foarte mândri de ei. Da, este adevărat, vorbim despre o mașină al cărei preț de listă depășește cu puțin 90.000 de euro, cu TVA inclus, dar asta nu știrbește cu nimic calitățile unui interior absolut fabulos.

test cu noul BMW Seria 5Scaunele generoase te invită apoape timide la volan când mașina nu are decât puțin peste 200 de kilometri rulați, iar odată așezat, inspirând parfumul proaspăt al unei mașini noi-nouțe, te relaxezi, îți reglezi poziția la volan și pornești motorul. Cu un sunet metalic, rece, aproape răgușit, cei șase cilindri se trezesc din amorțeală și turuie mai guralivi pentru câteva momente, pentru ca odată atinsă temperatura optimă de funcționare să se relaxeze într-un sunet înfundat, liniștit, cu tonalități mai groase. Ai 340 de cai-putere la dispoziție, o cutie automată cu opt trepte, un sistem xDrive, frânele din pachetul M Sport, dar și sistemul Adaptive Drive care te lasă să personalizezi comportamentul mașinii în funcție de starea ta de spirit. În mod normal, ai fi tentat să alegi modul Sport, să vezi de ce sunt în stare cei 3,0 litri ai motorului. Dar cumva, în acest interior, cufundat în scaunele moi și confortabile, ești conștient că modul Comfort reprezintă cea mai bună opțiune. Și totuși, parcă indicatoarele de bord din modul Sport nu-ți dau pace și te forțează să apeși accelerația.

test cu noul BMW Seria 5Cu 340 de cai-putere între 5.500 și 6.500 de rotații pe minut, cărora li se alătură 450 Nm începând cu 1.380 de rotații pe minut, mașina asta e capabilă de accelerații uimitoare. Mai precis, un sprint 0-100 km/h în doar 4,8 secunde! Gândește-te doar cât de mult a evoluat tehnologia, dacă un sedan premium, cu un motor de 3,0 litri, poate sparge bariera celor cinci secunde până la sută fără să transpire. Și da, mașina cântărește 1.735 de kilograme, deci nu e chiar un fulg. Sistemul xDrive și transmisia Steptronic cu opt trepte funcționează într-un tandem greu de înțeles, dar extrem de eficient. Și, deși vezi cum viteza crește, senzațiile de la volan sunt mai degrabă timide. Niciun pic de dramă, doar un sunet nervos de evacuare și un peisaj care se mișcă din ce în ce mai repede. Suspensia, chiar și în modul Sport, te face să crezi că ești pe un drum proaspăt asfaltat, deși știi bine că nu e chiar așa. Direcția consistentă are un feeling masculin, plăcut, răspunde instantaneu la orice comandă, însă nu-ți transmite foarte multe. Pe de altă parte, nici nu trebuie să facă asta, pentru că vorbim despre o limuzină din clasa business, nu despre o supersportivă, asta chiar dacă datele tehnice sunt altceva.

test cu noul BMW Seria 5Acest test cu noul BMW Seria 5 nu face altceva decât să scoată la iveală strădania și progresul tehnologic pe care bavarezii îl laudă. Nu o să vorbesc despre sistemele de asistență și despre cele semi-autonome, pentru că ele devin redundante în acest moment, oricât de bune ar fi. Pur și simplu, mașina asta te invită să o conduci, să te bucuri de răspunsul instantaneu al motorului, de direcția extrem de rapidă și de suspensia care transformă orice deplasare. După acest test cu noul BMW Seria 5 pot spune fără ezitare că privesc acest segment cu alți ochi. Dacă până acum modelele din această clasă păreau greoaie, veneau cu inerție mare la pachet și nu reușeau decât să mimeze un confort sportiv, acum lucrurile stau altfel. Noul Seria 5, în configurața condusă de noi, demonstrează cât de important este acest model pentru marca bavareză. Și cred cu tărie că acum noul Seria 7 este un Seria 5 mai mare cu riscul de a minimaliza saltul uriaș pe care l-a făcut și vârful de gamă bavarez. Pur și simplu, după acest test cu noul BMW Seria 5 cred că acest model este cea mai bună mașină care a ieșit din mâinile nemților în ultimii ani. Săptămâna viitoare vom testa și motorizare diesel – 530d xDrive – și vom reveni cu mai multe detalii și păreri.

Foto: Dragoș Savu 

Descoperă colecția de lifestyle BMW și alege-ți accesoriul potrivit:

BMW Motorrad

Comentarii

©2021 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account