BMW M550d xDrive primește niște superputeri
BMW M550d xDrive este una dintre încercările BMW de a aduce motorina în prim-plan și au încercat să facă asta inserând subtil litera „M” în denumirea mașinii. În testul nostru cu BMW Seria 5 Sedan M550d xDrive ne-am dat seama că mașina este însă departe de a fi un „M” așa cum se cuvine și că mai degrabă se transformă într-o limuzină foarte rapidă, dar fără să-ți ridice părul pe ceafă.
Și se pare că nu suntem singuri de părere că M550d xDrive ar avea nevoie de ceva în plus, iar cei de la Vision of Speed sunt unii dintre ei. În mod normal, un BMW M550d xDrive vine a pachet cu 381 de cai-putere, dar și cu un cuplu maxim suficient să împingă asfaltul: 740 Nm, disponibil între 2.000 și 3.000 de rotații pe minunt. În versiunea stock, BMW M550d xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde și nu se oprește decât la 250 km/h, când intervine limitarea electronică. Pentru că cei de la VOS au vrut să vadă până unde se poate merge cu tuningul pentru BMW M550d xDrive ei au reușit să livreze ceva care să se poată încadra în versiune de „low-cost tuning”.
Prin urmare, nemții au luat frumos motorul diesel de 3,0 litri, tri-turbo cu șase cilindri în linie și i-au crescut puterea până la 450 de cai-putere, iar momentul motor a ajuns la 800 Nm. Iar partea cea mai bună pentru cei aflați în căutarea performanței diesel este că acest upgrade costă doar 2.500 de euro, lucru care nu poate decât să ne bucure. Totuși, dacă vrei ceva și mai ieftin, tot oamenii de la VOS îți oferă un upgrade de 15 CP care te va costa cam 900 de euro. Oricum, dacă tot te gândești la un tuning pentru BMW M550d xDrive, atunci alege varianta de top. În ptimul rând că cei 450 CP îți vor asigura un sprint 0-100 km/h undeva în jurul a 4,5 secunde, iar viteza maximă trece de pragul celor 300 km/h. Iar pentru pachetul să fie complet, cei de la VOS îți mai pun la dispoziție și un set de jante AEZ pe 20 de inch, încălțate cu anvelope Michelin Pilot Super Sport cu dimensiunile de 245/35 R20 pe față și 275/30 R20 pe spate. Costul pentru setul de jante și anvelope este de 2.500 de euro.
Și încă ceva: sistemul de frânare va trebui modificat cu unul de provenineță Brembo, cu discuri ventilate de 390 mm care te va mai costa vreo 3.600 de euro, în timp ce o suspensie H&R este și ea disponibilă. Schimbând amortizoarele vei avea o gardă la sol mai mică cu 35 de mm, iar prețul pentru suspensia H&R este de 800 de euro. Sigur, dacă oamenii de la VOS ar fi avut și un fotograf serios, atunci pozele arfi arătat cu totul altfel, dar uneori trebuie să ne mulțumim cu ce primim.
A apărut numărul doi al revistei BMW Blog România. Revista este disponibilă în rețeaua magazinelor Inmedio și în chișcurile de difuzare a presei de la nivel național.