Comparativ foto: noul Volvo S90 vs BMW Seria 5
Noul Volvo S90 a fost prezentat aseară pentru prima oară, în timp ce BMW Seria 5 se află pe piață deja de câțiva ani. Totuși, am vrut să vedem cum arată cele două modele puse unul lângă altul și dacă noul Volvo S90 se evidențiază la fel de bine și atunci când se află lângă liderul acestui segment.
De-al lungul timpul, BMW Seria 5 a fost una dintre cele mai bune limuzine premium din segment, indiferent de generație. Acum, pe finalul ciclului de viață, actualul BMW Seria 5 începe să-și arate vârsta atât prin prisma designului exterior, dar și prins prisma celui interior. Acum, noul Volvo S90 este cel mai nou jucător în clasa lumuzinelor premium, iar acest lucru este ușor vizibil, cel puțin în cazul interiorului.
Noul Volvo S90 vs BMW Seria 5: partea frontală
În partea frontală, noul Volvo S90 se remarcă printr-o grilă generoasă, elegant finisată, încadrată cele două blocuri optice care ilustrează „ciocanul lui Thor”. Proeminențele de pe capotă, prizele de aer care par ca niște branhii, precum și partea inferioară a spoiler-ului care găzduiește proiectoarele LED, îi oferă noului Volvo S90 un aspect dinamic, impunător, de mașină puternică. De cealaltă parte, BMW Seria 5 are un design mai conservator, dar pare o mașină mai sobră și ceva mai elegantă, chiar dacă nu are un design la fel de interesant precum noul Volvo S90. Totuși, și BMW Seria 5 are o capotă agresivă, cu linii muscoloase care par a să se unească în centru, în timp ce grila dublă, clasică BMW și prizele de aer din extremitățile bării față aduc în prim-plan dinamismul tipic al Seriei 5.
Noul Volvo S90 vs BMW Seria 5: partea din spate
Dacă în partea din față lucrurile sunt destul de clare, în partea din spate, noul Volvo S90 va da naștere câtorva controverse. Blocurile optice spate, în forma literei „C” sunt elemente centrale care captează atenția. Linii drepte, muchii ascuțite și un eșapament dublu, cromat, sunt elementele responsabile de designul părții din spate a noului Volvo S90. Din nou, BMW Seria 5 afișează același design conservator, mai puțin impresionant și mai discret. În funcție de motorizare, eșapamentul poate fi diferit pentru BMW Seria 5, dar, per total, noul Volvo S90 este mașina care prezintă o abordare de design mai interesantă și poate puțin mai atractivă.
Noul Volvo S90 vs BMW Seria 5: lateral
Din profil, Volvo S90 este ceva mai cuminte, dar linia plonjată a plfonului aduce mai degrabă cu Seria 6 Gran Coupe sau Audi A7 Sportback decât cu o limuzină clasică. Tot din profil, partea frontală a noului Volvo S90 seamănă puțin cu botul de rechin al Seriei 6, chiar dacă nu este la fel de pronunțat ca al Seriei 5. BMW Seria 5 este limuzina clasică, care nu caută artificii de design pentru a arăta elegant. Pe de altă parte, Volvo S90 nu are de partea sa nici istoria și nici performanțele notabile ale Seriei 5, așa că trebuia să se facă remarcat într-un fel, iar designul era cel mai la îndemână aspect.
Noul Volvo S90 vs BMW Seria 5: interior
Interiorul este însă capitolul unde diferențele sunt cele mai mari. Noul Volvo S90 oferă un design minimalist, care se rotește în jurul display-ul tactil de mari dimensiuni. Aerisit, elegant, cu o combinție de materiale și culori extrem de reușită, interiorul lui Volvo S90 iese în evidență atunci când îl compari cu cel al Seriei 5. Deși la capitolul calitate, materiale sau finisaje, nu ai cum să-i reproșezi ceva, în cazul designului lucrurile sunt subiective, iar mie unul îmi place mult cum arată noul Volvo S90 în interior.
Noul Volvo S90 aduce un aer proaspăt unei clase a limuzinelor premium destul de conservatoare. Chiar dacă nu are liniile fluide și dinamice ale noului Jaguar XF, noul Volvo S90 este o mașină care-ți captează atenția și care arată ca o mașină scumpă, mai ales dacă te uiți în interior. BMW Seria 5 este un sedan clasic, care mizează pe felul în care se conduce și prin calitatea de care a dat dovadă de-a lungul generaților. Da, acum, noul Volvo S90 pare mașina mai atractiv dintre cele două, dar când vorbim despre design totul este subiectiv. Pe de altă parte, în acest segmentul felul în care se conduc mașinile este cel mai important, iar până când nu vom conduce noul Volvo S90 nu vom putea spune nimic despre acest aspect. Și, între noi fie vorba, o să fie foarte greu pentru noul Volvo S90 să-i facă față viitorului BMW Seria 5, mai ales că acesta din urmă va avea și un interior nou, similar cu cel al noului Seria 7.
Citește și testul nostru cu noul Volvo XC90: