Noul BMW Seria 5 se pregătește să intre în producție
A şaptea generaţie BMW Seria 5 va fi construită la uzina BMW Group din Dingolfing, în Bavaria Inferioară. Producţia noului BMW Seria 5 Sedan va începe înainte de finalul anului, pentru a fi pregătită pentru lansarea pe piaţă în prima parte a anului 2017.
În pregătire pentru noul model, uzina din Dingolfing a fost supusă pe parcursul ultimelor luni unui amplu proces de renovare şi construcţie. Mai multe sute de milioane de euro au fost investite în măsuri care au inclus un nou atelier de caroserii în partea de vest a uzinei şi restructurarea instalaţiei de trenuri de rulare în departamentul de asamblare a automobilelor.
„Dingolfing va rămâne centrul nostru de competenţă pentru producţia seriilor BMW de clasă superioară”, declară Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administraţie şi responsabil pentru producţie. Pe lângă producţia tuturor modelelor BMW Seria 7 şi BMW Seria 6, locaţia va continua să producă toate variantele noului BMW Seria 5 şi va reprezenta principala uzină pentru reţeaua internaţională de producţie a BMW Seria 5. În premieră, unităţi suplimentare ale noului BMW Seria 5 Sedan vor fi produse şi la constructorul austriac sub contract Magna Steyr AG & Co KG, la uzina sa din Graz.
„Nivelul ridicat de flexibilitate al reţelei noastre globale de producţie şi cooperarea foarte bună cu partenerul nostru Magna Steyr ne permit să reacţionăm rapid la cererea mare din partea clienţilor pe care o anticipăm pentru cea mai de succes limuzină business din lume”, adaugă Zipse.
Integrarea noilor modele BMW Seria 3 şi Seria 4 înseamnă că volumele de producţie ale uzinei BMW Group din Dingolfing au crescut semnificativ. În consecinţă, uzina produce acum aproximativ 350.000 de automobile pe an. „Decizia de a produce aici variantele Seria 3 şi Seria 4 dovedeşte că suntem competitivi şi ne face mai puţin dependenţi de ciclul de viaţă al gamelor de modele mari”, explică directorul uzinei din Dingolfing, Josef Kerscher. Cu toate acestea, ca o consecinţă a acestei creşteri de succes, uzina nu mai poate asigura singură volumele preconizate. Totuşi, modelele BMW Seria 5 va fi produs cu precădere în Dingolfing.
„Suntem încântaţi că avem un partener foarte profesionist precum Magna Steyr care produce acest model de succes pentru noi. Cu siguranţă, ei vor beneficia de anii de experienţă pe care îi avem în producţia BMW Seria 5: angajaţii noştri din Dingolfing vor avea o strânsă colaborare cu cei de la uzina din Graz”, a adăugat Kerscher.
BMW Seria 5 Sedan este al doilea model BMW care va fi produs sub contract de constructorul austriac; primul a fost BMW X3, care a fost produs de Magna Steyr între 2003 şi 2010. În prezent, Magna Steyr produce şi modelele MINI Countryman şi MINI Paceman pentru BMW Group.
Producţia noului BMW Seria 5 Sedan va începe la finalul acestui an, la uzina principală din Dingolfing, iar la Magna Steyr, în Graz, la începutul anului 2017.
Uzina BMW Group din Dingolfing
Uzina din Dingolfing este una dintre cele 31 de locaţii de producţie pe care BMW Group le are pe mapamond. În fiecare zi, aproximativ 1.600 de automobile BMW Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6 şi Seria 7 părăsesc linia de asamblare a uzinei auto 2.4. În 2015, uzina a produs un total de peste 360.000 de automobile. În prezent, uzina din Dingolfing are o forţă de muncă de aproximativ 17.500 de angajaţi, dintre care 800 ucenici.
Pe lângă producţia principală de automobile, componentele auto, precum scaune şi piese presate, şi cele pentru şasiu şi tren de rulare sunt şi ele produse la această uzină. Datorită experienţei sale în procesarea aluminiului şi anii de experienţă în producţia transmisiilor alternative, uzina BMW din Dingolfing furnizează uzinei din Leipzig a companiei componentele principale pentru noile modele BMW i, precum baterii de înaltă tensiune, transmisii electrice şi structuri Drive, dar produce şi acumulatori de înaltă tensiune şi motoare electrice pentru modelele hybrid plug-in ale BMW Group.
De asemenea, locaţia face caroserii brute pentru toate modelele Rolls-Royce. „Dynamic Centre”, un punct de tranzit şi spaţiu de stocare de mari dimensiuni, furnizează organizaţiei retail BMW şi MINI din lumea întreagă piese şi accesorii BMW originale.