Lux sustenabil: certificatul ISO confirmă evaluarea excepţională pentru noul model plug-in hybrid BMW 745Le

O dată cu noua generație Seria 7 LCI, BMW a lansat și un nou model electrificat: plug-in hibridul 745e/745Le, disponibil și în varianta cu tracțiune integrală xDrive, care vine sa înlocuiască precedentele modele 740e/740Le iPerformance. Recent, institutul german TUV Rheinland a confirmat că pachetul hibrid al noului Seria 7 electrificat își atinge scopul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Pe parcursul ciclului de viață, noul BMW 745Le este cu 58% mai eficient și mai curat comparativ cu o varianta similară 740Li echipată cu un motor convențional pe benzină.

Studiul de impact pe durata ciclului de viață a certificat noul model plug-in hibrid 745Le în conformitate cu standardele ISO 14040 și ISO 14044. Tehnologia BMW eDrive contribuie în mod decisiv la scăderea nivelului de emisii al gazelor cu efect de seră (dioxid de carbon). Astfel, modelul 745Le este capabil să reducă emisiile de CO2 cu până la 33% comparativ cu varianta motorizată de agregatul pe benzină. Dacă reîncărcarea electrică se face exclusiv din surse regenerabile, atunci Seria 7 hibrid își reduce emisiile cu până la 58% prin comparație cu versiune 740Li pe durata de utilizare activă.

Pachetul propulsor al noilor modele BMW 745e, 745Le și 745Le xDrive este acum mai puternic comparativ cu vechea generație de modele Seria 7 iPerformance. Motorul pe benzină cu 4 cilindri a fost înlocuit de o unitate mai puternică cu 6 cilindri dispuși în linie și care produce acum 210 kW / 286 cai putere. Motorul electric livrează un output total de 83 kW / 113 cai putere și un vârf de cuplu de 265 Nm.

Arhitectura hibridă a noilor modele plug-in hibrid 745e/745Le atinge o putere totală de 290 kW / 394 cai putere și un cuplu maxim impresionant de 600 Nm (cu ajutorul funcției Launch Control). Acumulatorul de mare capacitate și structură de celule de baterii de generația a patra are o capacitate de stocare brută de 12,0 kWh sau 10,4 kWh în valori nete. Viteza maximă a hibridului Seria 7 este limitată electronic la 250 km/h. În modul HYBRID, aceasta este limitată la 110 km/h, iar în configurație ELECTRIC, crește până la 140 km/h. 

Consumul electric al acumulatorului pleacă de la 15,1 kWh/100 km și poate ajunge până la 16,2 kWh/100 km. Consumul motorului pe benzină în configurație hibridă este calculat între un minimum de 2,1 litri/100 km și un maximum de 2,5 litri/100 km. Autonomia în rulare pur electrică, măsurată conform WLTP și convertită în valori NEDC pentru comparabilitate, se situează între 55 și 58 de kilometri pentru 745e, între 52 și 55 kilometri pentru 745Le și între 51 și 54 de kilometri pentru 745Le xDrive.

Emisiile de dioxid de carbon înregistrează valori record pentru un hibrid plug-in din clasa de lux. Varianta 745e emite între 51 și 48 de grame CO2/km, în timp ce pentru 745Le au fost măsurate emisii între 53 și 50 de grame CO2/km. Emisiile de gaze cu efect de seră înregistrate de versiunea cu tracțiune integrală 745Le xDrive sunt situate între 57 și 52 de grame CO2/km. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 5,3 secunde pentru varianta 745Le, în timp ce 745e parcurge acest stint în 5,2 secunde. Modelul 745Le xDrive este cel mai rapid, arhitectura integrală permițându-i să atingă 100 km/h cu plecare de pe loc în doar 5,1 secunde.

Pentru mai multe detalii cu privire la certificarea ISO pentru noul BMW 745Le plug-in hibrid, vă invit să parcurgeți și comunicatul de presă de mai jos.

COMUNICAT OFICIAL DE PRESĂ

Bucureşti/München. Modelele plug-in hybrid ale noului BMW Seria 7 combină plăcerea condusului luxos cu dezvoltarea durabilă şi eficienţa, cu un impact minim asupra mediului pe tot ciclul de viaţă. Îmbunătăţirea în eficienţă pe care o permite tehnologia BMW eDrive este evidenţiată de studiul de impact de mediu, care acum este certificat în conformitate cu standardele ISO 14040 şi 14044 pentru noul BMW 745Le. Conform analizei confirmate de specialiştii independenţi ai TÜV Rheinland, impactul de emisii de CO2 pentru întreg ciclul de viaţă al sedanului plug-in hybrid este mai mic cu 33% faţă de valoarea corespunzătoare a unui model cu propulsie convenţională al BMW Seria 7 cu putere comparabilă. Când pentru încărcare se utilizează exclusiv energie din surse regenerabile, impactul este mai mic cu până la 58%.

Certificatul ISO pentru evaluarea ciclului de viaţă al noului BMW 745Le este o dovadă suplimentară a eficienţei tehnologiei BMW eDrive în reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor. Acest lucru este realizat la noile modele BMW 745Le şi BMW 745e şi la BMW 745Le xDrive de interacţiunea controlată inteligent dintre motorul termic foarte eficient, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, şi un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte. Electrificarea trenului de rulare face posibilă utilizarea în regim urban fără emisii locale, capacitate semnificativă de recuperare a energiei cinetice la frânare, dar şi posiblitatea de a funcţiona pe distanţe lungi cu motorul pe benzină oprit (în regim de coasting) şi repornirea acestuia rapidă folosind motorul electric ca starter. Autonomia pentru condus electric măsurată conform standardelor de testare WLTP/NEDC este între 55 şi 58 de kilometri* pentru noul BMW 745e, între 52 şi 55 de kilometri* pentru noul BMW 745Le şi între 51 şi 54 de kilometri* pentru noul BMW 745Le xDrive.

Aceasta înseamnă că mobilitatea electrică într-un sedan de lux poate fi experimentată acum şi mult dincolo de limitele oraşului. În modul de condus HYBRID – setare standard -, noile BMW 745e, BMW 745Le şi BMW 745Le xDrive ating viteze de până la 110 km/h doar prin puterea motorului electric. Doar la viteze mai mari sau la sarcini deosebit de intense se solicită intervenţia motorului termic. Prin apăsarea butonului eDrive de pe consola centrală, conducătorul poate activa modul ELECTRIC, care ridică viteza maximă ce poate fi atinsă la 140 km/h, fără nici un fel de emisii locale. În modul SPORT, motorul electric este utilizat pentru sprijinirea celui termic. Împreună, motorul termic şi cel electric produc o putere a sistemului de 290 kW/394 CP. Puterea combinată, dar şi cuplul maxim al sistemului de 600 Nm sunt disponibile pentru acceleraţii rapide. Noul BMW 745e poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, în timp ce noul BMW 745Le reuşeşte acelaşi lucru în 5,3 secunde. Noul BMW 745Le xDrive sprintează până la 100 km/h în 5,1 secunde. Setarea BATTERY CONTROL contribuie la mărirea stării de încărcare a bateriei de înaltă tensiune la un nivel determinat de conducător sau la menţinerea acelui nivel. În timpul călătoriilor mai lungi, energia electrică stocată poate fi rezervată pentru utilizare în condus fără emisii locale pe secţiunile de drumuri urbane. Planul este ca din primăvara anului 2020 să se ofere condus electric automat pe baza e-zones definite de BMW.

Pe lângă controlul inteligent al sistemelor de propulsie, şi noul sistem de stocare de înaltă tensiune cu cea mai recentă tehnologie a celulelor de baterii joacă un rol în creşterea proporţiei de condus pur electric, reducând consumul şi emisiile CO2 şi obţinând o evaluare favorabilă a ciclului de viaţă pentru noul BMW 745Le în comparaţie cu modelele cu propulsie convenţională. În studiul impact asupra mediului, BMW 740Li cu motor cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvoltă 250 kW/340 CP, a fost utilizat pentru a permite comparaţia directă cu un model plug-in hybrid. Valorile determinate pentru ambele modele şi utilizare apoi în comparaţia directă se referă la o fază de utilizare ce cuprinde o distanţă de condus de 250.000 de kilometri. Pe lângă consumul de combustibil şi energie electrică, emisiile relevante de CO2 asociate cu producţia şi furnizarea sursei de energie respective au fost luate în considerare. Modelul plug-in hybrid obţine deja o reducere a potenţialului de încălzire globală de 33% în comparaţie cu BMW 740Li când utilizează energie din mixul de energie electrică EU-25, care ţine cont de media de emisii CO2 pentru energia electrică generată în Uniunea Europeană (România se află la nivelul mediei europene în ceea ce priveşte emisiile de CO2 echivalent în producţia de energie). Când energia electrică livrată bateriei litiu-ion de înaltă tensiune a BMW 745Le provine doar din surse regenerabile precum sisteme eoliene şi solare, emisiile relevante pentru climă scad cu până la 58% în comparaţie cu modelul cu propulsie convenţională.

Procedura de certificare efectuată de TÜV Rheinland a supus inspecţiei detaliate atât metodele, cât şi concluziile studiului de echilibru de mediu. Specialiştii au analizat nu numai datele introduse şi informaţiile de mediu, ci au luat în considerare şi procesul de compilare a studiului. Certificatul lor confirmă că evaluarea ciclului de viaţă al noului BMW 745Le a fost emisă în conformitate cu cerinţele standardelor ISO 14040 şi 14044 şi că metodele aplicate corespund cu starea ştiinţifică a tehnologiei.

Datorită autonomiei electrice lungi, noile BMW 745e, BMW 745Le şi BMW 745Le xDrive îndeplinesc criteriul stipulat pentru clasificarea ca automobil electric şi tratamentul preferenţial asociat în traficul rutier public în Germania şi se califică pentru impozitare redusă ca maşină de companie. Doar jumătate din preţul de listă brut este utilizat ca bază de calcul a beneficiului monetar din utilizarea privată a maşinii de serviciu. Echiparea de serie specifică a celor trei modele plug-in hybrid BMW Seria 7 include şi sistem de protecţie acustică a pietonilor. Când se conduce în regim pur electric la viteze de până la 30 km/h, un sunet distinctiv creat special pentru modelele BMW electrice este emis printr-un sistem de difuzoare. Designul sonor radiază o prezenţă acustică vibrantă, fără a afecta confortul acustic al pasagerilor maşinii.

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account