Test-Drive BMWBLOG: BMW 750d xDrive – Portret de regină

Mașinile de lux nu sunt niciodată depășite. Da, tehnologia evoluează cel mai rapid în acest segment, marile limuzine fiind portalul prin care cele mai complexe sisteme intră în industria auto, însă chiar și când sunt surclasate la unele capitole de noile modele ale constructorilor rivali, acestea rămân la fel de impresionante.

După reperele actuale, BMW Seria 7 este deja bătrână. Știu, nu pare absolut deloc învechită când o admiri în toată splendoarea ei, însă datele cu care se prezintă nu îi sunt deloc favorabile în contextul actual. Lansat în 2008 și restilizat în 2012, nava-amiral a bavarezilor (da, sună pompos și-ți sterpezeşte dinții expresia asta, dar cam așa sunt alintate limuzinele de lux din gama producătorilor premium) concurează deja pentru titlul de cel mai vechi model din segment*, fiind înconjurată de modele mai tinere. Jaguar XJ a fost lansat în 2009 iar Audi A8 a ajuns pe piață în 2010. Însă, cea mai mare problemă a lui BMW Seria 7 este noua Clasă S de la Mercedes-Benz, care a șocat o lume întreagă când a fost prezentată anul trecut, introducând o serie de tehnologii ce părea de domeniul SF și redefinind atributele prin care este perceput luxul.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (17)

Probabil că te-am făcut să crezi deja că această recenzie este una negativă. Însă, înainte să tragi concluzii pripite, mai trebuie adăugat ceva. Profilul clientului de BMW Seria 7 nu are multe aspecte comune cu cel al cumpărătorului de Mercedes-Benz Clasa S. Sunt două mașini diferite, cu filosofii complet diferite, pe care le aduc în aceeași categorie doar dimensiunile exterioare, dorința de a-și cocoloși ocupanții și, bineînțeles, prețul. Mai mult de-atât, acest 750d xDrive prezent imagini este o limuzină de clasă lux fără un rival direct. Niciun alt constructor nu are în gamă un diesel atât de puternic și cu atât mai puțin unul care să se miște atât de voi (da, motorul în sine, nu mașina). În plus, toate resursele impresionante ale motorului (pe care le voi detalia mai jos) se îmbină impecabil cu platforma tehnică a Seriei 7, care a mizat încă din faza de proiectare pe dinamism – chiar și cu riscul de a nu egala confortul oferit de unele modele rivale. Toate acestea au un sens într-un singur scenariu – acela în care cel care plătește peste 100.000 de euro pentru această limuzină, se va bucura de ea mai mult din spatele volanului și mai puțin de pe bancheta din spate. Și pentru că vorbim despre cea mai iubită marcă din lume (dacă luăm în calcul topul paginilor de facebook, unde BMW conduce detașat), mai există un argument pentru care Seria 7 merită ales în detrimentul altei mașini la fel de scumpe: pur și simplu îți plac BMW-urile și ai ajuns la nivelul la care îți poți permite cea mai luxoasă creație inginerească a bavarezilor.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (2)

 

Motivația rațională pentru care să-ți cumperi un BMW 750d xDrive


Exteriorul

Limuzina de clasă lux a bavarezilor își ascunde foarte bine statura impozantă într-o siluetă dinamică, fluidă, puternică. Fără un reper care să servească drept etalon vizual, Seria 7 parte mult mai compactă decât ar sugera ampatamentul de 3 metri sau lungimea totală care depășește 5 m. Faceliftul din 2012 a perfecționat subtil această atitudine, revizuind blocurile optice frontale (care opțional sunt disponibile cu tehnologie full LED) și grila radiatorului, fără a altera însă imaginea generală. Modelul testat de mine era echipat cu pachetul M Sport, care aduce o bară frontală mai agresivă, cu prize ample, jante de 20 inchi cu cinci brațe duble. Astfel accesorizat, Seria 7 își expune mai clar latura sportivă, aruncând o binevenită de agresivitate peste alura deja încordată a limuzinei.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (40)

Citește și: Test Drive BMWBLOG: BMW X5 M50d – Trend-setter 

 

Interiorul

La interior, cei familiarizați deja cu layoutul modelelor BMW se vor simți ca acasă. E drept, o casă foarte mare, însă toate comenzile sunt acolo unde te-ai aștepta să fie, organizate într-o ergonomie perfectă.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (45)

Nu cred că există o persoană atât de pretențioasă încât să poată critica materialele folosite de bavarezi pentru a garnisi interiorul Seriei 7 sau modul în care sunt acestea puse laolaltă. Pielea fină de pe scaune – perforată pentru a permite curgerea fluxului de aer atunci când este activată funcția de răcire – arată, miroase și se simte exact așa cum te-ai aștepta când plătești atât pentru o mașină. Planșa de bord este și ea îmbrăcată în piele, la fel și fețele de uși, iar suprafețele din plastic rămase dezgolite sunt de cea mai bună calitate. În plus, programul BMW Individual oferă numeroase opțiuni de accesorizare pentru cei care își doresc o mașină cu adevărat specială. De exemplu, ornamentele Piano Black prezente pe planșa de bord și pe uși au un detaliu discret, dar de mare efect – o linie argintie, care la o privire mai atentă se dezvăluie într-o coardă de pian adevărată, înglobată în material. Tot din lista de accesorii BMW Individual sunt și ornamentele ceramice pentru controlerul iDrive și selectorul transmisiei, care oferă un feeling unic la atingere, mult peste metal sau lemn.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (49)

În locul unui instrumentar de bord clasic, cu cadrane reale, Seria 7 dispune de un afișaj digital, găzduit de un ecran de înaltă rezoluţie. În funcție de modul de rulare de la comutatorul Driving Experience Control de pe tunelul median, sunt disponibile mai multe teme grafice, în ton cu stilul de condus pentru care se adaptează întreaga mașină.

Colaj_bord_750d

În topul celor mai importante opționale pe care merită să le bifezi dacă îți cumperi un BMW se găsește, fără nicio îndoială, head-up display-ul color, care oferă o funcționalitate extinsă dincolo de simpla proiectare în parbriz a vitezometrului. Astfel, în câmpul vizual al șoferului pot fi proiectate informațiile sistemului de navigație (cu o grafică foarte intuitivă, ce detaliază intersecţiile, sensurile giratorii sau alte puncte de interes de pe traseu), limita de viteză sau restricţia de a depăși (în pachet cu sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere), plus un meniu sumar al sistemului audio sau al telefonului (atunci când sunt accesate aceste funcții de pe volan). Practic, cel aflat la volan nu prea mai are motive să-și ia privirea de la drum pentru a accesa toate aceste sisteme, ergonomia impecabilă a comenzilor și grafica intuitivă oferind o cale de acces ideală.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (48)

Sistemul iDrive rămâne unul dintre cele mai bune sisteme de infotainment din industrie, oferind o funcționalitate foarte complexă într-un mediu intuitiv, în care oricine se va simți familiar într-un timp foarte scurt. Majoritatea funcțiilor sunt disponibile în echiparea standard – ar fi și culmea să-ți poți cumpăra un Seria 7 fără navigație – însă cei pasionați de gadgeturile multimedia pot investi ușor peste 10.000 euro în opționale audio/video. De exemplu, sistemul audio Bang&Olufsen cu 16 difuzoare, 1200 W și „lentilă acustică” (adică imprimă un efect astfel încât toți pasagerii din mașină să aibă parte de o experiență similară) costă exact 5.210 euro. Dacă vrei să urmărești emisiunea TV preferată în timp ce aștepți în trafic, ai nevoie și de funcția TV, care îți mai adaugă pe listă 1.316 euro. Pentru cei care își cumpără mașina pentru a petrece mai mult timp pe locurile din spate – nu este cazul acestui 750d xDrive -, atunci pachetul Rear Seat Enetertainment Professional cu iDrive (adică ecrane individuale pentru cele două locuri din spate și un controler iDrive separat pe cotieră) este o altă opțiune care merită bifată, însă costă 3.105 euro.

Bang&Olufsen_750d

 

Ce înseamnă, de fapt, confort

Indiferent de motorul aflat sub capotă și de performanțele dinamice pe care acesta le imprimă, o limuzină de lux trebuie să fie, în primul rând, confortabilă. Iar BMW Seria 7 nu se dezminte. Încă din momentul în care pășești în interiorul somptuos și tragi după tine portiera, vei rămâne plăcut impresionat de sistemul Soft-Close (echipament opțional la prețul de 716 euro) care nu mai face necesară trântirea ușilor. Despre calitate percepută am vorbit mai sus, așa că nu este cazul să mai revin asupra subiectului, iar cât despre spațiul interior, nu văd niciun motiv real pentru care cineva ar avea într-adevăr nevoie de versiunea cu ampatament lung a Seriei 7 (în condițiile în care versiunea „obișnuită” a limuzinei bavareze are un ampatament de 3.070 mm, mai lung decât lungimea totală a unui smart ForTwo sau a unei Toyota iQ).

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (44)

La acest nivel de preț, antifonarea este atât de stufoasă încât îți auzi propria respirație. În Seria 7 se poate discuta pe un ton normal la orice viteză (chiar și la cele pentru care ai putea fi arestat în alte țări) iar sunetul motorului devine perceptibil doar când este adoptat un stil de condus sportiv.

Interior_750d

Deși nu are suspensie pneumatică decât pe puntea spate, regina bavareză netezește miraculos orice fel de denivelări, inclusiv pe cele scurte. Trenul de rulare dispune de amortizoare adaptive, așa că își poate schimba comportamentul în funcție de setarea aleasă de la comutatorul Driving Experience Control. Pentru o amortizoare cât mai pufoasă există „Comfort +”, unde mașina pur și simplu plutește pe drum, într-o liniște deplină. E drept, există pe lumea asta modele luxoase cu trenuri de rulare mai confortabile de-atât, dar diferențele nu sunt atât de mari, iar Seria 7 își ia revanșa imediat, la capitolul…

 

Dinamică

O mașină sport nu înseamnă doar o măgăoaie din metal în care a fost înghesuit un motor puternic. Dacă asta ar fi fost definiţia sportivităţii, atunci toate mașinile de lux ar intrat în aceeași categorie cu un GT sau un coupé super-sport. Puterea si luxul sunt nedespărțite, așa a fost dintotdeauna – pentru că doar așa te simți suveran, când știi că mașina ta poate – însă viteza și accelerațiile stringente nu descriu decât o parte din caracterul unei mașini sport.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (37)

Asta e diferența dintre BMW Seria 7 și celelalte limuzine din clasa lux. Regina bavarezilor a fost proiectată cu gândul la sportivitate, astfel încât orice versiune de motorizare, fie ea si de bază (730d, cu 258 CP), să ofere o ținută de drum cu reale pretenții sportive.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (28)

Iar când sub capota lungă este găzduit motorul potrivit, cel mai mare BMW devine surprinzător de agil, acuzându-și foarte bine masa de peste 2 tone. Semnat de divizia M Performance (adică un fel de „jumătate de M”), dieselul de 3,0 litri supraalimentat cu 3 turbosuflante rămâne la fel de impresionant și pe mărețul 7.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (69)

381 CP și 740 Nm înseamnă foarte multă putere, chiar și pe o mașină atât de masivă, unde mai pui că antrenează toate cele patru roți.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (29)

Da, versiunea 750d este disponibilă doar împreună cu sistemul xDrive, spre dezamăgirea celor care sperau să poată carboniza de plăcere masivele anvelope spate, late de 275 mm. Surse neoficiale spun că acest motor este disponibil în gama BMW doar cu tracțiune spate pentru că uriașul cuplu ar fi solicitat prea mult diferențialul spate. Cert e că tracțiunea xDrive face un cuplu perfect cu transmisia automată Steptronic cu 8 rapoarte, transmițând în cel mai eficient mod cu putință toată puterea pe șosea. 0-100 km/h se întâmplă în numai 4,9 secunde – tot ce coboară sub 5 secunde este teritoriul unor mașini sport cu pretenții – iar viteza maximă, limitată electronic la 250 km/h este atinsă cu o ușurință debordantă.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (22)

Cu toți cei 740 Nm disponibili integral începând cu 2.000 rpm, 750d ţâşneşte fulminant la orice viteză, depășirile consumându-se pur și simplu fulgerător. Iar dacă în modurile Eco Pro, Confort + și Confort se simte un răspuns ușor întârziat a pedalei de accelerație – senzație indusă intenționat pentru a maximiza economia de combustibil sau confortul – în modurile Sport și Sport +, BMW 750d xDrive se achită de sarcini instantaneu, o apăsare profundă a pedalei din stânga fiind recomandată doar după ce capetele ocupanţilor au fost apropiate deja de tetiere. Altfel, catapultarea pe care o resimt pasagerii în timpul accelerațiilor s-ar putea transforma într-un disconfort.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (27)

Nu mai e loc de niciun dubiu, acest Seria 7 se mișcă precum o mașină sport când vine vorba de accelerații și reprize la viteze mari. Însă, mulțumită pachetului opțional Dynamic Drive ( care introduce bare stabilizatoare active), limuzina BMW își ascunde masa cu aceeași naturalețe și pe viraje, unde, te poate face să crezi că te afli la volanul unei Serii 3 și nicidecum într-o mașină atât de mare. Desigur, pe drumurile înguste, unde Seria 7 ocupă deseori toată banda, vei simți o ușoară intimidare când din sens opus se apropie un alt vehicul de mari dimensiuni, însă acesta este unul din puținele momente în care nu te vei simți în elementul tău. În rest, poziţia joasă la volan, direcția sport variabilă bogată în feedback, ruliul aproape inexistent în modul Sport, răspunsul prompt al motorului și a transmisiei și nivelul fabulos de aderență pe care îl oferă tracțiunea xDrive sunt toate atribute ale unei mașini sport serioase.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (33)

 

Epilog

De 124.715 euro, cât costă modelul pe care l-am testat, nu îți poți cumpăra doar o altă mașină extraordinară, ci chiar vreo 2-3 modele din segmente diferite. Cheltuind această sumă, poți avea o berlină de clasă medie cu motorizare puternică, un SUV compact și eventual, o sportivă sau un cabriolet mai accesibil, pentru momentele în care vrei să te simți special. Însă, oricare ar fi modelele pe care le-ai alege în detrimentul unui BMW 750d xDrive, nu vei reuși niciodată să egalezi sentimentul imperial pe care ți-l oferă regina bavareză.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (39)

Pe de altă parte, în același segment de preț poți opta pentru un SUV premium full-size, care oferă un interior la fel de luxos, plus o poziție la volan înaltă și abilități off-road remarcabile. Dar, dacă vei merge pe acest drum, nu vei trăi nicio clipă plăcerea  pură, molipsitoare, de care te poți bucura într-o singură limuzină din clasa lux: BMW Seria 7. Totul ține de decizii, care pot fi bune sau… mai puțin bune.

Test_BMWBLOG_750d_xDrive_ (19)

 

*Dacă facem recensământul clasei de lux, acest titlu s-ar duce în mod normal către longevivul VW Phaeton, pe care nemții se încăpățânează să-l țină în producție deși a fost lansat tocmai în 2002. Următorul pe listă ar fi Lexus LS 600h, care evoluează pe aceeași platformă din 2006 încoace. Însă, cum Lexus și Vokswagen nu prea contează în acest segment, în special în Europa, putem cataloga Seria 7 drept „bătrâna clasei”.

 

Puncte forte:

• Propulsorul diesel tri-turbo
• Interiorul luxos, inundat de tehnologie
• Comportamentul dinamic
• Faptul că nu este un model atât de popular, ceea ce îl face și mai exclusivist

Motive de frustrare:

• Rafinamentul suspensiilor pe unele denivelări, dar cu jante de 20 de inchi…
• Prețul mare al opționalelor
• Farurile LED adaptive, care îi orbesc pe polițiștii care stau cu radarul noaptea*.

* De fapt, ne plac. Foarte mult!

BMW 750d xDrive:

Preț de la 105.772 euro, TVA inclus 

Specificații tehnice:

  • diesel, L6, 2.993 cmc, automată cu 8 rapoarte, AWD,
  • 381CP/4.000 rot/min,  740 Nm/ 2.000 – 3.000 rot/min
  • 0 – 100 km/h în 4,9 secunde, 250 km/h limitat electronic
  • 6,4 l/100 km, 169 g CO2/km

Credit foto: Alin Ionescu, Theodora Râbu

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account