ZVON: BMW renunță anul acesta la motorizarea V12 a Seriei 7

Producția pentru Europa a modelului BMW M760Li xDrive cu motor V12 ar putea fi încheiată în toamna lui 2020, conform informațiilor aflate de site-ul bimmertoday.de.
Deși nu este specificată sursa care a furnizat această informație, probabilitatea ca BMW să renunțe în curând la motorul V12 este destul de ridicată. De altfel, Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru cercetare şi dezvoltare, a declarat pentru Automotive News Europe, într-un interviu publicat în ianuarie 2020, că motoarele cu 12 și 8 cilindri sunt din ce în ce mai greu de justificat la nivel financiar, de emisii CO2 și chiar performanțe: “Motorul V12 s-ar putea să nu aibă viitor, având în vedere că producem doar câteva mii de unități anual, precum și faptul că se adaugă câteva mii de euro la costurile necesare pentru a-l face să respecte normele de emisii mai stricte. Când vine vorba despre V8, este deja dificil să-l justificăm ca afacere pentru a-l ține în viață, deoarece avem un plug-in hybrid cu motor cu 6 cilindri care livrează 441 kW (600 CP) și destul cuplu cât să distrugă multe transmisii.” Desigur, Klaus Fröhlich se referă la propulsia plug-in hybrid a conceptului BMW Vision M NEXT.
Relevanța motorului V12 s-a diminuat pe parcurs ce normele în domeniul emisiilor nocive s-au înăsprit. La debutul din 2016, motorul bi-turbo de 6,6 litri, cu 12 cilindri, al lui BMW M760Li xDrive dezvolta 610 CP de la 5.500 rpm și 800 Nm de la 1.500 rpm. Aceste resurse îi permiteau un sprint 0-100 km/h în 3,7 secunde și o viteză maximă de 305 km/h. Odată cu facelift-ul Seriei 7, motorizarea V12 a fost actualizată pentru a respecta normele Euro 6d-Temp. Propulsorul este prevăzut cu două filtre pentru particulele de benzină și convertoare catalitice. Iar specificațiile sale au fost schimbate. Acum, V12-le de 6,6 litri produce 585 CP între 5.250 și 5.750 rpm și 850 Nm între 1.600 și 4.500 rpm. Cu noile specificații, BMW M760Li xDrive execută demarajul 0-100 km/h în 3,8 secunde și păstrează plafonul anterior pentru viteza maximă (305 km/h).
În continuare sunt performanțe excelente, dar avantajul motorului V12 devine din ce în ce mai puțin semnificativ. Practic, propulsorul acesta este ales pentru exclusivismul său, pentru rafinamentul configurației cu 12 cilindri, pentru tradiția sa. Însă noul V8 propus de BMW se apropie foarte mult de performanțele motorului V12. Propulsorul V8 de 4,4 litri produce 530 CP între 5.500 și 6.000 rpm și 750 Nm între 1.800 și 4.600 rpm. Astfel, BMW 750i xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 4 secunde, iar versiunea cu ampatament lungit, BMW 750Li xDrive, are nevoie de 4,1 secunde.
Mai mult de atât, BMW a confirmat că viitoarea generație Seria 7 va fi oferită inclusiv cu propulsie pur electrică, pe lângă versiunile pe benzină, diesel sau plug-in hybrid. Iar varianta electrică este posibil să devină noul vârf de gamă. Este un scenariu probabil, considerând că BMW a confirmat deja 530 CP pentru propulsia pur electrică a modelului i4, care va fi lansat în 2021. Iar prototipul BMW Power BEV testează deja o propulsie electrică de 720 CP!
Eliminarea motorizării V12 din gama BMW până la finalul lui 2020 este justificată și de faptul că în 2021 intră în vigoare noile norme Euro 6d. În orice caz, cariera propulsorului V12 se apropie de final. Indiciu în acest sens este și faptul că BMW a anunțat reducerea cu 50% a numărului de motorizări începând din 2021. Iar pentru 2022 este preconizată lansarea noii generații BMW Seria 7. Astfel că soarta motorului V12 trebuie hotărâtă în curând.
