Jurnalistii din presa auto au testat in avanpremiera noul BMW X3 2011
Este foarte neobisnuit si totodata neasteptat din partea BMW sa permita jurnalistilor auto sa testeze o masina inainte de prezentarea sa oficiala, dar se pare ca un grup select de jurnalisti europeni a avut ocazia de a conduce un BMW X3 2011 acoperit cu benzi de camuflaj.
Cu aceasta ocazie am aflat informatii noi despre noul model. Noul BMW X3 F25 va fi oferit doar cu tractiune integrala. La inceput, X3 2011 va fi oferit cu un motor diesel de 184 CP si un motor pe benzina de 3.0 litri cu turbocompresor, de 306 CP.
Noul X3 se aseamana foarte mult cu fratele sau mai mare, X5 SAV, iar asemanarile sunt si mai evidente in habitaclu. Din pacate, elementele de interior au fost acoperite de camuflaj, si nu au fost permise fotografii ale bordului.
Avand la baza noua platforma F25, BMW X3 2011 utilizeaza multe componente atat de la Seria 3 cat si de la Seria 5. SAV-ul compact a crescut in dimensiuni, avand 8 cm mai mult in lungime, 3 cm mai mult ca latime si 1.2 cm mai mult in inaltime. Si ampatamentul a fost extins cu 9 cm.
Pe langa aceasta, volumul portbagajului a fost marit cu 70 litri pana la 550 litri, iar locurile din spate beneficiaza de mai mult spatiu, inclusiv spatiu la nivelul genunchilor.
In ciuda dimensiunilor crescute, noul BMW X3 ofera sisteme de protectie imbunatatite si protectie sporita pentru pietoni, caci acum distanta dintre capota si motor, precum si celelalte componente mecanice, e mai mare.
In momentul lansarii initiale, vor exista doar doua motorizari disponibile, xDrive20d – motor de 2.0 diesel si 184 CP, ce are un consum redus cu 15%, si xDrive35i – motor de 3.0 litri pe benzina, ce livreaza 306 CP si cuplu maxim de 400 Nm. Cel din urma a trecut de la turbocompresorul twin la o singura turbina, cu avantaje clare evidentiate in performanta: livreaza aceeasi putere si utilizeaza cu 9% mai putin carburant.
Treptat, gama va fi marita cu motoare noi. Mai intai, un motor cu sase cilindri, pe benzina, ce livreaza 256 CP (xDrive28i) ce va fi lansat in ianuarie anul viitor. Spre sfarsitul primaverii va aparea inca un diesel cu sase cilindri si circa 260 CP (xDrive30d). Pana in toamna va fi lansat si versiunea xDrive35d cu 306 CP.
Modelele entry-level vor utiliza un agregat nou pe benzina, cu patru cilindri, ce nu va fi disponibil decat la sfarsitul lui 2011 sau inceputul lui 2012.
Toate motoarele vor fi cuplate la transmisia automata ZF cu opt rapoarte. Doar cele cu patru cilindri vor putea fi cuplate optional cu transmisiile manual cu sase rapoarte.
Sistemele EfficientDynamics vor fi prezente pe toate aceste modele, inclusiv sistemul Start-Stop ce va face parte din dotarea standard.
Drive-testul efectuat de Elmundo.es s-a desfaurat la bordul unui BMW X3 35i 2011, echipat cu doua optiuni interesante: mai intai, suspensia adaptiva, oferita pentru prima oara la acest model, si a doua, o cutie de viteze sport, o varianta a transmisiei automate cu opt rapoarte, mai rapida ca performanta si dotata cu clapete pe volan pentru schimbarea manuala a treptelor.
Suspensia are trei nivele de adaptare (Normal, Sport and Sport +); selectia actioneaza asupra fermitatii, rigiditatii si asupra raspunsului acceleratiei.
Comportamentul la rulare al noului X3 castiga in confort si precizie.
In ciuda dimensiunilor crescute si a cerintelor mai mari legate de siguranta, noul X3 este cu 20-25 kg mai usor, si rigiditatea la torsiune a caroseriei este mai mare.
In ultimul rand, toate aceste aspecte conduc la o masina ce ilustreaza cel mai bine compromisul dintre stabilitate si confort pentru toti ocupantii.
Modelul actual X3 va inceta sa fie produs la uzina de la Graz, Austria la sfarsitul lunii iulie, iar noul model va fi construit in mod exclusiv la Spartanburg, Carolina de Sud, cu o capacitate initiala de 160.000 unitati pe an, care ar putea ajunge pana la 250.000.
[Sursa: Elmundo ]