Concurs de frumusețe: BMW Seria 4 Coupé versus BMW Seria 8 Coupé

Ai putea bănui că o diferență de preț care ajunge la multe zeci de mii de euro va face Coupé-ul mai mai mare să-și eclipseze fratele mai mic, nu doar în ceea ce privește pretențiile financiare, ci și ca exuberanță estetică. Însă noua generație BMW Seria 4 Coupé aduce elemente noi pentru limbajul estetic al mărcii bavareze, precum grila frontală cu dimensiuni și detalii care au stârnit instantaneu polemici. Astfel, are un design mult mai îndrăzneț decât al luxosului BMW Seria 8 Coupé. Dar înseamnă asta că este și mai frumos?

În comparația care urmează detaliem fiecare aspect pentru a ne lămuri în ce constă puterea de atracție a celor două Coupé-uri BMW.

Concursul de încruntare

Privite în ochi, cele două Coupé-uri te întâmpină cu grimase încruntate, așa cum te aștepți de la modele care dau prioritate performanțelor înalte. Au structuri ranforsate, rigide și propulsii puternice. Adică au oase tari și mușchi lucrați intens. Deci farurile încruntate le vin natural. Însă cred că noul Seria 4 Coupé poate câștiga un concurs de priviri încruntate cu Seria 8 Coupé. Unghiurile farurilor, cutele mai promunțate ale spoilerului și capotei îl fac să pară neintimidat de faptul că 8-ul e mai mare și mai puternic. Și nu e o atitudine comică. E foarte credibil. Nu ca un pechinez isteric care se ia mereu la harță cu dulăii mari, fiindcă în creierul lui cât o nucă se crede dinozaur. Fața lui BMW Seria 4 Coupé chiar are prestanță mai agresivă decât BMW Seria 8 Coupé. Tehnologia laser este disponibilă pentru farurile ambelor modele. Deci nu există diferențe nici la nivel tehnologic.

Testul grilă

Cine merită notă mai mare la “testul grilă”? Depinde de ce răspuns dorești să primești. Adică, dacă vrei extravaganță, BMW Seria 4 Coupé câștigă fără drept de apel. Dacă vrei o grilă elegantă, încadrată mai armonios, atunci nota mai mare îi revine lui BMW Seria 8 Coupé. Ba chiar, grila lui 8 Coupé pare banală, dacă o comparăm la nivel de detalii. Explicația e simplă și logică. Practic, în cazul lui 4 Coupé designerii au fost nevoiți să acopere două găuri imense. Dacă trasau în interiorul grilei o serie de lemele subțiri și verticale, așa cum este tradiția BMW, atunci arătau ciudat. Ar fi rezultat un fel de gratii. De aceea, s-a renunțat la aceste lamele și s-a creat un fel de meșă cu ținte. E un fel de plasă cu modele elaborate în stil avangardist, care ajută acest decupaj imens din partea frontală a Seriei 4 să nu pară banal.

Desigur, BMW oferă pentru ambele modele versiuni de grilă cromată, finisată în negru lucios sau cu rame făcute din fibră de carbon.

Sculptura spoilerelor

În variantele de body kit standard, BMW Seria 8 Coupé pune din nou accent mai mult pe eleganță. Decupajele și liniile spoilerelor par mai omogene, mai simple. La BMW Seria 4 Coupé chiar și spoilerele standard sunt mai complicate. Liniile și mulajele se intersectează, exprimă mai multă tensiune vizuală.

Același limbaj estetic se amplifică odată cu alegerea pachetului de caroserie M Sport. Aici decupajele sunt chiar exuberante. Spoilerul frontal al lui Seria 4 Coupé M Sport este un spectacol de linii și prize de aer orizontale și verticale, care sunt pregătite să felieze și să înghită curenții. Tot acest “dans al săbiilor” este completat de un decupaj sub grila frontală. Într-un final totul se conectează într-un ansamblu dramatic. Dar la prima privire, ca să remarci toate detaliile, ochii ricoșează în zig zag, precum bila de biliard se primblă între mante.

Spre deosebire de  BMW Seria 4 Coupé, detaliile spoilerelor lui 8 Coupé sunt cursive, chiar și în echiparea M Sport.

Profilul elegant

Seria 4 Coupé și Seria 8 Coupé au profile asemănătoare, care inspiră eleganță, viteză. BMW Seria 8 are dimensiuni de Grand Tourer, având 4.851 mm lungime, 1.346 mm înălțime și ampatament de 2.822 mm. Aceste proporții fac profilul Seriei 8 să fie mai alungit, mai aplatizat. BMW Seria 4 Coupé are 4.768 mm lungime, 1.383 mm înălțime și ampatament de 2.851 mm. Deci, iată că deși 8-ul este mai lung, are ampatament mai scurt. De asemenea oferă mai puțin spațiu la nivelul capului pasagerilor din spate: 854 mm versus 909 mm, cât oferă noul Seria 4 Coupé.

Ambele Coupé-uri se disting prin designul montantului spate, care prezintă arcuirea tipică mărcii BMW, denumită „Curba Hoffmeister” (Hoffmeister kink), la nivelul ramelor suprafeței vitrate. Însă direcția de înclinare a fost inversată la Seria 4 Coupé. De asemenea, profilul noului 4 se remarcă și prin cutele mai pronunțate ale panourilor caroseriei. Seria 8 Coupé mizează din nou pe suprafețe mai fluide, cu mai puține artificii de tensiune vizuală. Însă, 8-ul are în plus față de Seria 4 Coupé fantele de aer crestate în aripile frontale.

Privirea din urmă

Designul părții posterioare este asemănător. Însă BMW Seria 8 Coupé câștigă prin voluptate. Ecartamentul spate de 1.642 mm are ca efect crearea unor coapse mai proeminente decât ale lui BMW Seria 4 Coupé. Totuși, în comparație cu sedanul Seria 3, Coupé-ul Seria 4 are o caroserie mai lată cu 23 mm și un ecartament lățit cu 18 mm. S-a luat această decizie nu doar din considerente de design, ci și pentru a îmbunătăți stabilitatea dinamică a punții spate. Astfel, ecartamentul său posterior măsoară 1.592 mm.

Și stopurile sunt mai bine evidențiate la Seria 8. Per ansamblu, designul stopurilor este asemănător, semnătura lor luminoasă urmând aceeași formă. Însă La Seria 8 stopurile sunt mai reliefate.

Interiorul

Interesant este că lățimea habitaclului măsurată la bancheta spate este de 1.375 mm în Seria 4 Coupé și de 1.185 mm în Seria 8 Coupé. Deci în cazul 8-ului s-a dat prioritate unui format mai sportiv pentru cabină.

Seria 4 Coupé preia planșa de bord de la BMW Seria 3 Sedan și Touring, deci nu punctează la capitolul originalitate. Însă știind deja această planșă de la noul 3 nu pot decât să apreciez calitatea de fabricație, materialele fine și ergonomia foarte bună.

Seria 8 Coupé are o planșă de bord unică în gama BMW. Consola centrală și ecranul central sunt dispuse pe verticală, în stil cascadă. Spre deosebire de Seria 4, care are ecranul central și cupola instrumentarului de bord alipite pe orizontală. Amândouă modele beneficiază de sistemul de infotainment BMW Live Cockpit Professional cu instrumentar de bord digital de 12,3 inch (31,24 cm) şi de display central de 10,25 inch (26,04 cm). Aplicațiile opționale de sticlă pentru butoane și maneta schimbătorului de viteze adaugă un plus de exclusivism în cazul lui BMW Seria 8 Coupé.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account